Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV
Den Tissoten ser ut til å ha helt standard festeanordning for lenken, så det er bare å følge denne tutorialen. Lenken er festet på samme måte som en lærreim, med en springbar (hva heter det på norsk? fjærpinne?)

 

Det som IKKE er standard, er bredden på lenken/remmen i innfestingen. De fleste har riktignok 18 eller 20 mm, men Certina har, såvidt jeg husker 19 mm. Ta nøyaktig mål før du kjøper.

Lenke til kommentar
Hva slags klokke er det? Tipper de fleste Tissot-forhandlere kan hjelpe deg, Tissot har vel global garanti.

Det er en PRS 200, har vist et bilde før i tråden. Lenka ble ødelagt når jeg falt på isen. Jeg har forsatt alle delene, og skal ha kviteringen. Tissot skal ha global garanti, men noen forhandlerer er noen drittsekker når de må gjøre noe for noen som ikke er kunder hos dem.

Lenke til kommentar
Jeg har fått brukt klokken min en liten stund nå og skal skrive en liten anmeldelse. Den er etter min mening veldig pen å se på, og det tok en dag for og bli vant med å se hvor mye klokka var. Den er litt stor og tung, men det er noe man slutter å tenke på etter man har brukt den en stund. Når den er fulladet og du setter den fra deg varer den ca 48 timer, men det skal ikke mye for å holde den fult ladet. Hittil så har min klokke vært ganske nøyaktig de gangene jeg har sjekket den. hvis det er noen som har noen spørsmål, er det bare og spørre.

Hei, grattis med flott klokke! Jeg kunne godt tenkt meg at du tok noen egne bilder av klokka, og gjerne noen wristshots. Vet du noe om urverket? Har du prøvd å måle det helt nøyaktig, mot en quartz-klokke eller f.eks tekst-tv?

 

Det eneste jeg kan si om urverket er det jeg fant på nett siden dems.

 

Mechanical Movement : ORIENT caliber 46R40 Made in Japan

Self-winding movement

21 jewels

21600/hour vibrations

Power reserve indicator

 

Når jeg har prøvd å måle nøyaktigheten så har jeg brukt denne siden For meg så virker det som klokken er meget nøyaktig.

 

her er noen bilder, beklager dårlig kvalitet bildene ble tatt med mobiltelefonens kamera.

 

 

IMAGE_003.jpgIMAGE_007.jpgIMAGE_008.jpgIMAGE_009.jpgIMAGE_010.jpgIMAGE_011.jpgIMAGE_012.jpg

 

Lenke til kommentar
Bestilte en ny Seiko fra ebay i dag.

 

Seiko Daytona Chronograph Quartz

 

Syns den er nice!

 

Hva synes dere?

 

Veldig stilig og enkel.

Liker denne typen klokker, har lyst på noe lignende selv!

 

 

Ja den er clean og enkel i forhold til disse Flightmastermodellene fra Seiko.

 

Samtidig et robust og tøft utseende.

 

Diameter: 46mm with crown (42mm without crown)

Thickness: 12mm

Lenke til kommentar
Åsn i helvete skal man greie å kalibrere en klokke når sekundviseren ikke vil stoppe, i det man drar i det hjulet? :p

Noen klokker, som f.eks. Seiko 5 har urverk hvor sekundviseren ikke stopper. På den går det på et vis ved å holde kronehjulet mot utviseren. Men med slike klokker nøyer jeg meg stort sett med å stille minuttviseren. Man kan ikke være så opphengt i sekundviseren på slike klokker.

 

Edit: var visst litt seint ute her :-)

Endret av Mythos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...