jane23 Skrevet 22. juni 2014 Del Skrevet 22. juni 2014 vi har kjøpt leilighet som er delt 3 sekjon, jeg har kjøpt andre etasje of den man som kjøpt første eatsje, han driver med å kjøpe leilghet, renovere og selge etterpå, men han har problem å selge leilighet derfor han må vente og vente, på slutten han leie leilghet med tourist å få inntek. vi har ikke problem med tredje man som kjøpte tredjedel fordi han betale. men den man på første etasje er vanskelig å snakke med. han ignorere eller svinge tema hvergang jeg vil snakke om felleskonto og forsikring. på slutten jeg må betale hans del av forsikring for 4 måned fordi jeg er redd at jeg skal miste husforsikring min. siden at leilighet er delt i 3 sekjon, våres forsikring er under "bedrift forsikring" jeg har prøvd å snakke med forsikrings selskap om hvis det er mulig at forsikring selskap skal sende faktura til hver en av oss.. men de sa at de har dårlig erfarring med det. min spørsmål er hva er løsningen? håper dere kan hjelpe.. 1 Lenke til kommentar
AnthonyEdwardS Skrevet 23. juni 2014 Del Skrevet 23. juni 2014 Mitt spørsmål er: Hæ? Hvis du tror naboen er vanskelig å snakke med, så bør du først se over din egen post, for den er tilnærmet uforståelig.. 7 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 23. juni 2014 Del Skrevet 23. juni 2014 Her er det fleire løysningar, sidan dere nødvendigvis må være eit sameige (har dere ett styre?) når dere har bedriftsforsikring på huset så kan dere kreve tvangssalg med grunnlag i økonomisk mislighold. Er sameiget tilknytta nokon slags form for organsisasjon som kan hjelpe dere med rådgivning? Forsikringsselskapet har nok dårlige erfaringer med å splitte forsikringa til kvar enkelt, rett og slett fordi det då er forsikringsselskapet som ikkje får pengane dei skal ha. Slik som det er no så får forsikringsselskapet pengane sine likevel fordi du betaler for to seksjoner. I staden for, eller i tillegg til å kreve tvangssalg så kan dere kreve inn pengane på andre måter, f.eks gjennom eit inkassobyrå. Denne løysninga vil sjølvsagt koste litt, men fordel er då at dere har eit selskap som pusher på for å kreve inn pengane. Dere kan også kreve inn pengane sjølve. Det er også mulig at dere kan legge den manglande betalinga som ein slags heftelse på leiligheita, her er eg litt meir usikker. Men om dere hadde fått til det så ville han som skal pusse og selge leiligheita ha interesse av å betale ut det han skulder sidan ingen vil kjøpe ei leiligheit der ein også må betale for den tidligare eigarens misslighold. Men det beste er å prøve å få kontakt med han som ikkje betaler for seg. Om det er vanskelig å få prata med han direkte så kan du skrive eit brev. Pass på at brevet er kortfatta og direkte. Skriv kva han skylder, kva husforsikringa dekker, og kva dere planlegger å gjere vidare med saka. 2 Lenke til kommentar
jane23 Skrevet 23. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2014 Mitt spørsmål er: Hæ? Hvis du tror naboen er vanskelig å snakke med, så bør du først se over din egen post, for den er tilnærmet uforståelig.. sorry, jeg er utlendinger, prøvde å skrive på norsk. Lenke til kommentar
jane23 Skrevet 23. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2014 Mitt spørsmål er: Hæ? Hvis du tror naboen er vanskelig å snakke med, så bør du først se over din egen post, for den er tilnærmet uforståelig.. sorry, jeg er utlendinger, prøvde å skrive på norsk. det er bare hypothetisk, når jeg sa at "han er vanskelig å snakke med". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå