LaDdeR Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Viser ASUS probe nøyaktige tempraturer? Lenke til kommentar
laneZ Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Har sammeligna Asus probe og Aida32 tempraturer og de viser nøykati det samme. Lenke til kommentar
da Gauss Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Helt generelt tror jeg du skal være forsiktig med å stole fullstendig på temperaturer fra "innebygde" temperaturfølere. Jeg opplevde en gang 15°C temperaturforskjell da jeg byttet bios. Ellers kan du jo sammelikne med eksterne følere, i ymse viftestyringer og diagnose-panel. Lenke til kommentar
Calm Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Har sammeligna Asus probe og Aida32 tempraturer og de viser nøykati det samme. Joda, de gjør forsåvidt det. Men det som er tilfelle for mitt system et at AsusProbe kun rapporterer temperatur fra en sensor i prosessorsokkelen, og kaller denne for "CPU temp" eller noe. AIDA32 derimot viser begge temperaturer (CPU og CPU Diode). Altså kan man ikke si at den temperaturen som AsusProbe rapporterer er ukorrekt... Så når jeg leser av temperatur i f.eks. AsusProbe (som forøvrig viser den samme som min BIOS gjør) så vil denne alltid være betydelig lavere enn det den reelle CPu-temperaturen er... Lenke til kommentar
HatOBjekt Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 mitt forslag er at du kjører maskinen med hardt arbeid over lengre tid, så restarter du fort og sjekker i BIOS, det sakl bli ganske nøyaktig... Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 drit i asus probe, kjør mbm, og kun mbm. Kjører du begge samtidig kan resultatene bli korrupte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå