*T* Skrevet 19. februar 2002 Del Skrevet 19. februar 2002 Er det noen som har litt mer peiling på elektronikk enn det jeg har? Er noe grønn på det området og håper på litt hjelp... :smile: Jeg har enda ikke klart å finne noen som selger kretskort og utstyr til å lage dem, evt noen som lager kort utifra tegninger over kretser. Noen som vet noe om slikt? Mener jeg fant noe hos elfa, men jeg aner ikke hva jeg trenger. Finnes det, på nett, noen oversikt over hva alle symbolene betyr og formeler til å regne ut motstander o.l. Evt. hvis noen har slikt utstyr, hvor mye skal du da ha for å lage et kort? Lenke til kommentar
clubzoda Skrevet 19. februar 2002 Del Skrevet 19. februar 2002 du kan jo kontakte en videregående skole som har elektronikk-linje og spørre om de kan konstruere og fremkalle ett printkort. elfa har forresten ett startsett med alt du trenger for å fremkalle printkort selv. det har art.nr. 49-576-01. clas ohlson har også startsett, men de sender ikke, så du må innom en clas ohlson-butikk. det har i allefall art.nr. 22-1612. men er du helt grønn på elektronikk, så bør du nok få noen som kan det til å lage printkortene for deg. Lenke til kommentar
Thargoth Skrevet 19. februar 2002 Del Skrevet 19. februar 2002 Finnes også ferdig hullede printkort. Forsjellige variater, men cluet er at det er laga et "nett" med hull med 3mm mellomrom eller.no slikt, også er 3 og 3 av hulla kobla sammen, eller ei heil rekke, eller bare et og et. Sinsykt genialt hvis man driver med "pioner-arbeid". Bruker bare en dråpe med loddetinn for å lage kortslutning mellom 2 pungter ("koble dem sammen"). Hvis noen vet hvor dem selges så send meg en mail da... Lenke til kommentar
laff84 Skrevet 19. februar 2002 Del Skrevet 19. februar 2002 Jeg gikk gk elektro i fjor og går VK1 Automasjon nå. Du kan komme med ønsker om hva du vil ha til meg så skal jeg nok ordne det. Har blandt annet laga mye til meg selv og solgt mye Volt Knock indicator til biler. Men det koster $$ send meg en mail til [email protected] og skriv ned hva du vil ha, så skal jeg se hva jeg kan gjøre. Greetz Lenke til kommentar
SAA Skrevet 19. februar 2002 Del Skrevet 19. februar 2002 Quote: On 2002-02-19 11:54, Thargoth skrev:Hvis noen vet hvor dem selges så send meg en mail da... Clas Ohlson selger slike kort også. De har de meste der :smile: Lenke til kommentar
*T* Skrevet 19. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2002 Hei SAA, har du en link til kretskorta på Clas Ohlson? Jag må være helt vanvittig dårlig til å lete for jeg finner dem ikke... :oops: Lenke til kommentar
Xell Skrevet 19. februar 2002 Del Skrevet 19. februar 2002 Quote: lur? skrev (2002-02-19 12:31):Hei SAA,har du en link til kretskorta på Clas Ohlson? Jag må være helt vanvittig dårlig til å lete for jeg finner dem ikke... :oops: http://www.clasohlson.no Lenke til kommentar
SAA Skrevet 19. februar 2002 Del Skrevet 19. februar 2002 http://www.clasohlson.no/shop/store/fs_mm....electedWAG=3466 Lenke til kommentar
Akke Skrevet 19. februar 2002 Del Skrevet 19. februar 2002 Sånn lages kretskort halvproft: 1. Bruk et prog som tegner baner ut av kretsen du har laget. (lenge siden jeg drev med dette så husker ikke hva progget heter) 2. Print banene på en transparent film. (sånn til overhead) 3. Legg filmen over et kretskort som er heldekket av et kobberlag og UV belys det i XX min. 4. Putt kortet i syre i XX min. 5. Borr hull til alle komponent ben. Her ser du ihverfall hvordan prosedyren er. Kort ol. har dem på Sandell hvis jeg ikke husker feil: http://mars.champion.se/butik/sandell/sand...ndell.startSida Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå