Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hjelpe gutt med ADHD - tips?


Anbefalte innlegg

Jeg skal flytte hjem nu i sommer, og der bor det en veldig utagerende gutt på 12 år. Han har få eller ingen venner, og foreldrene velger ofte å "skylde" på ADHD enn å forebygge og hjelpe denne gutten.

Han har tendenser til pyromani, stjeling, slåing og klikker/blir sint veldig fort. Har han det gøy, blir han så glad at han blir hyper og begynner å slå.

Jeg skal ærlig si at jeg ikke liker denne gutten når han går inn i en hyper tilstand hvor jeg ikke får kontakt med han, men det er fordi jeg ikke forstår han. Men han trenger hjelp, og siden ingen andre viser interesse i å hjelpe, vil jeg prøve å gjøre noe.
Mora er umulig å få kontakt med, og som sagt skylder kun på ADHDn..


Er det noen tips til hva jeg kan gjøre får å hjelpe han?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han får oppfølging på skolen som jeg vet, mer vet jeg ikke. Men er veldig slitsomt for både mine foreldre og småsøsken som ofte blir banket opp og havner i problemer pga. denne gutten. Gutten har også nesten satt fyr på fiskebruket til pappen min.

Siden foreldrene tydligvis ikke klarer å ta seg av gutten av private årsaker jeg ikke nevner her, tenkte jeg at kanskje jeg kunne hjelpe han på andre måter. Måter som ikke helsesøster eller medisiner kan hjelpe med.

Endret av MartDesign
Lenke til kommentar

Leste alt og spurte ikke om din mening.

 

CIAO


 

det beste er vel og slite han ut på noen måte.. la han få all energi ut, så roer han seg nok :)

 

Leste du 1. posten?

 

TS vil hjelp 12-åringen, ikke bare "holde ut".

 

Du får hjelpe TS du da som har så peil. ingen som klarer fjerne ADHD.

at det går ann....

Lenke til kommentar

Leste alt og spurte ikke om din mening.

 

CIAO

 

det beste er vel og slite han ut på noen måte.. la han få all energi ut, så roer han seg nok :)

 

Leste du 1. posten?

 

TS vil hjelp 12-åringen, ikke bare "holde ut".

 

Du får hjelpe TS du da som har så peil. ingen som klarer fjerne ADHD.

at det går ann....

 

 

Wow, tøff du... er det slik du oppfører deg i venneflokken også når du ikke har peiling eller ikke klarer å dra essensen ut av enkle ting noen andre forklarer.

Endret av Nasciboy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg er vandt med folk som har ADHD. Min søster og en tidligere klassekamerat har det. Han var helt lik som du beskrev. Hvis du vil prøve å hjelpe han så prøv å vær hyggelig med han. Spør han om ting han liker, eller hva han skal i helgen. Vis at du bryr deg! Så lenge han ikke blir veldig hyper eller rasende - da bare smiler du og går vekk :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...