Stony Skrevet 22. juni 2014 Del Skrevet 22. juni 2014 Som tittelen, ansier, jeg lurte på om noen veit om detta er mulig?Jeg skal nå trolig til høsten gå inn på bachelerprogrammet på UiO for enten IT programmering og nettvverk eller IT nanoelektronikk og robotikk. Er det mulighet for å da velge å eventuelt ta de siste to årene som master på informatikk ved NTNU?Jeg er også litt forvirret over studieretningene innen hver del av informatikk: Eksempelvis står det på INF-NOR står det at det finnes tre studieretninger: Nanoelektronikk, Signalbehandling og Robotikk & Intellegente systemer. Betyr det at jeg må velge en av disse på starten av studiene, eller at dette er videre retninger jeg kan fordype meg i ved den toårige masteren etter de tre årene? Takk på forhand! Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 22. juni 2014 Del Skrevet 22. juni 2014 Ved 5 årig master tror jeg ikke du kan det, har du oppdelt 3år bachelor + 2år master skal det gå så lenge du oppfyller kravene til master, da må du selvsagt søke på nytt for opptak da. Lenke til kommentar
Stony Skrevet 22. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2014 Ah, okay, men trenger jeg å velge retning innen faget ved første året? Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 22. juni 2014 Del Skrevet 22. juni 2014 Her har du info på feks master informatikk ved ntnu: http://www.ntnu.no/studier/mit/opptak Lenke til kommentar
Persn Skrevet 27. juni 2014 Del Skrevet 27. juni 2014 Linken over inneholder en død lenke til studieboka hvor det faktiske kravet for å bli tatt opp til 2årig mastergrad i informatikk blir spesifisert. NTNU-folka var innom HiST i høstsemesteret i år for å reklamere for Datateknikk og Informatikk så kan ta det fra hukommelsen: "Hvis du har skal søke 2årig mastergrad Informatikk og kommer fra annen skole så må du passe på at du har minst 100 studiepoeng til IT-relaterte fag. Skal du søke spesialisering i Spillteknologi og/eller Komplekse Datasystemer må du også ha 30 studiepoeng i matematikk på høyskole/universitetsnivå." Ingen av spesialiseringene som blir nevnt i første post tilbys ved Informatikk på NTNU så her tror jeg trådstarter har sett feil. De faktiske mulige spesialiseringene er listet opp i linken fra posten til Sampson. Spesialisering blir valgt når du søker for å komme inn på NTNU, du søker hver retning med prioritet som om de var individuelle studier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå