ElendigPåData Skrevet 22. juni 2014 Del Skrevet 22. juni 2014 (endret) Hei! Vurderer å kjøpe denne pcen: http://www.netonnet.no/art/data/laptop/skjermstorrelse/laptop-15---16-tom/asus-k550la-xo172h/199313.3003/ Er det mulig at jeg bytter ut harddisken på 1TB, med en SSD? Eventuelt en hybridharddisk? Eller er 1 TB med 7200 rpm brukbart for en student? NB: Pcen skal for det meste brukes til filmer, skolerelaterte oppgaver, internett, presentasjoner, etc.. Takker og bukker for svar! Av en eller annen grunn så vil ikke linken fungere..Detaljer om pcen: Tynn og rask laptop med nye Core™ i7! ASUS K550LA-XO172H15,6" LED 1366x768 Intel® Core™ i7-4500U 8 GB RAM 1 TB harddisk Intel® HD Graphics 4400 Endret 22. juni 2014 av ElendigPåData Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 23. juni 2014 Del Skrevet 23. juni 2014 Det er mulig å skifte fra hard disk til SSD på den laptopen, men ikke på alle modellene. Det er denne laptopen du mener ikke sant? Jeg kan ikke si for sikkert at det er mulig på den. Og så spørs det hvor stor SSD du tenker på å kjøpe. Til den bruken du nevner, så tror jeg at det ikke lønner seg å skifte til SSD. Skal du skifte til SSD, tror jeg at du må ha min. 256 GB, kanskje større. Men det er noe du må bestemme. Lenke til kommentar
Strato Skrevet 23. juni 2014 Del Skrevet 23. juni 2014 Det lønner seg alltid å bytte til SSD.. Maskinen vil oppleves utrolig mye raskere for en billig oppgradering. Ytelsesforskjellen fra hdd til ssd er enorm. Min anbefaling er å gå for crucial m500 eller samsung evo på 250gb. Disse er veldig billige og raske nå. Jeg mener at SSD er det viktigste komponentet i en maskin nå for tiden. I tillegg til å være mye raskere så tåler den også mye mer enn en hdd. Alle mine gamle maskiner har tikkende og utrolig trege hdd'r på grunn av slitasje. Dette skjer ikke med en ssd. Du kan faktisk putte en ssd i en pc fra 2004 og plutselig få en maskin som fungerer utmerket til enkle oppgaver. Lenke til kommentar
ElendigPåData Skrevet 23. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2014 Som Strato anbefaler så vurderer jeg å kjøpe samsung evo på 250gb (6 gb/s). Vil den passe til denne pcen?Kan jeg få sjekka det nå, eller må jeg vente til jeg får pcen og skrur opp og ser etter "matching koder"? btw, takk for svar Chavalito og Strato Lenke til kommentar
Strato Skrevet 23. juni 2014 Del Skrevet 23. juni 2014 Denne vil du kunne putte ssd i Men da må du følgelig fjerne hdd. Lenke til kommentar
ElendigPåData Skrevet 23. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2014 Er det noen spesielle SSDer som passer eller er de "universielle"? Forresten, er Intel Graphics 4400 veldig dårlig? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 23. juni 2014 Del Skrevet 23. juni 2014 De fleste SSD passer i laptoper, men som jeg nevnte, vær obs på at det ikke er alle modeller av den latopen som hvor det er mulig å skifte ut hard disken. Om Intel Graphics 4400 er veldig dårlig? Tja, ikke noe å spille med, men til den bruken du nevner, så skulle den vel duge. Lenke til kommentar
Strato Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 Ja, hd4400 er veldig dårlig. Ble svært skuffet av dette i min laptop. Til spill, til og med lol, funker det dårlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå