Gå til innhold

Problemer med instillinger

Anbefalte innlegg

Jeg har et MSI 845PE Max HK med en P4 2,66 prosessor. Det har fungert helt greit i et halvt år cirka.

Men i forrige uke begynte maskinen og henge seg mye, og begynte og pipe. Da jeg sjekket viste det seg at temperaturen var noe høy. Jeg sjekket også innstillingene som viste at plutselig var klokkefrekvensen endret. Den hadde alltid stått på 2667, men var nå høyere.

Ved å kjøre en auto-overklokking ble dette i orden igjen. Helt til i dag. Maskinen har gått noe tregt de siste dagene og jeg sjekket derfor frekvensen i dag, og da var den på hele 4874!! Hvis det stemmer er jo det en overklokkings-% på hele 83!

Problemet mitt er nå at jeg ikke får stilt den inn på standard. Trykker jeg default setter den opp en høyere frekvens, og jeg har en mistanke om at spenningen også er noe høy. Før lå prosessor-temp på 45-55 grader, mens nå ligger den på 55-60.

For det første lurer jeg på om disse forandringene kan ha kommet med oppdateringer av programvaren? Jeg har ikke vært inne og tuklet med oppsettet.

Og nå får jeg ikke stilt inn til basic igjen, noe som gjør at maskinen er noe ustabil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...