Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Lufttrykk i dekk passat stv 2004 tdi 1.9 4motion

Anbefalte innlegg

Ser anbefalt lufttrykk ifølge bensinlokket er 2.3 bar framme og 2.1 bak uten tung last. Jeg føler dette blir ganske vinglete når jeg kjører over 60 km/t. Tror støtdempere skal være i god stand. Er det noen som har erfaringer og evt tips til lufttrykk som muligens kan gjøre bilen litt fastere?

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer helt ann på hva slags størrelse du har på felgene og dekka.

F.eks 15 " som er standard anbefales som du sier, men jeg kjører med 2.3 foran, og 2.5 bak.

på 18 " 225/40 kjører jeg 3 bar overalt

Hvis bilen trekker til siden over viss fart så kan forstillingen ha gått. større felger gjør den mer stabil,men i svingene og alt mulig så suger de bilene. Har selv 4motion 1.8 2000 modell stv

Lenke til kommentar

F.eks 15 " som er standard anbefales som du sier, men jeg kjører med 2.3 foran, og 2.5 bak.

Hvis bilen trekker til siden over viss fart så kan forstillingen ha gått. større felger gjør den mer stabil,men i svingene og alt mulig så suger de bilene. Har selv 4motion 1.8 2000 modell stv

3 bar??? jobber med dette, og kan si med engang at dette er alt for mye.

Lenke til kommentar

225/40/18

achilles atr sport 92w xl er dekka. Ble anbefalt overalt, har kjørt med dette i 2 år nå. Ingen problemer eller slitasje innerst/ytterst av dekka. Alt slites likt.

Bare å lese anbefalinger. Noen anbefaler 2.8 bar , andre 3 bar, kommer helt ann på dekket

Endret av Mr. D
Lenke til kommentar

Jeg har 205/55 R16 continental premium contact 5. Vet at hjulene har vært balansert for mange år tilbake da det var noe som ikke føltes rett i forhold til forstilling. Ser et par av loddene har falt av på det ene hjulet, men dette skal vel ikke ha så mye å si? Jeg opplever ikke nevneverdig vibrasjon i ratt (veldig dårlige veier her så det rister litt uansett). Så 2.3 på alle dekk kan være å anbefale?

Det er mulig bilen trekker veldig svakt mot venstre, men det er så elendige veier her oppe i Harstad at det er helt umulig å si om det bare er veien som er problemet. Hva vil det koste meg sånn ca å få sjekket forstilling?

Endret av Dragevv
Lenke til kommentar

225/40/18

achilles atr sport 92w xl er dekka. Ble anbefalt overalt, har kjørt med dette i 2 år nå. Ingen problemer eller slitasje innerst/ytterst av dekka. Alt slites likt.

Bare å lese anbefalinger. Noen anbefaler 2.8 bar , andre 3 bar, kommer helt ann på dekket

Hvem anbefalte deg disse dekka? dette er et billig dekk som har en hard gummi blanding. derfor ganske jevn slitasje.. mykere dekk sliter mer, men griper også bedre.

i den dimmen kan jeg anbefale Michelin pilot sport, bf goodrich G-Force eller Goodyear F1 eagle.

Men såklart du må kjøre på det du synes er greit selv, kommer bare med min anbefaling :)

skal sies at dette er dyre dekk da.

Endret av Yippee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...