ShampooMacTavish Skrevet 22. juni 2014 Del Skrevet 22. juni 2014 Jeg bruker for tiden hodetelefonene AKG K550 på laptopen min (MSI GT70 0NC), men jeg får ikke den lille mikrofonen til å gi utslag når jeg snakker på Skype eller lignende. Den fungerer fint når jeg bruker hodetelefonene på mobilen, men det virker ikke som om PC-en i det hele tatt registrerer at jeg har et headset med mikrofon når jeg plugger den i jack-inngangen på laptopen. Jeg finner ikke enheten under "administrer lydenheter" i kontrollpanelet - både avspilling og innspilling er satt til "standardenhet". Men det er kun den innebygde mikrofonen i PC-en som gir utslag. Hva kan jeg gjøre for å få miccen til å fungere ordentlig? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 22. juni 2014 Del Skrevet 22. juni 2014 K550 har da ikke mikrofon...? Hvis PC har separate tilkoblinger for hodetelefon og mikrofon så løses problemet med bruk av hodetelefoner med integrert mikrofon med en adapter som f.eks. denne. Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 22. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2014 K550 (trooor i alle fall det er K550) har en liten mikrofon i volumkontrollen på kabelen. Uansett, takk. Det ante meg at det hadde noe å gjøre med den separate tilkoblingen. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 22. juni 2014 Del Skrevet 22. juni 2014 Er vel AKG K551S det er snakk om, som da har integrert mic på ledningen. Skal være så enkelt som å kjøpe adapteret som Mr D linker til for å splitte ut lyd in og lyd ut. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 23. juni 2014 Del Skrevet 23. juni 2014 Separate tilkopling på gt70 ja. Og bruke en slik y-split for headset/microphone mini jack. Tror ikke jeg har sett en eneste PC med combo jack slik mobiler nødvendigvis har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå