Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!

Anbefalte innlegg

Ta en tur innom en urmaker og hør med personen som jobber der.

Skjønner ikke hvorfor du er skeptisk til Ebay, latterlig simpelt å handle derfra. Så lenge selgeren har nogenlunde bra erfaring (90-100%) så er det helt safe å handle derfra. Er det noe dem IKKE vil ha, så er det negativ feedback.

Toll slipper du, mulig du må betale et tollklareringsgebyr, porto er heller ikke så ille da mange har gratis frakt.

Ventetiden er heller ikke så ille, kanskje rundt en uke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
heisann folkens, har lest litt i denne tråden nå. ser flere av dere diskuterte sk "seiko military"-klokker for noen sider tilbake - jeg vil ha en sånn! de er kjempetøffe, synes jeg. ser også at de anbefales å kjøpe på nett (ebay, qxl), men jeg har ikke noe til overs for å bestille sånt over nett, og i alle fall ikke fra auksjonssider (både pga usikkerhet, toll, porto, ventetid osv). går disse virkelig ikke an å kjøpe noe sted i norge? vil gjerne handle face-to-face og nå med en gang.....

Da tror jeg du skal slite i Norge, uten noen av de problemer du nevner.

Jeg har kjøpt fra Capitalmall og Sunshine_Loft

Dersom du er usikker kan du nok få noen til å importere for deg, men de gjør det nok neppe gratis.

Endret av kimare
Lenke til kommentar
Hvem klokke har du?

Jeg har en Rolex Cellini som er kjøpt for 12 000 i Tyrkia! Skikkelilg god kvalitet.

Hvor mye er klokka på din klokke, nå hvis du går etter din egen klokke?

Du burde selge den klokka og bruke pengene til et Norsk kurs :)

Det heter ikke hvem klokke har du, men hvilken klokke har du.

Lenke til kommentar
heisann folkens, har lest litt i denne tråden nå. ser flere av dere diskuterte sk "seiko military"-klokker for noen sider tilbake - jeg vil ha en sånn! de er kjempetøffe, synes jeg. ser også at de anbefales å kjøpe på nett (ebay, qxl), men jeg har ikke noe til overs for å bestille sånt over nett, og i alle fall ikke fra auksjonssider (både pga usikkerhet, toll, porto, ventetid osv). går disse virkelig ikke an å kjøpe noe sted i norge? vil gjerne handle face-to-face og nå med en gang.....

Jeg har ikke sett noen Seiko'er i 5-serien (som military er) i noen fysiske butikker i Norge. Det finnes norske nettbutikker som importerer og selger disse modellene, men prisen er som oftest det dobbelte av hva de går for på eBay.

Sjekk på Finn.no, der er det mange små norske nettbutikker som selger egenimporterte Seiko'er.

Fant forresten også en fin side med oversikt over mange forskjellige Seiko Military:

http://www.roachman.com/seiko/military/seiko-military.html

Hvis du bor i Oslo kan jeg hjelpe deg. Har faktisk 3 stk. Seiko Military som jeg fikk for noen få dager siden.

Jeg ga litt for mange bud på eBay... Trodde ikke at alle skulle ende opp som vinnerbud :)

Har 1 grønn m/tekstil-rem, 1 svart m/stål-lenke og 1 natur (eller khaki?) m/tekstil-rem. Tenkte 400 kr pr stk er en ok pris. Orker ikke styre med sending osv, så er kun aktuellt dersom du kan hente/betale hos meg i Oslo.

Lenke til kommentar
Hva ligger en fin Tag Heuer klokke på? Får jeg det billigere på eBay?

Det kommer helt an på hva du synes er fint.. De starter på fem-seks tusen, men jeg synes de billigste modellene er stygge.. Tag har en firkantet modell som heter Monaco som jeg liker veldig godt, den ligger på rundt 20k i Norge. Den finnes på ebay til 1800 dollar, så ja, det er endel billigere der..

Lenke til kommentar

Fikk meg ny klokke i dag. En Alpha Planet Ocean med orange ring, svart urskive og orange tall.

Betalte litt under 400 kroner inkl. frakt og alt. Ser foreløpig ut som et bra kjøp. Den har skikkelig stål-lenke med hele ledd og skruer (ingen billige folde-ledd her nei).

Har også kjøpt en passende skinn-rem som jeg tenkte å putte på i kveld. Kommer tilbake med nye bilder da.

Har tatt noen bilder av den med stål-lenken som den ble levert med:

post-122675-1238600918_thumb.jpg

post-122675-1238601094_thumb.jpg

Flere bilder:

post-122675-1238601239_thumb.jpg

post-122675-1238601247_thumb.jpg

post-122675-1238601253_thumb.jpg

post-122675-1238601257_thumb.jpg

post-122675-1238601272_thumb.jpg

post-122675-1238601278_thumb.jpg

post-122675-1238601287_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Fikk meg ny klokke i dag. En Alpha Planet Ocean med orange ring, svart urskive og orange tall....

Den var stilig likte den oransje ringen. Og at den var så enkel. Hva kalles den ringen btw? Har ikke så masse peiling på klokker hehe:P

Lenke til kommentar
Nice klokke, ser nesten ut som Omgea Seamaster Planet Ocean ;)

Takk for det. Ja, den er noe inspirert av Omega :)

Men den har heldigvis egen logo og annerledes tekst på urskiven. Direkte piratkopier har jeg ikke noe til overs for.

Alpha har etterhvert opparbeidet seg et bra rykte i markedet. På http://forums.watchuseek.com/ har de blitt ganske populære etterhvert.

Kvalitet og finish kan fint sammenlignes med klokker til minst 3-4 ganger prisen.

Lenke til kommentar
Og her har jeg satt på en svart skinn-rem med orange søm og orange sider:

Ringen rundt heter bezel på engelsk, blir vel krans e.l. på norsk.

Jeg har også vurdert samme klokke, men med svart bezel. Forøvrig synes jeg oransj bezel passer bedre når man har stållenke, mens svart bezel passer med reima du har satt på. Hvor kjøpte du forøvrig reima?

Lenke til kommentar
Og her har jeg satt på en svart skinn-rem med orange søm og orange sider:

Ringen rundt heter bezel på engelsk, blir vel krans e.l. på norsk.

Jeg har også vurdert samme klokke, men med svart bezel. Forøvrig synes jeg oransj bezel passer bedre når man har stållenke, mens svart bezel passer med reima du har satt på. Hvor kjøpte du forøvrig reima?

Kanskje jeg skal prøve med svart bezel også? Men synes det er litt morsomt med orange bezel som skriker se på meg! :)

Kanskje jeg kan kjøpe en svart bezel og bytte mellom orange og svart? Ser på Alphas hjemmeside at ekstra bezel koster bare 11 dollar. Men spørsmålet er om et slikt bytte er vanskelig å fikse?

Remmen kjøpte jeg her:

http://www.globalwatchband.com/group/56/

Det tok bare litt over 1 uke med forsendelsen fra USA.

Lenke til kommentar
Nice klokke, ser nesten ut som Omgea Seamaster Planet Ocean ;)

Takk for det. Ja, den er noe inspirert av Omega :)

Men den har heldigvis egen logo og annerledes tekst på urskiven. Direkte piratkopier har jeg ikke noe til overs for.

Alpha har etterhvert opparbeidet seg et bra rykte i markedet. På http://forums.watchuseek.com/ har de blitt ganske populære etterhvert.

Kvalitet og finish kan fint sammenlignes med klokker til minst 3-4 ganger prisen.

Ikke noe vanskelig å se hvilken klokke de har brukt som mal.

Jeg mener den er såppas lik at den må kunne kalles en etterlikning.

post-142684-1238730209_thumb.jpg

Endret av davinci745
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...