Gå til innhold

Inkompatible apper til Asus TF101


Anbefalte innlegg

Tok nettopp fram min ASUS Transformer TF101 Eee pad, som har ligget ubrukt i to års tid. Jeg har oppdatert Android til 4.0.3, og firmware til V9.2.1.27. Brettet ble kjøpt i USA. Når jeg går inn i Google Play for å hente ned apper så er det et ytterst fåtall av apper jeg kan laste ned, og alt annet kommer med en beskjed av typen "din enhet er inkompatibel med denne appen". Er det noen som kjenner til dette problemet, og som vet hvordan det kan løses?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Legg inn Android 4.4 selv, så vil problemet være løst.

 

Du kan f.eks legge inn denne: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2592890

 

Merk at Tegra 2 ikke klarer de heftigste spillene i dag, men burde fortsatt fungere greit til vanlig bruk.

Dette er vel en "uoriginal" versjon av 4.4? Ikke at det trenger å være dumt, men kunne tenke meg å ha original Android. Men, det er altså mulig å installere Android 4.4 på dette nettbrettet? Kan man kjøpe slike oppgraderinger?

Lenke til kommentar

Asus la nettbrettet dødt ved 4.0, så du må legge inn en uorginal version. Ikke at jeg vil påstå at det er noe ulempe. Kjører uorginal ROM på min TF300 (som er 3-4 ganger raskere enn orginal ROM) samt har brukt uorginal på alle mine mobiltelefoner med bra resultet.

 

Det er fult mulig å installere 4.4 på det nettbrettet ja. Du må dog unlocke bootloadern (som vil bryte garantien, men det er vel ikke noe garanti igjen på dette nettbrettet)

 

Den ROM'en jeg linket til er ikke nødvendigvis den beste. Du må lese litt rundt å finne en du liker :)

Lenke til kommentar

Asus la nettbrettet dødt ved 4.0, så du må legge inn en uorginal version. Ikke at jeg vil påstå at det er noe ulempe. Kjører uorginal ROM på min TF300 (som er 3-4 ganger raskere enn orginal ROM) samt har brukt uorginal på alle mine mobiltelefoner med bra resultet.

 

Det er fult mulig å installere 4.4 på det nettbrettet ja. Du må dog unlocke bootloadern (som vil bryte garantien, men det er vel ikke noe garanti igjen på dette nettbrettet)

 

Den ROM'en jeg linket til er ikke nødvendigvis den beste. Du må lese litt rundt å finne en du liker :)

Ok! Skal se litt nærmere på det. Takk for hjelp :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...