MBarne Skrevet 22. juni 2014 Del Skrevet 22. juni 2014 (endret) Skal kjøpe ny pc og har bestemt meg for å kjøpe denne, som tilfeldigvis er 1500 kr billigere bare i dag: https://www.komplett.no/asus-n56jr-156-full-hd-matt/794542 Problemet er at det nettopp kom ut en ny med litt mer minne, men den er ikke på tilbud: https://www.komplett.no/asus-n56jr-156-full-hd-matt/816759 Spørsmålet mitt er om jeg kan kjøpe den første til 7.495,- og oppgradere minne? Eventuelt hvor mye vil jeg merke forskjellen på 8 og 12mb? Trenger dessverre svar før 12, da tilbudet utgår.. EDIT: bruker noen tegneprogrammer som krever veldig mye.. Endret 22. juni 2014 av MBarne Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 22. juni 2014 Del Skrevet 22. juni 2014 Du kan kjøpe den til 7495,- og legge til en ekstra rambrikke selv. Det bryter ikke garantien engang. Maskinen støtter opptil 16 GB ram og kan derfor ende med enda mer minne enn den dyrere modellen til en lavere pris. Men du trenger faktisk ikke mer enn 8GB til normal bruk. Lenke til kommentar
MBarne Skrevet 22. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2014 Du kan kjøpe den til 7495,- og legge til en ekstra rambrikke selv. Det bryter ikke garantien engang. Maskinen støtter opptil 16 GB ram og kan derfor ende med enda mer minne enn den dyrere modellen til en lavere pris. Men du trenger faktisk ikke mer enn 8GB til normal bruk. Takk for svar. Det står ikke på spesifikasjonene at den med 8mb støtter utvidelse, men regner med at den gjør det?! Jeg har også konkludert med at begge pcene er helt like ellers, hva tror du om det? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 22. juni 2014 Del Skrevet 22. juni 2014 De er like ellers ja. Maskinen på tilbud kommer med en 8Gb brikke, med plass til en brikke til. Godt kjøp, har maskinen selv, og 8Gb er mer enn nok til det aller meste. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 22. juni 2014 Del Skrevet 22. juni 2014 Det står følgende: Antall spor 2 Tomme spor 1 Altså er det et ledig spor til mer minne. Men jeg kan ikke garantere for at du kan finne identisk minne. Men forhåpentligvis finnes det en type som passer. Lenke til kommentar
MBarne Skrevet 22. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2014 Takk for svar da kjøper jeg den billigste! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå