Gå til innhold

Nær familie og fyllekjøring (på bygda)

Anbefalte innlegg

Det hjelper garantert ikke å kontakte politiet. Blir h*n "tatt" så mister h*n bare lappen og får en økonomisk smekk på pungen, kanskje fengsel eller fotlenke. Aldri i verden om dette kommer til å få vedkommende til å stoppe å kjøre. Mister h*n lappen så kjører h*n bare uten lappen - zero fucks given.

Vet selv godt hvordan bygda fungerer.

Hvis du kontakter politiet; så får vi se om det hjelper da :wee: ;-)

Endret av Pjuuok
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mye syting og klaging, er klar over det, men forestill dere ubehaget i en slik situasjon og eventuelt også angsten for at det skal gå ut over eget liv og helse.

Det er på bøgda.. Jeg kjører ikke bil selv, men i prinsippet hva er feil med å kjøre i siksakk der det ikke finnes noen folk og man aldri ever møter en bil?

Jeg synes det er feil å tyste til politiet. Det er veldig lett å kontakte helsevesenet pga sånt, det å innblande politi er klart det gjør den nære slektningen din forbannet. Anonymt tips??? WTF!?!?!

Lenke til kommentar

"Det er på bøgda.. Jeg kjører ikke bil selv, men i prinsippet hva er feil med å kjøre i siksakk der det ikke finnes noen folk og man aldri ever møter en bil?"

-....Er du seriøs eller? Tror du at det ikke er trafikk på bygda? Ingen kjører mer enn vi som bor i lange fjorder og daler og ikke har mulighet for å komme oss til "sivilisasjonen" på annet vis. Skal du handle må du kjøre langt for å komme til en butikken med noenlunde utvalg, og da handler selvsagt alle andre der også. Så er ikke fritt frem å leike seg på veien...

Jeg ser selvsagt problemet med at man da er full, det er ikke det diskusjonen handler om, men hvordan jeg på best mulig skal få "ordnet" opp i dette.

Og som sagt, kan ikke få tak i fastlegen når jeg ikke vet hvem han eller hun er. Finnes faktisk noe som heter teieplikt, så regner med at jeg ikke bare kan ta bussen til legekontoret og spørre fint om jeg får vite om han eller hun er fastlegen til en i familien? Og ville ikke fastlegen i tilfellet bare kontakte politiet selv eller noe lignende, såpass han får fratatt lappen? Han vil helt sikkert fortsette å kjøre likevel, helt fram til ryktet sprer seg om at han har mistet lappen og noen andre ringer politiet... Så... Ja.

Dette ser j*vlig mørkt ut, akkurat nå.

Lenke til kommentar

Hva hjelper det å ringe fastlegen. Vedkommende ønsker neppe hjelp. Uavhengig om han skjønner han har et problem eller ikke. TS skriver at mannen ikke tolererer at andre ber han la bilen stå - vitner dette om at hvis noen ringer hans fastlege, så vil alt løse seg?

Ring Politiet. Ender det med fengsel er det trist, men det er bedre enn at han kjører på noen.

Det er overraskende at folk i denne tråden ser ut til å glemme at dette er alvorlig kriminalitet. Jeg syns det er skikkelig provoserende. Jeg har ikke selv mistet noen i forb. med kjøring i ruspåvirket tilstand, men det finnes nok av dem. Dere kan jo sjekke ut hva de mener om saken.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva hjelper det å ringe fastlegen. Vedkommende ønsker neppe hjelp. Uavhengig om han skjønner han har et problem eller ikke. TS skriver at mannen ikke tolererer at andre ber han la bilen stå - vitner dette om at hvis noen ringer hans fastlege, så vil alt løse seg?

Ring Politiet. Ender det med fengsel er det trist, men det er bedre enn at han kjører på noen.

Det er overraskende at folk i denne tråden ser ut til å glemme at dette er alvorlig kriminalitet. Jeg syns det er skikkelig provoserende. Jeg har ikke selv mistet noen i forb. med kjøring i ruspåvirket tilstand, men det finnes nok av dem. Dere kan jo sjekke ut hva de mener om saken.

Det er fastlegen som bestemmer om man er skikket til å kjøre bil, Folk som ruser seg hele tiden er ifølge en lege IKKE skikket til å kjøre bil.

Ja politiet KAN ta fra folk lappen, men da må de liksom lure i buskene og se at han tar bilen full, og så kreve en kontroll.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Om man sender bekymringsmelding om manglende edruelighet (man trenger ikke tipse om pågående eller nært forestående fyllekjøring, og politiet trenger ikke ta vedkommende på fersken for å inndra førerkort) til lege eller politi, eller Statens Vegvesen, kommer i og for seg ut på ett, det er den samme byråkratiske prosessen som settes i gang etterhvert, uansett om tipset går via legen eller ikke.

Denne kan kanskje være interessant lesning.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...