Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

kan noen hjelpe med å sette opp en internett cs server!(ngt)

Anbefalte innlegg

jeg skal sette opp en cs server... men jeg får ikke åpna porter så det funker... plz ikke hendvis til www.relativt.net... jeg må vite hvordan man gjør det på endring.nextgentel.no

å foresten jeg har nextgentel med netopia 3351 ruter...

og hvis det hjelper så har jeg flere pcer i nettverk gjenom en ruter 2... men det skal gå fint for en venn av meg har samme ruter til og dele pcene men telenor internett og han får satt opp...

jeg sier takk på forhånd til alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Logg inn på endring.ngt.no og når programmet har startet ser du nede til høyre og velger counter strike server fra drop-down-listen. Klikk legg til oppføring.

Da var du ferdig. Du må evt. gjøre noe lignende i ruter #2 - forstod det slik at du har enda en ruter mellom NGT-ruteren og PCene.

Din eksterne IP-adresse finner du på www.whatismyip.com

IPen til serveren din blir da 80.202.xx.xx:27015.

Lenke til kommentar

Får ta det steg for steg da:

-Gå inn på endring.nextgentel.no

-Velg din ruter

-Nå skal du logge inn: Skriv inn brukernavn og passord (samme som brukes på hoved-emailen, kundesider og sånt)

-Nå skal det komme en popup og en forespørsel om å installere et lite program. Klikk JA på dette.

-Sjekk dette screenshottet

-Følg anvisningene på screenshottet

Som jeg antydet i den første posten må du sikkert gjøre noe lignende på ruter #2

Lenke til kommentar
får ikke opp det på ruteren min.. har netopia og det er bare webserver, mailserver, ftp server, ssh og noe sånt deskop greier som kommer opp

Mystisk :

Du får gjøre det manuelt da

Klikk lag egen NAT og skriv inn porten 27015 som er standard port til CS servere

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...