MDCCLXXVI Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Hej. Vil stille et par spørsmål ang. hvordan moderatorene og medvirkende i hw.no nettverket ser på brukerne av forumet. Synes ofte det er stor forskjell på hvordan en moderator eller medvirkende i hw.no nettverket behandles eller oppfører seg når han/hun poster. Ble oppfordret av denne brukeren selv å ta dette i en annen tråd, så han har sikkert ikke noe imot at jeg quoter han på det han sa. Synes dette sier _litt_ om hw.no's forum. Når brukerne vil stenge en tråd, da kommer det ikke på tale. Men når brukerne vil ha en amd vs. intel tråd gående, selv om det er litt søppelkasting, nei da er det stenging på flekken! edit: og nå som vi er midt oppe i denne 'vi hører på brukerne' bølgen.. Du representer ikke "brukerne". Du representerer kun deg selv. Igjen oppfordrer jeg deg til å bruke varsle mod-knappen hvis det er noen poster du mener bryter med retningslinjene. Påstanden om at hele tråden bryter med retningslinjene har du ikke dekning for. Det som imidlertid er brudd på retningslinjene er å ikke holde seg til emnet - som er "Dagbladet tester Half-Life 2 - Din mening?". Denne diskusjonen kan vi fortsette i en annen tråd, i en annen seksjon av forumet. De fleste er klar over hva du og oivind_dahle mener om moderatorene på dette forumet, men den diskusjonen du ønsker om dem er ikke relevant i denne tråden. Punktum. Får jeg med andre ord ikke lov til å tale på veiene av rettningslinjene dere fører? Måtte si meg enig med oivind_dahle det han quotet fra rettninglinjene, da jeg mener at akkurat den tråden stridet mot de. Tror du synes tråden var 'spennende og intressant' og ville ha den gående. Samme synes jeg om amd vs. intel trådene. De vil jeg ha gående. Men vi kan ikke få i pose og sekk begge to, og det at du er affiliert med gamer.no skal ikke gjøre det lettere for deg å holde en tråd gående, slik du uttaler i quoten over. Og en final note: Du uttaler deg om min og oivind_dahle's holdning til moderatorene. Vel, vi ser ut til føre en litt mer etisk korrekt linje en enkelte av moderatorene, som vi i tillegg har fått andre brukere (:o) i ryggen på. Som flere har nevnt; rettningslinjer er rettningslinjer, og de bør håndheves med en vis grad av forsiktighet Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Er 100 % enig her med deg strupstad!! Btw: ser du ikke linket til den posten om db og hl2, og det var bra for da linker du jo til en post som bryter med rettningslinje 6 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 her presanteres dog kun en side av saken. hva med å fortelle hvor tråden om dagbladet og hl2 bryter retningslinjene til forumet ? f.eks gi eksempler på noen av disse bruddene. blir litt for dumt når du kun presenterer det lille du gjør her. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 her presanteres dog kun en side av saken.hva med å fortelle hvor tråden om dagbladet og hl2 bryter retningslinjene til forumet ? f.eks gi eksempler på noen av disse bruddene. blir litt for dumt når du kun presenterer det lille du gjør her. Den tråden (som vi ikke kan linke til, da vi vil bryte rettningslinjene) bryter en meget viktig rettningslinje 6: Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet. Hva omfatter "informasjon som kan lede til piratvirksomhet"? Vi tillater ikke MP3er, piratkopiert programvare (warez), cracks, serie-koder og CD-keys. Dette omfatter direkte linking, linking til sider som inneholder dette og alternative måter å skaffe seg slike ting på. Dette omfatter også diskusjoner rundt bruk av slikt materiale. Det omfatter ikke diskusjoner angående piratkopiering, diskusjoner rundt hva som i følge norsk lov er lovlig og ulovlig. Om du er i tvil om hva vi tillater, ta kontakt med en moderator pr. e-post. Problemet er at moddis lot denne gå selv om den klart brøyt med rettningslinjene!! Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Forskjellen mellom DB-tråden og den typiske AMD vs. Intel er at DB-tråden holdes saklig. Dette skyldes kanskje at moderatorene er hyppige postere i tråden. A vs. I-trådene ender som regel med at en haug med fanboys slenger dritt. Hvis en AMD vs. Intel-tråd holdes seriøs og ikke minst saklig tviler jeg ikke på at den forblir åpen. Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Den tråden (som vi ikke kan linke til, da vi vil bryte rettningslinjene) bryter en meget viktig rettningslinje 6: Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet. Dette her er flisespikkeri og ser heller ut til å være kverulering enn konstruktiv kritikk. Tråden det er snakk om tar opp at Dagbladet lager en "preview" på en ulovlig versjon av et spill. At denne tråden som det blir diskutert i leder til piratvirksomhet har jeg heller liten tro på. Er det et problem for deg bør du heller ta det opp med Dagbladet. At moderatorene velger å holde tråden åpen til tross for punkt 6 i retningslinjene er deres valg. Deres hus, deres regler, deres valg. Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 20. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2003 her presanteres dog kun en side av saken.hva med å fortelle hvor tråden om dagbladet og hl2 bryter retningslinjene til forumet ? f.eks gi eksempler på noen av disse bruddene. blir litt for dumt når du kun presenterer det lille du gjør her. At de lar en tråd som omhandler en tilsynelatende ulovlig artikkel på dagbladet.no gå er helt bak mål. Alle fra gamer.no er jo helt imot dette dagbladet har gjort, og de skriver selv at dette kan føre til mer piratkopiering. 2 sekunder, så skal jeg fine bevis. Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 20. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2003 At moderatorene velger å holde tråden åpen til tross for punkt 6 i retningslinjene er deres valg. Deres hus, deres regler, deres valg. Hyl! Du har tydligvis ikke lest "stening av tråder" tråden. Moddisene skal følge rettningslinjene på lik linje som alle andre. Det er hele poenget med denne tråden. Get it? Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 At moderatorene velger å holde tråden åpen til tross for punkt 6 i retningslinjene er deres valg. Deres hus, deres regler, deres valg. Hyl! Du har tydligvis ikke lest "stening av tråder" tråden. Moddisene skal følge rettningslinjene på lik linje som alle andre. Det er hele poenget med denne tråden. Get it? Den tråden finner du her Lenke til kommentar
Jonah Hex Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 En ide til de som forfekter de uendelige diskusjonene om AMD vs Intel er å benytte seg av "Søppel" kategorien. Noe annet blir disse trådene sjelden. Er en gåte for meg hvordan man stille seg undrende til at de blir stengt. Så lenge de holdes i en saklig tone blir de ikke stengt, slik jeg har forstått det. Bruk riktig kategori når du poster, så går det greiere. Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Det er mulig at jeg ikke har. Finn den frem så skal jeg se om den vekker noen minner. Men jeg gjentar noe som har blitt gjentatt sikkert 100 ganger allerede. Forumet tilhører hw.no. Forumstyret og moderatorene bestemmer hva forumet skal inneholde og hva de skal tillate. Når de havner i gråsoner som dette her er det til syvende sist dem som bestemmer om det skal holdes gående eller ikke. Jeg skjønner ikke problemet ditt, jeg. Vil du sitte med en følelse av at du har gjort en god jobb hvis tråden blir stengt eller har du noe å bevise? Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 20. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2003 En ide til de som forfekter de uendelige diskusjonene om AMD vs Intel er å benytte seg av "Søppel" kategorien. Noe annet blir disse trådene sjelden. Er en gåte for meg hvordan man stille seg undrende til at de blir stengt. Så lenge de holdes i en saklig tone blir de ikke stengt, slik jeg har forstått det.Bruk riktig kategori når du poster, så går det greiere. Tråder i off-topic har blitt stengt for lattligere ting enn krangling. Har et eksempel på en post i off-topic som hadde stått i en uke uten svar. Trådstarter bumpet den, og vips var den stengt :o Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 20. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2003 Forumet tilhører hw.no. Forumstyret og moderatorene bestemmer hva forumet skal inneholde og hva de skal tillate. Når de havner i gråsoner som dette her er det til syvende sist dem som bestemmer om det skal holdes gående eller ikke. Etter at du har lest denne tråden burde det gå opp et lys for deg. No offence. Lenke til kommentar
Jonah Hex Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Og hva sier retningslinjene om bumping?? Underlige greier. Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Har et eksempel på en post i off-topic som hadde stått i en uke uten svar. Trådstarter bumpet den, og vips var den stengt :o Bumping har jo moderatorene sagt at ikke er tillatt, i følge retningslinjene. Derfor ble den stengt. Er du uenig i det, er du uenig i retningslinjene... Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 damn. her kom det mange innlegg fortløpende. Poenget med denne posten er vel å fokusere på at rettningslinjene burde gjelde både for bruker og moderatorer. Må nesten smile litt av de som prøver å smiske seg inn på moderatorene ved å forsvare disse. Blir litt "Ja, sjef! Du har rett sjef!" Dette forumet hadde aldri eksistert hadde det ikke vært for brukerne. Og det er en prinippiell sak for meg at regler skal følges av alle. Når du leser en tråd som klart strider med rettningslinjer og sier fra, og denne ikke blir stengt er det noe virkelig galt. Har intet problem med modissene som deltok i den aktuelle diskusjonen. Han som qoutes øverst i denne tråden anser jeg faktisk på som en fin moderator. Kan faktisk navngi andre gode moddiser som: desertglow og yummy. Men det finnes også de i andre enden av skalaen. Uansett: like regler for alle. Dessuten liker jeg at enkelte tråder har en frisk og tøff tone. Det er da synd at en moddis i dårlig humør stenger denne. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 dette er ikke kun en moderator som har lagt opp til at diskusjonen rundt en artikkel til dagbladet skal holdes oppe på gamer.no den støttes også av TST, sannsynligvis resten av gamer.no crewet står nok også bak dette. moderatorene har sagt klart i fra om hva de godtar og hva de ikke godtar,både i den tråden og samtlige som omhandler piratkopiering. den tråden er en SAKLIG diskusjon rundt artikkelen. er helt enig i det Shio skriver rundt dette. når det gjelder bumping av tråder, det tillates ikke. bumper man en tråd så skal man skrive en god grunn til hvorfor man gjør det. jeg har aldri hatt problemer med noen av mine tråder hvor jeg har skrevet et spørsmål rundt hw, hvis jeg har fått lite svar så har jeg bumpet den etter en god stund hvor jeg så skriver årsak, har ikke blitt stengt en eneste gang. dette her virker mer som et desperat forsøk fra 2 brukere som føler seg trukket på av en eller 2 mod`s... retningslinjene følges uten tvil, men de viser også godt skjønn samtidig. intel vs amd, amd vs intel er rett og slett søppeltråder som stort sett er useriøse, selvsagt stenger de dem da, også på grunnlag av at det er mer enn nok av dem fra før. når det gjelder dagbladet sin artikkel så viser gamer.no godt skjønn, vi ønsker å diskutere artikkelen, gamer.no løser det på en god måte og tillater diskusjon rundt artikkelen på et SAKLIG plan. når det gjelder de fanatiske intel vs amd, amd vs intel diskusjonene deres så har allerede en moderator her på hw.no nevnt at en slik diskusjon kommer til å bli lansert om ikke så lenge. da i form av en poll hvor vi stemmer på hvilken cpu produsent vi foretrekker, så legges det opp til diskusjon rundt det, på et SAKLIG plan. hva er problemet ? Lenke til kommentar
Joachim_F Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Synes dette sier _litt_ om hw.no's forum. Når brukerne vil stenge en tråd, da kommer det ikke på tale. Men når brukerne vil ha en amd vs. intel tråd gående, selv om det er litt søppelkasting, nei da er det stenging på flekken! edit: og nå som vi er midt oppe i denne 'vi hører på brukerne' bølgen.. Du representer ikke "brukerne". Du representerer kun deg selv. Igjen oppfordrer jeg deg til å bruke varsle mod-knappen hvis det er noen poster du mener bryter med retningslinjene. Påstanden om at hele tråden bryter med retningslinjene har du ikke dekning for. Det som imidlertid er brudd på retningslinjene er å ikke holde seg til emnet - som er "Dagbladet tester Half-Life 2 - Din mening?". Denne diskusjonen kan vi fortsette i en annen tråd, i en annen seksjon av forumet. De fleste er klar over hva du og oivind_dahle mener om moderatorene på dette forumet, men den diskusjonen du ønsker om dem er ikke relevant i denne tråden. Punktum. Får jeg med andre ord ikke lov til å tale på veiene av rettningslinjene dere fører? Jo, men ikke i den tråden der. Det var en tråd i seksjonen spill/generell diskusjon. Den debatten du og Øyvind ønsker er ikke relevant der. Det at enkelte brukere (du representerer ikke brukerne som helhet, men deg selv og evt. brukere som har gitt deg lov til å representere seg) ønsker å se en tråd stengt kan da ikke være god nok grunn til at moderatorene skal stenge denne hvis ikke de selv ser noe galt med den? Det er fullstendig urimelig. Måtte si meg enig med oivind_dahle det han quotet fra rettninglinjene, da jeg mener at akkurat den tråden stridet mot de. Tror du synes tråden var 'spennende og intressant' og ville ha den gående. Samme synes jeg om amd vs. intel trådene. De vil jeg ha gående. Jeg vet ikke hva amd vs. intel trådene gikk ut på. Hva Dagbladet-tråden angår, så var det en saklig diskusjon om det var greit for ei norsk nyhetsside å publisere en "omtale" av en ulovlig versjon av et uferdig spill. Hvis du virkelig mener at den tråden kan lede til piratvirksomhet (ved at brukere ser linken til dagblad-artikkelen), så får du bare ha den meningen, men jeg klarer ikke helt å respektere den. Men vi kan ikke få i pose og sekk begge to, og det at du er affiliert med gamer.no skal ikke gjøre det lettere for deg å holde en tråd gående, slik du uttaler i quoten over. Nå er tråden stengt, noe som beviser at det ikke er lettere for meg å holde en tråd gående enn det er for deg. So there. Og en final note: Du uttaler deg om min og oivind_dahle's holdning til moderatorene. Ja. Du og Øyvind (antar han heter det) har vært ganske profilerte kritikere av moderatorene, både i den aktuelle tråden og i andre tråder. Vel, vi ser ut til føre en litt mer etisk korrekt linje en enkelte av moderatorene, som vi i tillegg har fått andre brukere (:o) i ryggen på.Som flere har nevnt; rettningslinjer er rettningslinjer, og de bør håndheves med en vis grad av forsiktighet Jeg er fullstendig enig med deg, uten at det nødvendigvis må oppfattes som kritikk av moderatorene. Saken var og er at diskusjon angående for strenge/slappe/whatever moderatorer ikke var relevant i Dagbladet-tråden. Videre vil jeg gå så langt som å si at den diskusjonen ødela hele tråden, og er skyld i at tråden nå er stengt. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 dette her virker mer som et desperat forsøk fra 2 brukere som føler seg trukket på av en eller 2 mod`s... kall det hva du vil. Men det er en prinsipiell sak at regler er regler. Det er klart at en post som viser til en annonse som kanskje mange av forumdeltagerne ikke hadde sett øker fokusen på denne. Økt fokus -> mer lyst til å laste denne ned -> oppskriften ligger jo der også -> db's innlegg forsvares av mange og at db selv har dette på forsiden legimterer denne handlingen -> bruker laster denne ned på bakgrunn av denne fokusen i forumet. Denne tråden burde vært stengt og ikke blitt holdt oppe fordi det er i moderator sin interesse. Du trenger ikke være geni for å skjønne at 2 + 2 = 4. Og hvis du lurer: ja jeg har 4 års markedsføringutdannelse bak meg. Lenke til kommentar
Jonah Hex Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Må nesten smile litt av de som prøver å smiske seg inn på moderatorene ved å forsvare disse. Blir litt "Ja, sjef! Du har rett sjef!" Dette får stå for din egen regning, og uttrykker saklighetsnivået. Føler meg ikke truffet (burde jeg det), men slike kommentarer burde du uansett spare oss for. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå