Kurt Grusom Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Enormt kul!! Når og hvor fåes den kjøpt, og til hvilken pris? Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Skiva og ringen var ganske kule, men sekundviseren falt ikke i smak. Hadde holdt med baksida for å markere at det er en OL-modell Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 (endret) Jeg er egentlig litt enig. Jeg liker hverken OL-ringenes plassering på denne, eller 007's plassering på bond modellene. Det hadde holdt med å plassere ringene på skiven (noe ala noen Bond modeller), over "Professional". Det hadde jeg likt. EDIT: Som på denne, bare jeg vil hatt det over "Seamaster" i dette tilfellet: Endret 4. juni 2009 av MagnusW Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Skiva og ringen var ganske kule, men sekundviseren falt ikke i smak. Hadde holdt med baksida for å markere at det er en OL-modell 100% enig. Likte også en del av bond-modellene, men ville aldri gått rundt med 007 på viseren Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Jeg ville egentlig aldri hatt en Bond-modell. Jeg synes det blir litt "klokke fra leketøysbutikk". Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Nettopp. Samme om det er en "Bond"-modell, så lenge det ikke synes noe særlig. Lenke til kommentar
Holden Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Hva betyr egentlig co-axial, i klokke-sammenheng? Co-Axial er navnet på en teknologi utviklet av Dr. George Daniels for å minske friksjon og slitasje i den delen av urverket som kalles "escapement". Dette skal ifølge Omega medføre at Co-Axial utstyrte klokker kan brukes lenger mellom service enn tidligere. Co-Axial escapement'et ble opprinnelig utviklet mens Daniels jobbet under Patek Philippe, men de valgte å forkaste prosjektet. Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Takk for svar. I dag har jeg fått min nye Omega Seamaster Planet Ocean. Beklager for dårlig bilde, men kameraet mitt har tatt kvelden. Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Grattis, håper dere får et langt og lykkelig liv sammen Kjøpte du mekanisk eller quartz? Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Bra! Skikkelige klokker har mekanisk urverk. Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 (endret) Den er mekanisk. Husk serviceintervallene, hehe. Edit: Litt lett surfing på watchuseek-forumene, og jeg ramlet over noen dyrisk lekre bilder av Omega Railmaster: En dag skal jeg ha en sånn... Hele tråden: http://forums.watchuseek.com/showthread.php?t=270978 Endret 5. juni 2009 av svinepelz Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Sist jeg var i Molde, gikk jeg forbi en Protid-urmaker i Storgata, og så at denne (eller en veldig lik) Railmasteren var satt ned med 30 %. Riktignok en stund siden... Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Den kunne godt ha vore 41-42 mm. Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Ja, det kan være. Har ikke prøvd den på hånda, så det er godt mulig den er for liten i praksis. Nå går jeg rundt med en gammel Lemania med glass på 30 mm og hus på 34, så jeg tror ikke egentlig at en 39 mm (er det hele huset eller glasset?) ville ha føltes så forsvinnende liten. Lenke til kommentar
Bullit Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Omega Railmasteren er en kjempeklokke, angrer litt at jeg solgte min. Kan brukes til alt fra dress til shorts med bare et enkelt reimskifte. Her er noen bilder av min gamle. Med orginal Omega Mesh reim: Natoreim: Jeg vanker endel på Watchuseek, noen flere Nordmenn der? Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Eg brukar masse tid der inne, men kun for å sjå på bilete og lese reviews. Eg har endå ikkje laga min eigen profil der inne. Kjem nok til å gjera det snart Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Jeg er litt på Watchuseek, og det har så langt kostet meg en ny Stowa som jeg fattet interesse for der. Lenke til kommentar
akle Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 (endret) Driver å tenker på å kjøpe en klokke igjen. Har sett litt på Seiko SKX031 som jeg fikk litt sansen for etter å ha sett litt på forumet Kjører mc og vil ha mulighet til og ha klokken utenpå hanser og skinndress. Da er det vel greit med natoreim!? Og lett å se på i fart. Men er åpen for det meste. Endret 14. juni 2009 av akle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå