Bebeluv Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Den skulle hatt skuldrene bare. Men ellers, elegant klokke! Lenke til kommentar
Jonas. Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Jeg likte ikke helt lenken, og at den manglet "skuldrene", men klokkehuset likte jeg Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Hva likte du ikke med lenken? Lenke til kommentar
Jonas. Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Jeg likte ikke at den hadde så små ledd, tror den ville sett bedre ut med en skinnrem. Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 (endret) Marathon SAR-D er bestilt! Kjøpte av ein fyr på WUS (thx for linken ovanfor!!!) Valget stod mellom ein brukt SAR og ein ubrukt SAR-D. Sjølv om sistnevnte har ein factory error (tritium markings), så er feilen den såpass spesiell at det gjer utgåva til eit samleobjekt. Det er jo ingenting gale med sjølve klokka. Ryktene skal ha det til at kun 200 vart produsert av denne batchen! No må eg sjå til å få bestilt meg SS bracelet Endret 25. juni 2009 av Frigata Lenke til kommentar
Kaplan Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Marathon SAR-D er bestilt! Kjøpte av ein fyr på WUS (thx for linken ovanfor!!!) Valget stod mellom ein brukt SAR og ein ubrukt SAR-D. Sjølv om sistnevnte har ein factory error (tritium markings), så er feilen den såpass spesiell at det gjer utgåva til eit samleobjekt. Det er jo ingenting gale med sjølve klokka. Ryktene skal ha det til at kun 200 vart produsert av denne batchen! No må eg sjå til å få bestilt meg SS bracelet Kult! Gleder meg til å se bilder av den. I mellomtiden kan du (og andre klokkeinteresserte) gjøre deg selv en tjeneste og melde deg inn på Tidssonen, hvor jeg tipper det er mange som er interesserte i å se bilder av en såpass spesiell klokke! Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 (endret) Ja eg skal ta å signe opp på tidssonen! Gler meg til å få SARen i hus, ettersom eg har sikla på denne ei god stund! I utgangspunktet var eg sugen på JSAR, men 46mm vert nok for stort for mine spinkle handledd. Dessutan har ei ei kjensle av at denne oversized watch-greia kjem til å gå over snart. Skal eg ha ei oversized klokke vil eg helst ha ei pilot style klokke, kanskje ein b-uhr homage frå Debaufre eller Steinhardt, og ikkje ein diver, om dykk skjønar. Tool watches i denne storleiken kan fort bli tacky, ja til dels ukomfortabelt kun for desk diving Lovar å poste bilete når den kjem! Endret 26. juni 2009 av Frigata Lenke til kommentar
3.14 Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 hvilken urmakerkjede tar service på Orient klokker? Lenke til kommentar
Kaplan Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 hvilken urmakerkjede tar service på Orient klokker? Vet ikke om noen som er spesialisert på Orient akkurat. Men jeg tipper at mange av dem kan gjøre det eller sette deg i forbindelse med noen som kan. To tips: jeg snakket nylig med innehaveren av den lille urmakerforretningen i Markveien på Grünerløkka, de har solgt Orient i en årrekke (og skryter av merket). De har et fast urmakerverksted de bruker for justering av urverk, ville ikke forundre meg om de kan ta service der også. Det andre tipset er å ta kontakt med urmaker Tidemann i Akersgata (rett bak Stortinget). De har peiling på mekaniske ur, og gjør såvidt jeg vet service på hva det skal være, bare det ikke er for spesielt. Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 (endret) Mitt neste prosjekt trur eg må vera noko frå Sinn. Modellane 657,956, U1 og U2 er blant favorittane mine frå dette merket. Elskar klokker med ein "toolish" look! Desto meir tid eg brukar på research og tråling av klokkeinfo på nettet, desto mindre har eg til overs for strigla "dressy" klokker frå t.d. A.Lange & Söhne, Patek etc (som eg aldri vil få råd til heller, hehe). edit: Marathon SS bracelet bestilt Endret 30. juni 2009 av Frigata Lenke til kommentar
Kaplan Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Mitt neste prosjekt trur eg må vera noko frå Sinn. Modellane 657,956, U1 og U2 er blant favorittane mine frå dette merket. Elskar klokker med ein "toolish" look! Desto meir tid eg brukar på research og tråling av klokkeinfo på nettet, desto mindre har eg til overs for strigla "dressy" klokker frå t.d. A.Lange & Söhne, Patek etc (som eg aldri vil få råd til heller, hehe). edit: Marathon SS bracelet bestilt Jeg liker hvordan du tenker!! Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Jo mer jeg leser om klokker og studerer ulike modeller, jo mindre dilldall ender jeg opp med å ville ha. Dykkerklokker med diverse dubdials og skrot synes jeg egentlig ikke er noe kult lenger, med visse unntak, som Omega Planet Ocean og IWC Aquatimer av f.eks. denne typen. Problemet med enkle klokker uten dilldall på er at de ofte blir litt trauste, så det er ikke så altfor mange som apellerer. IWC sin Aquatimer er ganske kul, og med inner bezel blir den ikke så "dykkerklokke-aktig": Jeg tror imidlertid at jeg aller helst ville ha hatt en Omega Railmaster nå. Veldig stilig ur, som ikke har noen av de funksjonene jeg aldri bruker uansett. Lenke til kommentar
Karlson Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 (endret) Jeg må bare spørre: hva er det som får folk til å kjøpe klokker som dette til over 20 000 kroner? Endret 1. juli 2009 av Karlson Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 (endret) Godt spørsmål. Eg hadde aldri gidda å kjøpe ei highend-klokke med ei slik urskive. Men folk har ulike preferansar, også når det gjeld dyre klokker. Eg for min del likar, som nevnt, toolish divers. Andre likar klokkar som dei på bileta ovanfor, uavhengig av pris. Felles for begge er vel at klokkemerket- og dets rennomè, innmaten i uret og bruksområdet står i høgsetet. edit: Eg jobbar i restaurant, og møter dermed nye folk konstant. I denne samanheng har eg teke meg sjølv i å stirre på klokkene til kundane medan eg pratar med dei Spotta mykje bra i det siste. I dag har eg sett både Seamasters (ein bond og ein chrono), ein Rolex sub LV, og ein Tag Heuer eg ikkje heilt veit kva modell (muligens Link-modellen). Her om dagen hadde eg innom ein amerikanar med ein IWC portugese. Endret 1. juli 2009 av Frigata Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Hva mener folk om disse modellene: og Jeg skal kjøpe klokke fra USA - men er usikker på hvilken jeg skal ha. De to første var pent brukte og er komplett overhalt før salg. Omegaen er vel 11 år gammel, om jeg tolket annonsen, men hatt sjekk nylig. De andre er nye er veldig lik stand som ny. Prismessig havner jeg ink moms på 50% av norsk pris, og selgerne har flere tusen positive tilbakemeldinger, og har vært der lenge. Noen som har forslag? Jeg har en litt variabel stil egentlig, men går mye i blazer o.l. så tenkte regatta modellene, og link'en (spesielt) ville passe. Men en urmaker fortalte meg i går at mekaniske verk vil holde vesentlig lengre enn elektroniske, men at delmessig så kostet en mekanisk 3500 hver 7./8. år - kontra elektroniske som kostet batteri pluss overhaling til 1000 hvert 5. år e.l. noen som vet noe der? Lenke til kommentar
Kaplan Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 (endret) Hva mener folk om disse modellene: Noen som har forslag? Jeg har en litt variabel stil egentlig, men går mye i blazer o.l. så tenkte regatta modellene, og link'en (spesielt) ville passe. Men en urmaker fortalte meg i går at mekaniske verk vil holde vesentlig lengre enn elektroniske, men at delmessig så kostet en mekanisk 3500 hver 7./8. år - kontra elektroniske som kostet batteri pluss overhaling til 1000 hvert 5. år e.l. noen som vet noe der? Av de du har der er nok Speedy-en min favoritt. Mekanisk mener jeg uansett er veien å gå hvis du skal kjøpe en klokke til noe særlig mer enn noen tusen kroner (jeg mener at mekanisk er tingen uansett men....). Du får i mye større grad igjen pengene for en mekanisk om du skulle finne på å selge igjen, den varer nok sikkert lengre og er i mine øyne et virkelig ur, i motsetning til quartz. Men, som du sier, mekanisk må inn til service med jevne mellomrom. Og da koster det noen tusenlapper. En servicefrekvens på hvert 6.-8. år er nok tilstrekkelig. Dette med mekanisk kontra quartz har vært diskutert en hel del i denne tråden tidligere også, så ved å søke litt kan du finne ganske mye info om det. Endret 2. juli 2009 av orjanr Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Hvilken av de tre andre anbefales da? Røfflig regnet koster den hvite meg 11 000 kr - nypris i Norge er 24 000 De to andre koster meg 10 000 og er hybrid (mekanisk/elektrisk) og koster meg 19 og 20 000 antar jeg (ene er spesialmodell) Jeg kan egentlig kjøpe hvilken jeg vil - jobben betaler regningen for et studium jeg skulle ta, så fikk plutselig ekstra penger Lenke til kommentar
Kveldsro Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Jeg liker Omega bedre enn Tag Heuer. Så jeg ville tatt Omega'en. Av de 3 fra Tag Heuer synes jeg den nederste absolutt er finest. Har du ikke flere modeller å velge mellom? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Jeg liker Omega bedre enn Tag Heuer. Så jeg ville tatt Omega'en. Av de 3 fra Tag Heuer synes jeg den nederste absolutt er finest. Har du ikke flere modeller å velge mellom? Av de jeg fant så var det disse jeg endte opp med. Jeg har vært innom Clibre osv, men det er begrenset hvor mye jeg vil legge ned i klokke i første omgang - jeg vet jeg bytter den når jeg blir eldre si 12-13 år. Jeg vil helst ha en klokke som fungerer i den perioden av livet jeg er nå, sport,venner osv....og så tenkte jeg en omega seamaster når jeg blir eldre. Men jeg greier ikke finne motivasjon for seamaster nå - jeg har prøvd dem. Enda den siste? Er den bra med grå eller blå urskive? Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Selv ville jeg gått for Omega'en, alternativt den øverste av TAG'ene. Har du prøvd dem på hånden? Hvis du har mulighet til å gå til en urmaker og prøve dem på, kan du finne ut hvilken av dem som gir deg "god-feelingen". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå