Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Problem med strømforsyning. Fikk ikke svar i tråden om strømforsyninger

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg lager en tråd her i visshet om at det er feil tråd, men jeg fikk ikke noe svar i tråden om strømforsyninger.

Har en Corsair HX 650 strømforsyning som jeg tror er gåen.

PC'n slo seg plutselig av, og da jeg trakk ut strømkabelen til strømforsyningen kom det en knitrelyd. Det er ingen lukt, men maskinen er helt død.

Har ingen andre strømforsyninger i nærheten jeg kan teste med.

Om det er strømforsyningen som har gått, er det mulig at andre komponenter også har tatt skade?

Takker for hjelp på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan prøve å jumpstarte PSU'en din (ta den ut av PC'n din/koble fra alle komponenter) ved koble en liten kabel, eller binders mellom grønn og sort leder på 20/24p. Det finnes masse guides for dette. Etter at du har koblet deg mellom grønn og sort leder slår du på hovedstrømbryteren på PSU og den skal da starte umiddelbart.

Hvis PSU ikke starter opp da er den død. Hvis den starter da, kan hovedkortet ditt være dødt.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Du kan prøve å jumpstarte PSU'en din (ta den ut av PC'n din/koble fra alle komponenter) ved koble en liten kabel, eller binders mellom grønn og sort leder på 20/24p. Det finnes masse guides for dette. Etter at du har koblet deg mellom grønn og sort leder slår du på hovedstrømbryteren på PSU og den skal da starte umiddelbart.

Hvis PSU ikke starter opp da er den død. Hvis den starter da, kan hovedkortet ditt være dødt.

Nix, ingen reaksjon. Da er det vel bare å sende den inn på garantien? Evt kjøpe en ny og bedre?

Lenke til kommentar

Det kan være at du må belaste den litt når du prøver på den jumpstarten. f.eks en harddisk eller dvd-rom.

jeg har en som jeg måtte kobler to HDD og en DVD-rom til for at den skulle få motstand nok.

PS: har du mye maskinvare koblet til den PSUen?

Endret av bytrollet
Lenke til kommentar

Det kan være at du må belaste den litt når du prøver på den jumpstarten. f.eks en harddisk eller dvd-rom.

jeg har en som jeg måtte kobler to HDD og en DVD-rom til for at den skulle få motstand nok.

Nei, har bare ett ASUS 290, og resten er standard, med 4670K og et par harddisker og en SSD

Lenke til kommentar

Nå har jeg testet med to HDD'er en SSD og en cd-rom uten resultat. det eneste som ikke er koblet til nå er skjermkort og hovedkort

Lenke til kommentar

Har hatt totalt 3x defekte 650HX så vil nok tro selv at det er selve psu'en som er problemet.

Er det bronze?

Nei, det er den nyeste med 80+ gold. Kjøpte den i juli i fjor, etter å ha lest flere gode anmeldelser

Endret av PeterA
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...