Henrik C Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Litt misunnelig på en venn, han fikk nettopp en Breitling. Aner ikke hvilken modell, men det kan ligne litt på en navitimer. Det jeg husker, og som var veldig spesielt med den, var at dialen var rød, blå og hvit - og det virket litt marine-inspirert. Noen som vet hvilken jeg snakker om? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Har leita lenge etter ei enkel, pen klokke med skinnreim til ikkje alt for høg pris. Svart/brun reim, kasse gjerne i rustfritt stål og ei nøytral urskive. Null unødvendig tull og fanteri. Treng ikkje vere så forbaska bra så lenge den er...pen. Tips? Lenke til kommentar
hansjqrg1 Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 (endret) Tissot PRC200 Certina DS Podium Hvis du syns det er for mye har du jo enklere modeller slik som Certina DS Action. e; til KimNK. Endret 11. mai 2009 av hansjqrg1 Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Det blit litt "too much" for min del. Tissoten kunne ha gått, men den blir nok litt dyr. Lenke til kommentar
hansjqrg1 Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Litt over totusen kroner må du nesten regne med. Minst. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Må då gå an å oppdrive ei Seiko elns. for mindre enn det. Noko slikt kanskje: http://cgi.ebay.com/SEIKO-MEN-GOLD-DAY-DAT...93%3A3|294%3A50 Sjølv om den kanskje ikkje traff heeilt 100% Lenke til kommentar
akle Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Jada, her er noen bilder tatt i full fart i dag:På originallenka, som har kjempekvalitet, med divers extension. På Maratac Elite composite strap: Til slutt på to-rings Nato, som tidligere vist: Stilig klokke! Hva er divers extension, lengre lenke? Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Divers extention er eit ekstra ledd som er gøymt inni låsemekanismen på lenka, om du skjønar Greit å ha dersom klokka skal nyttast utanpå ei våtdrakt eller liknande. Lenke til kommentar
Kaplan Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 (endret) Stilig klokke!Hva er divers extension, lengre lenke? Ja, divers extension finnes på alle "ordentlige" dykkerklokker med lenke. Det er et lite ekstraledd som foldes ut for å gjøre lenka lengre i en håndvending slik at den går utpå en våtdrakt. Slik ser den ut til vanlig: Så folder du den ut, da ser den slik ut: Edit: Frigata slo meg! Endret 12. mai 2009 av orjanr Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Den Seiko'en er bare utrolig kul. Eneste jeg er usikker på er om jeg skal kjøpe med orginallenke, eller med nato-rem. Jeg føler at nato-rem, evt gummi, er litt mer "sporty". Klarer ikke se for meg at jeg herjer på sjøen med en klokke med metallenke. Ender vel sikkert opp med orginallenken, og kjøper en ekstra rem. Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Fekk satt på den nye reima til Tissoten min i dag! Resultatet vart knall, men det er litt vondt å ha den på ettersom skinnet er nokså stivt endå. Skal sjå om eg kan få opp eit bilete eller to Lenke til kommentar
Kaplan Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Den Seiko'en er bare utrolig kul. Eneste jeg er usikker på er om jeg skal kjøpe med orginallenke, eller med nato-rem. Jeg føler at nato-rem, evt gummi, er litt mer "sporty".Klarer ikke se for meg at jeg herjer på sjøen med en klokke med metallenke. Ender vel sikkert opp med orginallenken, og kjøper en ekstra rem. Hvis du i det hele tatt har lyst på lenka, er det vel et sikkerstikk å alltid, uansett klokke, kjøpe den med lenke og heller bytte etterpå. Dette fordi du da får lenka mye "billigere" enn hvis du skal kjøpe den løst etterpå. Lenke til kommentar
hansjqrg1 Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Den var pen, KimNK. Merke, modell, pris, utsalgssted? Lenke til kommentar
kimare Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Da var omsider den blå "Makoen" bestillt. Den tar seg uforskammet godt ut på lenke, men jeg liker egentlig bedre reimer, og ønsker å teste den på en svart med hvite sting. Jeg har funnet alternativer, hvilken ville dere gått for? Ukjent merke Ukjent merke Hirsch Rally Hirsch Liberty Andre forslag mottas med takk. Er det noen som har lenke til hvilket utstyr jeg trenger for å bytte reim, og fjerne ledd på lenka. Gjerne billig da det ikke kommer til å bli veldig mye slitt. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Likte 2 og 4 best, men jeg heller mer mot 2. Den var pen! Lenke til kommentar
Kaplan Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 (endret) Hvis jeg var deg ville jeg ha gått for en av Hirsch-remmene. Du kan også sjekke ut Di-modell, f.eks Chronissimo-remmen deres. Du får den hos den superhyggelige Bob på Mywatchmaker.net. Chronissimoen hans er noe med det aller beste som finnes i den typen rem. Gå for den korte hvis du ikke har voldsomt svære håndledd. Endret 14. mai 2009 av orjanr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå