Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som har erfaringer med urverket.no eller uret.se?

Du kan jo begynne med å lese her. Vet at det har vært en del skepsis rundt denne butikken, og noen rykter om lang leveringstid, manglende papirer/serienummer osv. De inkluderer heller ikke moms i prisene sine, noe du er pliktig til ved innførsel til Norge (urverket.no/uret.se er svensk). Får du klokka sendt i posten, kan du derfor regne med å få en ekstraregning på 25%. Det som er mulig, men slett ikke lov, er å be dem om å sende klokka poste restante til et postkontor en svensk by, feks Strømstad, for så og plukke den opp der og smugle den over grensa uten å betale moms. Du løper en risiko for å bli tatt på grensa, og plukker med deg noen problemer hvis du vil selge klokka etter en tid og får spørsmål om papirer/kvitteringer.

Oppsummert tror jeg det er bedre å prøve å prute litt hos en AD i Norge, og play it safe. Om du ikke bor i Bø i Vesterålen eller et annet lite høl uten Rolex-forhandlere på hvert hjørne. I så tilfelle kan det jo være greit å handle på nett, hvis du tar sjansen på å stole på butikken.

Lenke til kommentar

Eg er veldig innstilt på å skaffe meg ein Marathon SAR i løpet av nær framtid! :) Nokon som har erfaringar med denne? Verkar ikkje som om Marathon er eit kjent merke for "lekfolk", men imidlertid respektert blant klokkeinteresserte. Eg simpelten elskar divers!

Endret av Frigata
Lenke til kommentar
Eg er veldig innstilt på å skaffe meg ein Marathon SAR i løpet av nær framtid! :) Nokon som har erfaringar med denne? Verkar ikkje som om Marathon er eit kjent merke for "lekfolk", men imidlertid respektert blant klokkeinteresserte. Eg simpelten elskar divers!

Nå snakker vi! Har stor sans for divers selv, og Marathon er ikke dumt! De kan imidlertid være vanskelig å få tak i, da de i utgangspunktet nesten bare selges til forsvaret, politiet, vaktselskaper, redningsstyrker o.l. Det finnes en del nettsider som selger til private, men mange av dem sender ikke til Europa. Slik var det i alle fall da jeg for en tid tilbake vurderte en Marathon, da en GSAR. Men søk litt rundt, så finner du sikkert noe. Prøv også bruktmarkedet på Watchuseek og Timezone.

edit: Det viser seg at det ligger en del Marathon-klokker på ebay.

Endret av orjanr
Lenke til kommentar

Eg har tråla nettet for SAR-modellen, og har erfara at dei er vanskelege å få tak i. Eg tapte såvidt ein auksjon på ebay i går, og ser no at det ikkje ligg fleire SARs der ute. Eg er i utgangspunktet ikkje interessert i TSAR, GSAR eller JSAR ettersom eg meiner desse har ein veldig rotete dial. Dessutan har eg sansen for cyclopsen på SARen:)

Skal kontakte chris på chronometers.net.. det ser ut som at han har SARs inne, som kan sendast frå Nederland. Dog til ein ganske stiv pris... Og på toppen av alt vil jo bracelet til denne klokka koma i tillegg (185$).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...