Gå til innhold

Lønn for fagansvarlig på kundesenter.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har jobbet som fagansvarlig på et relativt stort kundesenter siden oktober i fjor.

Etterhvert er det blitt veldig mange arbeidsoppgaver og jeg har nok i dag mer ansvar enn det stillingen var tiltenkt. Blant annet var tanken at jeg skulle være 20% fagansvarlig og 80% kundekonsulent, men i realiteten er jeg 100% fagansvarlig.

Jeg vil ikke utdype så mye om akkurat hvem som er arbeidsgiver men det er et veldig stort firma sett med norske øyne.

 

Lønnen min er på litt over 300 000,- i året. Jeg er medlem i en fagforening som driver med lønnsforhandlinger for alle medlemmene nå, men jeg er usikker på om det kommer noe særlig ut av det.

 

Hva burde man egentlig kunne forvente å få i lønn om jeg går inn i forhandlinger selv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kundesenteret var nystartet i fjor og jeg ble ansatt som vanlig kundekonsulent. Etterhvert ble det utlyst internt etter fagansvarlige og de ønsket blant annet meg i en av rollene. Det krevde ingen utdannelse men jeg fikk inntrykk av at de ønsket meg i en av stillingene så jeg må ha gjort noe riktig :)

 

Men jeg har bachelor i administrativ databehandling, føler det er noe som er relevant i forhold til det jeg driver med.

Lenke til kommentar

Gjennomsnittet på andre kundesentre er på rundt 360 000 og oppover mener nå jeg.

Kundesenteret vårt ligger godt under snittet for å si det sånn.

 

Fikk for øvrig tilbakemelding på forhandlingene i dag. Knappe 2,3% økning. I tillegg er skillet mellom konsulentene og fagansvarlige betydelig mindre nå enn før.

Lenke til kommentar

Gjennomsnittet på andre kundesentre er på rundt 360 000 og oppover mener nå jeg.

Kundesenteret vårt ligger godt under snittet for å si det sånn.

 

Fikk for øvrig tilbakemelding på forhandlingene i dag. Knappe 2,3% økning. I tillegg er skillet mellom konsulentene og fagansvarlige betydelig mindre nå enn før.

En løsning: Er du så misfornøyd så søk andre jobber!

Lenke til kommentar

Litt usikker på hva du egentlig burde ligge på, men synes du ligger veldig lavt idag. 2.3 % lønnsøkning er i praksis mindre lønn neste år, fordi årlig inflasjon ligger på 2.5 % p.a. (husker ikke helt hva den eksakt ligger på for i år, men 2.5 er iallefall tommelfinger regelen). Det betyr at du kan kjøpe mindre til neste år enn du har gjort i år, altså du får mindre kjøpekraft.

 

Dersom dette er noe nyoppstartet så hadde jeg bedt tillitsvalgte gjøre rede for de store linjene for lønnsutvikling ved bedriften. Det kan hende at de har dårlig med penger i starten, men at dette bedrer seg noe over tid. Dersom ledelsen ikke har kommunisert noe slikt til tillitsvalgte, så hadde jeg nok begynt å søke meg andre jobber. Litt usikker, men med en bachelor så tror jeg du hadde tjent bedre i offentlig sektor for å si det sånn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Gjennomsnittet på andre kundesentre er på rundt 360 000 og oppover mener nå jeg.

Kundesenteret vårt ligger godt under snittet for å si det sånn.

 

Fikk for øvrig tilbakemelding på forhandlingene i dag. Knappe 2,3% økning. I tillegg er skillet mellom konsulentene og fagansvarlige betydelig mindre nå

Jeg er jo glad i og fornøyd med jobben. Det er bare lønnen som trenger en justering :)

Lenke til kommentar

Litt usikker på hva du egentlig burde ligge på, men synes du ligger veldig lavt idag. 2.3 % lønnsøkning er i praksis mindre lønn neste år, fordi årlig inflasjon ligger på 2.5 % p.a. (husker ikke helt hva den eksakt ligger på for i år, men 2.5 er iallefall tommelfinger regelen). Det betyr at du kan kjøpe mindre til neste år enn du har gjort i år, altså du får mindre kjøpekraft.

Veldig godt poeng. Det har jeg ikke tenkt over faktisk. Takker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...