Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm, eg har fundert litt på dette med å få modda ein Seiko SKX007. Etter litt mix-matching frå 10watches.com og MKII har eg kome fram til nokre døme:

 

=== Theme 1 ===

 

Case

seiko-skx007k-pickup-3.jpg

 

Bracelet (seiko super oyster 22mm)

CIMG2532-1.jpg

 

Dial

 

Hands

 

Bezel

 

Chapter ring

 

=== Theme 2 ===

 

Samme case og bracelet som theme 1

 

Dial

 

Hands

Sjå også dette dømet.

 

Bezel

 

Chapter ring

 

Dettevil sånn ca. bli resultatet.

---

 

Va tycks?? Har ikkje heilt peil på storleikane endå, dvs om dei passar, men etter å ha sett mange kule modifikasjonar av denne klokka er eg heilt oppslukt! :dribble:

Endret av Frigata
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl

Etter å ha sett mye på Stowa Marine, har jeg funnet ut at det blir "feil" med den dato-viseren.

 

Jeg vil ha kun tall (kall med pirkete, men jeg er ganske nøye på slike ting).

Lenke til kommentar
Jeg er også 16 :D Har avtalt at jeg skal få en klokke til kombinert jule/bursdagspresang så da kan jeg heldigvis titte på det litt høyere prissjiktet.

 

For ikke å dra dette alt for off topic: Hvordan er det med reperasjon av Stowa klokker i Norge? Finnes det urmakere som tar inn disse?

 

Edit: Hvilken av Stowaene tenker du på, Kurt?

Tenkte på den første, Stowa Marine.

Lenke til kommentar
Hmm, eg har fundert litt på dette med å få modda ein Seiko SKX007. Etter litt mix-matching frå 10watches.com og MKII har eg kome fram til nokre døme:

 

=== Theme 1 ===

 

 

=== Theme 2 ===

 

Va tycks?? Har ikkje heilt peil på storleikane endå, dvs om dei passar, men etter å ha sett mange kule modifikasjonar av denne klokka er eg heilt oppslukt! :dribble:

 

Likte egentlig theme 2 bedre, med unntak av bezelen. Den var fetere på theme 1 imo.

 

 

Edit: Er det noen som vet om nettbutikker som selger Bremont-klokker til Norge? Digget denne her litt BC-S2-BG.jpg

 

Edit 2: Fant en, men klokken var litt i dyreste laget for min del.

Endret av Karlson
Lenke til kommentar
Hvilken modell er dette, og hva koster den?

 

Såvidt jeg har funnet ut heter den Omega 56 30T2SC eller noe sånt den er utgått. Forøvrig har Stowa en versjon uten dato, som også er utgått. Du få lete på ebay, watchuseek eller lignende steder eller rett og slett finne noe annet du liker.

 

StowaMarineBrownVienna.jpg

 

Ett annet alternativ som også har dato, men lagt det over 6-tallet er Arcadia fra Archimede

 

7919-A23-15.jpg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl

Har lett litt, og har blandt annet funnet ut at Longines og JLC lager/har lagd samme type klokke (i tillegg til Omega og Stowa).

 

Så jeg får skjekke om jeg finner noen til salgs.

Endret av Slettet-yzDjfSSl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...