Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg:

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's.

Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. :)

(Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.)

Lenke til kommentar
Mener jeg ga rett over 70$.

Min endte på $101 inkl. frakt. Rett under 700,- kan da ikke sies å være så verst.

Jeg sjekket kvitteringen min og jeg ga ca det samme inkludert frakt. De ligger på mellom 1500-2000 her til lands, så det var absolutt en kurant pris. :)

Lenke til kommentar

"Jeg bruker mobilen min som klokke jeg =D"

"Mobilen er klokka mi (Det vedlagte bildet er en mobil)."

"Bruker virkelig folk klokker enda???"

Dette minner meg om den tiden da jeg jobbet på maxbo!;

Kunden: Hva koster denne hammeren?

Jeg: Rart den ikke var prisa, vent litt så skal jeg sjekke...

Kunden: ÅJAH da er den vell graaaaaatttttiiiiis muahhahahahahhahahahahah :'D

Jeg: .............hah.............hah.............hah....... :thumbdown:

Lenke til kommentar
Jeg tror du blir nødt til å handle på nett.

her er klokken jeg nettopp har kjøpt :p

*snip*

Nice :). Er selv på utkikk etter en klokke og falt rett og slett litt for det litt særegne designet til den klokken.

Hvor har du kjøpt den?

Bestilt på Ebay eller kjøpt i butikk her i Norge? evnt pris?

Takker for svar hvertfall :)

Lenke til kommentar
Vennligst skriv noen ord om den når du får henda dine i den da :D

Har sett på akkurat samme klokken selv.

Et par spm:

Hvor kjøpte du den fra?

Hvor mye betalte du?

Litt seint, men jeg har vært på sjøen i 3 uker nå.

Bestilte jo klokka på ebay fra denne fyren.

Er meget fornøyd. Alt gikk smertefritt og hadde klokka på litt over ei uke.

Havna på ca 4000 kr akkurat.

Klokka er helt som jeg hadde forventet. og er kjempekul.

Både klokka og selgeren anbefales .

Noen som kan fortelle meg hvordan jeg mekker spoiler?

post-53389-1238259246_thumb.jpg

post-53389-1238259260_thumb.jpg

post-53389-1238259274_thumb.jpg

post-53389-1238259285_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Har en Omega Seamaster selv (...), og er fornøyd med kvaliteten. Har hatt klokka i sju år, og glasset er helt som nytt, uten antydning til striper. Stållenka og kassa har litt "vanlig slitasje", men det skulle bare mangle, stål er stål. Det er et par irritasjonsmomenter, men begge kan lett fikses: Klokka går litt unøyaktig (fordi jeg aldri har levert den inn til justering, noe jeg gjorde et par ganger med min forrige klokke), (...)

Bare så det er sagt, om du har et mekanisk ur så pass på at du leverer det inn til ettersyn ca. hvert femte år. Det jeg skrev over om å ha eid mitt ur i sju år uten å ha gjort noe med det var ved nærmere ettertanke feil, det er over åtte år siden jeg kjøpte uret. Åtte år uten vedlikehold er tydeligvis for mye, og da jeg endelig gikk til en urmaker med det for en justering ble jeg oppringt noen dager etter. Først et forsiktig spørsmål om hvor uret var kjøpt, og om det var lenge siden det hadde vært inne til sjekk, deretter beskjed om at urverket hadde blitt så tørt og slitt at de måtte ta en full overhaling til... vel, flere tusen kroner. Irriterende, men det er vel bare min egen feil :)

Uansett, pass på serviceintervallene!

Lenke til kommentar

Hallo,

Nå har det seg slik at min gode gamle Casio ble ødelagt etter en ulykke på isen. Skaden er slik at den ikke kan repeareres, og at det uansett blir for dyrt iom at det er for mange deler som må repareres. Klokka er 4 år gammel, og jeg tenkte lenge på å bytte den ut. Derfor trenger jeg noen tips til ny klokke.

Merke spiller ingen stor rolle for meg, selv om jeg har bra erfaring med Casio nå. 4 år med et batteri er imponerende, etter min standard. Det jeg vil like på den nye klokken er både urskiver og digital viser, i tilegg til funksjoner som stoppeklokke, alarm og nedtelling. I tillegg vil jeg at reima skal være i skinn, mens resten er i metall. Jeg har et budsjett opp til 1500, selv om jeg foretrekker en pris under tusenlappen.

Hva finnes til mine krav? Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Hallo,

Nå har det seg slik at min gode gamle Casio ble ødelagt etter en ulykke på isen. Skaden er slik at den ikke kan repeareres, og at det uansett blir for dyrt iom at det er for mange deler som må repareres. Klokka er 4 år gammel, og jeg tenkte lenge på å bytte den ut. Derfor trenger jeg noen tips til ny klokke.

Merke spiller ingen stor rolle for meg, selv om jeg har bra erfaring med Casio nå. 4 år med et batteri er imponerende, etter min standard. Det jeg vil like på den nye klokken er både urskiver og digital viser, i tilegg til funksjoner som stoppeklokke, alarm og nedtelling. I tillegg vil jeg at reima skal være i skinn, mens resten er i metall. Jeg har et budsjett opp til 1500, selv om jeg foretrekker en pris under tusenlappen.

Hva finnes til mine krav? Takk på forhånd :)

Siden du var fornøyd med Casio, så kanskje fortsette med det?

Sjekk ut Edifice-serien. Det finnes mange modeller. De fleste leveres med metall-lenke, men på mange av dem er det standard 20mm feste for rem, og da er det enkelt å bytte ut til skinn-rem.

Her er f.eks en modell som koster ca 450 kroner på eBay:

http://cgi.ebay.com/Casio-Edifice-Watch-EF...93%3A1|294%3A50

Noen bilder:

EFA121D-7AV-x.jpg

En annen type - ECW-M100D-1AVER :

5907_2.jpg

Lenke til kommentar

Det var jo syk pris, og klokkene så jo ganske bra ut. Tror jeg må ta en tur til Ski, og se på prisene i fysiske butikker.

Jeg må uansett fikse på reima på klokker jeg kjøper, pga tynt håndledd... så jeg tror ikke det blir noen større problem med reima. Den var jævlig pen, rett og slett. Akkurat det jeg er ute etter :)

Lenke til kommentar
Det var jo syk pris, og klokkene så jo ganske bra ut. Tror jeg må ta en tur til Ski, og se på prisene i fysiske butikker.

Jeg må uansett fikse på reima på klokker jeg kjøper, pga tynt håndledd... så jeg tror ikke det blir noen større problem med reima. Den var jævlig pen, rett og slett. Akkurat det jeg er ute etter :)

Men husk at det kommer 25% moms og tollgebyr (ca 100 kroner) i tillegg. Eller du kan få selgeren på ebay til å skrive verdi på under 200 kroner på pakken. Da slipper du kanskje unna moms og gebyr.

Jeg har sett på endel Casio-klokker på eBay, og har funnet en tommelfinger-regel: Prisen på eBay kan ganges med mellom 2 og 2,5 for å få prisen i en norsk butikk.

Garantien på klokker kjøpt fra f.eks. Hong Kong virker nok ikke i Norge, men hvis den skulle streike er det bare å kjøpe ny. 2 klokker fra eBay koster mindre enn 1 stk i Norge :)

Lenke til kommentar

heisann folkens, har lest litt i denne tråden nå. ser flere av dere diskuterte sk "seiko military"-klokker for noen sider tilbake - jeg vil ha en sånn! de er kjempetøffe, synes jeg. ser også at de anbefales å kjøpe på nett (ebay, qxl), men jeg har ikke noe til overs for å bestille sånt over nett, og i alle fall ikke fra auksjonssider (både pga usikkerhet, toll, porto, ventetid osv). går disse virkelig ikke an å kjøpe noe sted i norge? vil gjerne handle face-to-face og nå med en gang.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...