Frigata Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 (endret) Kva sinn-modell er dette? edit: fann det ut. Modellen er Sinn 956 Endret 14. mai 2009 av Frigata Lenke til kommentar
kimare Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Hvis jeg var deg ville jeg ha gått for en av Hirsch-remmene. Du kan også sjekke ut Di-modell, f.eks Chronissimo-remmen deres. Du får den hos den superhyggelige Bob på Mywatchmaker.net. Chronissimoen hans er noe med det aller beste som finnes i den typen rem. Gå for den korte hvis du ikke har voldsomt svære håndledd. Chronissimoen var virkelig lekker, men dyr. Jeg synes en rem til $70 blir overkill på en klokke til $110. Er det noen som har oversikt til aktuelt verktøy mtp på å bytte rem og fjerne lenkeledd. Lenke til kommentar
Kaplan Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Er det noen som har oversikt til aktuelt verktøy mtp på å bytte rem og fjerne lenkeledd. Jeg har et slikt sett, og det fungerer fint. Lenke til kommentar
Joly Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Jeg har sett meg ut to Tag Heuer Aquaracere mop ss med diamanter som jeg kan tenke meg. Jeg klarer ikke helt å bestemme meg for hvilken. Er det noen av dere klokkeeksperter som kan si meg hva som er "riktige" eller gode priser på disse klokkene. Denne WAF141G.BA0813 eller denne WAF1416.BA0813 Den første har jeg i en urmakerbutikk fått oppgitt ordinær utsalgspris på ca 23000 kr. Jeg har klart å prute den ned ca 20% til 18000, men jeg synes fortsatt at det er dyrt. Den andre har jeg ikke sett i butikk ennå, men ser at Thune har tilsvarende Link til 34000 kr. Har dere formening om hva som er greie priser i Norge. Er de norske prisene utrolig mye høyere enn prisene i andre europeiske land og i USA? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 20% rabatt er jo bra! Når du kjøper i Norge, får du også 5 års reklamasjonsrett. Hvilken modell som passer for deg er det bare du selv som kan avgjøre. Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Vet ikke noe om prisene, men kan si at den første var absolutt penest! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Jeg synes nok den siste var penest. Litt malplassert med både "diamanter" og bezel-tall, blir både pyntet og sporty, uten å bli noen av delene. Men her er det smak og behag. Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 (endret) Hva synes dere om denne? Kjøper'n kanskje etter sommerferie, siden akkurat nå har jeg bestilt ei D&G Klokke. Den klokka ser etter min ringe mening helt grusom ut. Jeg har sansen for firkantede urskiver, men en firkantet klokke med tachymeter? Urgh. Rotete og fæl. Gå heller for denne om du vil ha et firkantet ur: http://www.urmaker-ronning.no/product.asp?p=435 Den burde passe bra med skinnreim også, om du får lyst til å bytte litt. Jeg har sett meg ut to Tag Heuer Aquaracere mop ss med diamanter som jeg kan tenke meg. Jeg klarer ikke helt å bestemme meg for hvilken. Er det noen av dere klokkeeksperter som kan si meg hva som er "riktige" eller gode priser på disse klokkene. Denne WAF141G.BA0813 eller denne WAF1416.BA0813 Jeg ser ikke helt poenget med å kjøpe et dykkerur, eller i det minste noe som prøver å se ut som et dykkerur, med diamanter. Det blir på en måte som en hammer av gull, den ser ut som noe funksjonelt, men den er bare til pynt, og som sådan ganske meningsløs. Bare pga. tachymeteret på den første (hva skal man med slikt på et pynte-ur?) liker jeg den andre bedre, den er i det minste mer renskåret. Noe i samme stilen som jeg syns ser penere ut er f.eks. http://www.jurawatches.co.uk/watch.asp?productid=5168 (den koster også bare halvparten, riktignok ikke norsk pris). Jeg skal ikke si at dette er den ultimate klokken av sitt slag, det var bare en av de bedre jeg fant fra det første klokkemerket som datt ned i hodet på meg (Raymond Weil). Endret 16. mai 2009 av svinepelz Lenke til kommentar
Kaplan Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Jeg ser ikke helt poenget med å kjøpe et dykkerur, eller i det minste noe som prøver å se ut som et dykkerur, med diamanter. Det blir på en måte som en hammer av gull, den ser ut som noe funksjonelt, men den er bare til pynt, og som sådan ganske meningsløs. Bare pga. tachymeteret på den første (hva skal man med slikt på et pynte-ur?) liker jeg den andre bedre, den er i det minste mer renskåret. Dette er bare tull. Begge disse klokkene er dykkerur. De er riktignok pyntet med noe steiner og sånt, men begge er vanntette til 300m, har divers extension på lenka, enveis roterende bezel og selvlysende tall. Det er for øvrig ikke tachymeter på noen av klokkene, det er det sjelden på dykkeklokker. For å bruke samme analogien som deg, så er det som en hammer av stål, med diamanter på skaftet. Den er fullt brukbar, men koster skjorta og er pyntet til fest. Jeg tror ikke mange av disse klokkene noengang ser så mye dykkeaction, men de kan brukes til det. Det skal for øvrig nevnes at jeg heller ikke syntes disse klokkene er noe å bruke en halv månedslønn på, men hver sin smak. Pris på Tag Heuer har jeg heller ikke peiling på, men klarer du å prute en klokke ned 20 %, høres jo det veldig bra ut. Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Ja, jeg vet forsåvidt at de er dykkerur, men er det noen som dykker med et diamantur? Blir ikke det som å ha dress under tørrdrakta? Lenke til kommentar
flogieboogie Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 (endret) Ja, jeg vet forsåvidt at de er dykkerur, men er det noen som dykker med et diamantur? Blir ikke det som å ha dress under tørrdrakta? Tja, er man James Bond ville vel det vært en selvfølge Må si meg litt enig. Tag Hauer dykkerklokke med diamanter rundt som er et dykkeur som man ikke kommer til å dykke med noensinne omtrent blir litt dumt for min del, men det er kun min mening. Får ny klokke mot slutten av uken så skal prøve å få tatt noen bilder. Endret 18. mai 2009 av flogieboogie Lenke til kommentar
Jonas. Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 God kveld i stuen. Det viser seg at butikken der vi hadde bestilt klokken jeg får til konfirmasjonen (Urmakermester Tidemann i Akersgaten) har fått inn feil klokke, nemlig 39mm i stedet for 36. Spørsmålet er om jeg skal velge 39'eren som de har der nå, og få den på dagen (Søndag) eller vente på 36'eren? Jeg har ikke prøvd 39'eren, men har en klokke fra før av som er 39mm, og den passer relativt bra, men er muligens en smule stor. Hva synes dere? 39 eller 36? Lenke til kommentar
Atald Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Personlig synes jeg 40-43 er optimalt, så jeg ville gått for den på 39, men dette kommer selvfølgelig ann på personlige preferanser. Prøv den, og bestem deg for hva du synes selv. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 39 eller 36? Ville ha prøvd den på, men selv ville jeg nok gått for 39 Lenke til kommentar
Jonas. Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Har som sagt en 39'er fra før, og den er litt stor, men på den annen side vil nok 36'eren relativt fort bli litt liten. Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Ettersom du er rundt 14-15 år så vil eg tru at du kjem til å vekse litt rundt handledda dei neste åra. Var eg deg så ville eg gått for 39mm. Litt synd å sitte der med ei for lita Omega-klokke om 2-3 år:) Lenke til kommentar
Jonas. Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Tenkte det samme selv, så det blir nok 39 Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Jeg er godt voksen, og mine klokker er rundt 40mm, med den største på 44mm. 36mm høres mer ut som gutteklokke, og vil nok bli vel smått noen år etter fjortissalderen. Gå for 39mm du. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Iom. at du nå konfirmerer deg, er du høyst sannsynlig ikke utvokst - og du vil nok angre på at du valgte 36mm senere, når den ser kjempeliten ut. Og når man snakker klokker til over 10.000 er det vel like så greit å ha en som varer lenge? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå