Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei..

Jeg har lyst til å starte med casemod..

Har dette kabinettet --> http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...13&GrpID=6&s=pl

 

Jeg skal selvfølgelig starte med et vindu.. Har sett det er to varinter å få tak i:

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...13&GrpID=6&s=pl

 

www.microplex.no > casemods > vinduer > SBWKCHDACL:

Sunbeam Window Kit, Chieftec DA, Transp.

- 560x330mm (funker ikke legge ut link)

 

Har forstått at i den siste pakka er det bare med vindu,lister osv og at man må lage hull og sette inn vinduet selv.. Men er dette vanskelig? hvilket utstyr trenger man ?

 

I den første får man vel med en helt ny dør (så den gamle bare kan kastes?) Men på denne er det også med vifte.. Hvordan er denne vifta? noen erfaringer ? Men den vifta er vel sort (ikke gjennomsiktig? syns det er litt kjipt! men man kan vel kjøpe en gjennomsiktig vifte og bytte ut? )

 

Men hvis jeg kjøpe det byggesettet da er det ikke med vifte (og heller ikke hull til det? ) Er det mulig å borre hull til vifte i plexiglasset eller er det litt vanskelig (har ikke mye peiling på casemods) eventuelt hvilket utstyr trenger jeg?

 

Takker på forhånd for alt hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil anbefale deg å kjøpe en plate plexi, så kan du skjære ut vinduet i den fasongen du ønsker. Da kan du få unikt vindu. Jeg synes halve moroa er i å lage sakene selv og få det sånn du vil.

Jeg bruker stikksag for å skjære ut. Teip gjerne hele døra i maskeringsteip for å unngå riper. 2-3 lag der du skal kutte, og vær forskiktig når du tar av teipen så det ikke lakken skaller av.(skjer sjelden)

List eller ikke er en smakssak, jeg bruker ikke list.

Det var en guide til dette et eller annet sted...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...