Alt-Ctrl Skrevet 22. juni 2014 Del Skrevet 22. juni 2014 Hei. Jeg har jobbet som fagansvarlig på et relativt stort kundesenter siden oktober i fjor. Etterhvert er det blitt veldig mange arbeidsoppgaver og jeg har nok i dag mer ansvar enn det stillingen var tiltenkt. Blant annet var tanken at jeg skulle være 20% fagansvarlig og 80% kundekonsulent, men i realiteten er jeg 100% fagansvarlig. Jeg vil ikke utdype så mye om akkurat hvem som er arbeidsgiver men det er et veldig stort firma sett med norske øyne. Lønnen min er på litt over 300 000,- i året. Jeg er medlem i en fagforening som driver med lønnsforhandlinger for alle medlemmene nå, men jeg er usikker på om det kommer noe særlig ut av det. Hva burde man egentlig kunne forvente å få i lønn om jeg går inn i forhandlinger selv? Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 22. juni 2014 Del Skrevet 22. juni 2014 Hvilken utdanning krever fagansvarlig / kundekonsulent ved firmaet? Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 22. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2014 Kundesenteret var nystartet i fjor og jeg ble ansatt som vanlig kundekonsulent. Etterhvert ble det utlyst internt etter fagansvarlige og de ønsket blant annet meg i en av rollene. Det krevde ingen utdannelse men jeg fikk inntrykk av at de ønsket meg i en av stillingene så jeg må ha gjort noe riktig Men jeg har bachelor i administrativ databehandling, føler det er noe som er relevant i forhold til det jeg driver med. Lenke til kommentar
hean Skrevet 22. juni 2014 Del Skrevet 22. juni 2014 (endret) Synes du burde ligge rundt 420 - 450 K... Endret 22. juni 2014 av Nasciboy Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 22. juni 2014 Del Skrevet 22. juni 2014 Synes du burde ligge rundt 420 - 450 K... Kundekonsulent er ofte dårlig betalte jobber som ligger på rundt 300.000 kr i året. Nå vet ikke jeg hva fagansvarlig innebærer, men en lønnsøkning på over hundretusen på grunn av en tittel høres ganske drøyt ut. Lenke til kommentar
Christeven Skrevet 22. juni 2014 Del Skrevet 22. juni 2014 Synes du burde ligge rundt 420 - 450 K... Fordi? Lenke til kommentar
hean Skrevet 22. juni 2014 Del Skrevet 22. juni 2014 Ok, kanskje det var litt mye.... men er man ansvarlig synes jeg ihvertfall man burde ligge på 70-80 K over de man er ansvarlig for. Lenke til kommentar
War Skrevet 22. juni 2014 Del Skrevet 22. juni 2014 Fordi der ligger andre bachelorer hos for eks Steria og Evry. Lenke til kommentar
Christeven Skrevet 22. juni 2014 Del Skrevet 22. juni 2014 Fordi der ligger andre bachelorer hos for eks Steria og Evry. Du får ikke 450k i startlønn med bachelorgrad, da nærmer du deg masterlønn. Lenke til kommentar
Christeven Skrevet 22. juni 2014 Del Skrevet 22. juni 2014 Nei 410-420 i steria 410-420k i startlønn med bachelorgrad? Det virker veldig høyt. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 22. juni 2014 Del Skrevet 22. juni 2014 Nei 410-420 i steria 410-420k i startlønn med bachelorgrad? Det virker veldig høyt. Kommer vel helt ann på hva du gjør, med IT får du jo mye av de samme jobbene med bachelor som med master Lenke til kommentar
War Skrevet 22. juni 2014 Del Skrevet 22. juni 2014 Ikke sååå høyt? 330K lå det på ca i 2010, da lå master i fylkeskom på 420. Nå er bachelorene 410+(i fjor) og masterene i fylkeskom 480 i startlønn. Master som i for eks lærer på vgs. Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 23. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2014 Gjennomsnittet på andre kundesentre er på rundt 360 000 og oppover mener nå jeg. Kundesenteret vårt ligger godt under snittet for å si det sånn. Fikk for øvrig tilbakemelding på forhandlingene i dag. Knappe 2,3% økning. I tillegg er skillet mellom konsulentene og fagansvarlige betydelig mindre nå enn før. Lenke til kommentar
tvv Skrevet 25. juni 2014 Del Skrevet 25. juni 2014 Gjennomsnittet på andre kundesentre er på rundt 360 000 og oppover mener nå jeg. Kundesenteret vårt ligger godt under snittet for å si det sånn. Fikk for øvrig tilbakemelding på forhandlingene i dag. Knappe 2,3% økning. I tillegg er skillet mellom konsulentene og fagansvarlige betydelig mindre nå enn før. En løsning: Er du så misfornøyd så søk andre jobber! Lenke til kommentar
BareGjest Skrevet 25. juni 2014 Del Skrevet 25. juni 2014 Litt usikker på hva du egentlig burde ligge på, men synes du ligger veldig lavt idag. 2.3 % lønnsøkning er i praksis mindre lønn neste år, fordi årlig inflasjon ligger på 2.5 % p.a. (husker ikke helt hva den eksakt ligger på for i år, men 2.5 er iallefall tommelfinger regelen). Det betyr at du kan kjøpe mindre til neste år enn du har gjort i år, altså du får mindre kjøpekraft. Dersom dette er noe nyoppstartet så hadde jeg bedt tillitsvalgte gjøre rede for de store linjene for lønnsutvikling ved bedriften. Det kan hende at de har dårlig med penger i starten, men at dette bedrer seg noe over tid. Dersom ledelsen ikke har kommunisert noe slikt til tillitsvalgte, så hadde jeg nok begynt å søke meg andre jobber. Litt usikker, men med en bachelor så tror jeg du hadde tjent bedre i offentlig sektor for å si det sånn. 1 Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 26. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2014 Gjennomsnittet på andre kundesentre er på rundt 360 000 og oppover mener nå jeg. Kundesenteret vårt ligger godt under snittet for å si det sånn. Fikk for øvrig tilbakemelding på forhandlingene i dag. Knappe 2,3% økning. I tillegg er skillet mellom konsulentene og fagansvarlige betydelig mindre nå Jeg er jo glad i og fornøyd med jobben. Det er bare lønnen som trenger en justering Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 26. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2014 Litt usikker på hva du egentlig burde ligge på, men synes du ligger veldig lavt idag. 2.3 % lønnsøkning er i praksis mindre lønn neste år, fordi årlig inflasjon ligger på 2.5 % p.a. (husker ikke helt hva den eksakt ligger på for i år, men 2.5 er iallefall tommelfinger regelen). Det betyr at du kan kjøpe mindre til neste år enn du har gjort i år, altså du får mindre kjøpekraft. Veldig godt poeng. Det har jeg ikke tenkt over faktisk. Takker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå