dude80 Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Det virker perfekt i windows. I routeren har jeg satt opp slik at portene 1030 - 1040 brukes til å dcc sende filer. Samme har jeg i xchat. Likevel får jeg ikke sendt filer...jeg må vel på en eller annen måte skrive inn adressen til routeren ( 10.0.0.1 ) en plass også? Lenke til kommentar
pedjo Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 du må fikse ipen på maskinen.. samme som du hadde i windows. Lenke til kommentar
dude80 Skrevet 20. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2003 FIkse ip'en? hva mener du? Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Du må sjekke at pcen får den samme ipen i Linux som i Windows. Det kan ofte variere. Har selv fått ulike adresser. Lenke til kommentar
dude80 Skrevet 20. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2003 har sjekka det, pc'en får 10.0.0.6, som intern adresse, og det har jeg i routeren også. I xchat under settings har jeg ingenting under "Address to bind to". Har heller ingenting under DCC ip adress. Har lagt til de samme portene som i routeren, dvs 1030 - 1040. Har kryssa av for "get my ip from IRC server". Er ikke dette riktig? Lenke til kommentar
dvj Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 hat nextgentel, slik ser det ut hos meg, fynker helt fint, bare pass på at du har forwarda riktige porter til riktig maskin https://dagur.com/~dagur/screenshot/xchatdcc.png Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå