_Nitro_ Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 CREATE TABLE brukere ( ID int(11) NOT NULL auto_increment, Navn text, Adresse text, Postnr text, Sted text, Alder text, Kjonn text, Tlfmob text, Tlfhjem text, epost text, Nick text, Passord text, hvilketcrew varchar(32) NOT NULL default '', hvorfordeg varchar(32) NOT NULL default '', PRIMARY KEY (ID), FULLTEXT KEY Navn (Navn), FULLTEXT KEY Navn_2 (Navn) ) TYPE=MyISAM; Her er sql tabellen jeg bruker til bruker påloggingen min. Men så skal jeg lage et wannabe sytem, der skal raden informasjonen som skal ligge i hvorfordeg og hvilkertcrew legges til. Jeg laget en side som jeg testet med. Men med denne så kom alle brukerene som hvar på den siden opp og la seg i tabeller nedover. Så jeg tenkte jeg måtte sette hvilken id til den brukeren som skal oppdateres. Slik ser kilden til den siden ut: <?php include('include.php'); ?> <form action="<?=$_SERVER['PHP_SELF']?>" method="post"> <?php $result = @mysql_query('SELECT * FROM brukere WHERE id=5'); if (!$result) { die('<p>Får ikke kontakt med ' . ' tabellen på dette tidspunktet: ' . mysql_error() . '</p>'); } // Vis tekt i som ligger i databasen while ( $row = mysql_fetch_array($result) ) { echo(' <table border="0" cellspacing="0" width="400"> <tr> <td colspan="2" background="nyheter.gif"> <b>' . $row['overskrift'] . '</b></td> </tr> <tr> <td colspan="2"><center>Her så kan du søke som crew på Spot reloaded 2004. Vi anmoder om at du skriver så utfyllende som mulig, slik at vi får et bedre vurderingsgrunnlag på deg når vi skal evaluere søknaden din.</center></td> </tr> <tr> <td><center>Ditt nick:</center></td> <td><center>' . $row['Nick'] . '</center></td> </tr> <tr> <td><textarea name="Hvorfordeg">' . $row['hvorfordeg'] . '</textarea></td> <td></td> </tr> <tr> <td>:</td> <td></td> </tr> <tr> <td></td> <td><input type="submit" name="Send" value="SUBMIT" /><INPUT TYPE="reset" VALUE="Avbryt"></td> </tr> </table> '); } ?> </form> </center> <?php if (isset($_POST['Send'])) { $Hvorfordeg = $_POST['Hvorfordeg']; $sql = "UPDATE brukere SET hvorfordeg='$Hvorfordeg'"; if (@mysql_query($sql)) { echo('<p> <html> <head> <meta HTTP-EQUIV="Refresh" CONTENT="0;URL=login.php"> </head> <body> </body> </html> .</p>'); } else { echo('<p>Error: ' . mysql_error() . '</p>'); } } ?> Da jeg da lastet siden så kom kunn den brukeren jeg satte idèn til opp som jeg ville. Men når jeg skulle oppdatere hvorforcrew. Da vart den grunnen lagt til alle brukerne. Hvordan få denne til å kunn oppdatere brukeren med id 5 ? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 legg til litt i update queryet: "update [...] where id=5", så vil bare raden med id 5 oppdateres. Lenke til kommentar
_Nitro_ Skrevet 20. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2003 Satte: update brukere where id=5 Fikk: Error: You have an error in your SQL syntax near 'where id=5 hvorfordeg='fdsfd'' at line 1 Lenke til kommentar
Azton Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 UPDATE brukere SET ting = 'ting' WHERE id = 5 Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 www.mysql.com all syntax står der. Lenke til kommentar
_Nitro_ Skrevet 22. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2003 UPDATE brukere SET ting = 'ting' WHERE id = 5 Hva mener du der med ting = 'ting' hva gjør den? Får ikke dette til jeg altså.. Tror jeg blir gal..;( Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 UPDATE brukere SET feltnavn = 'verdi' WHERE id = 5 :-) Lenke til kommentar
_Nitro_ Skrevet 22. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2003 Nå har jeg endelig fått det til, men en annen ting jeg lurer på. Jeg må bruke variabler i denne. Når jeg skriver den slik: $sql = 'UPDATE `brukere` SET `Navn` = '$name', `Adresse` = '$adresse', `Postnr` = '$postnr', `Sted` = '$Sted', `Alder` = '$Alder', `Kjonn` = '$Kjonn', `Tlfmob` = '$Tlfmob', `Tlfhjem` = '$Tlfhjem', `epost` = '$Epost', `Nick` = '$nick', `Passord` = MD5( '$passord' ) WHERE `ID` = '23''; Så skriver den $name i databasen i stede for innholdet i $name noen som vet hvordan jeg må skrive denne da Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 $sql = "UPDATE `brukere` SET `Navn` = '$name', `Adresse` = '$adresse', `Postnr` = '$postnr', `Sted` = '$Sted', `Alder` = '$Alder', `Kjonn` = '$Kjonn', `Tlfmob` = '$Tlfmob', `Tlfhjem` = '$Tlfhjem', `epost` = '$Epost', `Nick` = '$nick', `Passord` = MD5('$passord' ) WHERE `ID` = '23''; Det vil kansje kjøre susen Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 ja, spesielt om du også bytter ut den siste strengapostroffen til en dobbel en Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 nice...forumet nekter og vise den siste " Lenke til kommentar
_Nitro_ Skrevet 22. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2003 Parse error: parse error in /home/nitro/spot/admin/redbrukere.php on line 101 linje 101 er den siste linjen den er blank. Lenke til kommentar
_Nitro_ Skrevet 22. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2003 Takk takk for all hjelp. Nå ser du ut til å fungere. Må bare gjøre om noen variabler.,.. Takk Takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå