Gå til innhold

Hvordan fjerner jeg en uønsket meny i Explorer 6.0.? Se scre

Anbefalte innlegg

Håper at en eller annen der ute kan hjelpe meg med oppskriften på å fjerne den uønskede verktøylinjen (se rød pil) som plutselig dukket opp etter innstallasjonen av et freewareprogram.

Jeg har høyreklikket på linjen og "haket av" Accessories, men det hjelper der og da. Neste gang jeg starter opp så ligger disse knappene på menyen igjen. Jeg aner ikke hvor i systemet denne møkka gjemmer seg. Jeg kjører Win2K og som nevnt IE6.0

Jeg merker ingen problemer med maskin eller software, men det er så irriterende at dette ligger her.

På forhånd takk!

Screenshot_Verktoylinje_comp.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skarsk og negerhenriksen:

Det er i utgangspunktet det jeg gjør, og da forsvinner denne menyen til jeg starter I.E.6.0 neste gang. Ved å høyreklikke på linjen får jeg følgende valg: STANDARDKNAPPER, ADRESSELINJE, KOBLINGER, LÅS VERKTØYLINJE, ACCESSORIES. Det er Accessories som er problemet. Uansett hvor mye jeg "haker av" denne, så er den tilbake igjen. Forøvrig pussig at ACCESSORIES ACCESSORIES er det eneste valget som står på engelsk. Jeg bruker norsk versjon.

Lenke til kommentar

Hvis du skal fjerne verktøylinja er det bare å dra i kanten helt nede mot leservinuet. Men kan ikke skjønne at du ikke vil ha den.

Det er ikke er koblingslinja du mener? Forøvrig den mest praktiske linje av de de alle. Det er bare å hake av for koblinger, eller links.

Selv hadde jeg foretrukket at man kunne fjernet statuslinja og tittelinja øverst, uten å være i fullskjermsmodus.

Redigere redigere...så ikke svaret til innsender.

Accessories er et fremmedelement. Irriterende hvordan installerte programmer skal gå inn og tukle med innstillingene uten å spørre først.

[ Denne Melding var redigert av: hasund på 2002-02-19 12:30 ]

Lenke til kommentar

Statuslinja nederst kan du fjerne ved å gå på View og huke vekk "Status Bar"

Fjerne tittellinja? Mener du der det står:

"[iE icon] TITTLE - Microsoft Internet Explorer" ??

Det er jo en del av hele vindu systemet til microsoft. Men du kan jo flytte rundt på de forskjellige toolbar'ene da.. slik at du får mest mulig webside på skjermen..

når en snakker om toolbars.. Google toolbar kan anbefales :smile: http://toolbar.google.com/

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Pokker`n der holdt jeg på å svare på min egen post. Jeg hadde fullstendig glemt å poste løsningen på dette problemet. Jeg visste ikke om Ad-aware den gangen da dette ble postet.

Linja holdt på å gjøre meg gal av irritasjon, så jeg dristet meg til å klikke på en av linkene, og dermed fant jeg løsningen nederst på en side. Der lå det ei lita fil som kunne lastes ned for avinstallering. Må innrømme at jeg var sikker på det var noe lureri også, men det fungerte raskt og smertefritt.

Var inne på tanken på å sende en mail til dem, å be dem ryke og reise til h...., men droppet det, for da hadde jeg vel fått en av e-postadressene mine fulle av annen drit.

Nå kjører også jeg Ad-aware, og det hjelper på humøret.

Godt Nytt år!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...