Gå til innhold

sånn kan det gikk med CD og Brenner og slemme drivere

Anbefalte innlegg

JEg har to CD spillere... En CD brenner(plextor 24/12/42) som primary slave, og en Cd spiller(48) som Secondary slave.

Begge disse installerer seg automatisk av windows. Men allikevel vlle jeg installerte noe som heter "PlexTools" til CD brenneren min. Men når jeg fant ut at den gjorde slik at det kom splash screen i starten av windows ble jeg forbanna(hater splash i starten av win) og uninstalerte.

Da forsvant renneren fra windows. Jeg sjekka harwareprofilen i system, og der var den blit "disabled" og det gikk ikke ann å enable den igjen. Derfor uninstallerte jeg driveren, og windows , etter dette, installerte standardriver på ny.

Men nå, nå var det enda merkeligere, windows viste 2 cdromspillere, men ingen var noen av de jeg hadde - eller ingen fant cd'ne jeg puttet inn, samtidig som begge trodde de var F: og musikkcd gikk ann å spille av selv om filene fant den ikke. I tillegg til dette gikk det ann å åpne cd stasjonen i win selv om jeg ikke hadde cd i(det pleier å promte etter cd).

Så... jeg fant ingen annen løsning etter mye fram og tilbake, å uninstallere begge cdrommene - det halp ikke siden samme problem oppsto neste gang windows installerte begge driverne.

Jeg uninstallerte dem igjen, koblet dem bort og restartet. da fant windows ingen av dem selvfølgelig. Så restartet jeg igjen, og nå koblet jeg til min Plextor cd brenner. Windows installerte driver og wala, den fungerte som f:. nå er jeg bare redd for å sette inn den andre at den ødelegger f: og gir meg til problemer....

dårlig av windows/plextool at slikt skjer...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...