Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Når dere snakker om pilotur, hva er forskjellen fra et ikke-pilotur? :p Hva karakteriserer et pilotur?

Tja, når jeg snakker om pilotur i den stilen jeg nettopp har bestilt, er det vel mer det som egentlig kalles B-uhr jeg refererer til. Det var en spesiell type ur som ble produsert etter en bestemt spesifikasjon av noen utvalgte produsenter.

The Beobachtungs-Uhren ("B-Uhr", observers watch) were made for the WWII Luftwaffe. These large watches contained high-quality pocket-watch movements for use in aircraft navigation. They were attached to the arm with long leather straps that fit around the outside of the flying clothing.

 

There were five manufacturers: A. Lange & Söhne, IWC, Laco, Stowa, and Wempe. Features that the watches have in common:

 

* Cases 55 mm in diameter, marked "FL 23883"

* Large crowns for use with gloves

* Indirect center seconds

* Stop ("hack") seconds

* Breguet balance springs

* No shock protection

Les mer om dette her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Luftwaffe? Vil dere virkelig gå med en klokke laget for nazister..?

Ikke vær dum. Dette var høykvalitetsur laget etter en teknisk spesifikasjon for flyvere, og ble etter krigen brukt av flyvere fra både alliert og tysk side. Dette har absolutt ingenting med naziztisk ideologi å gjøre, og disse urene bar vel så vidt jeg vet aldri verken hakekors, Luftwaffelogo eller andre symboler som knytter dem til nazisme eller andre uhumskheter.

Lenke til kommentar
Luftwaffe? Vil dere virkelig gå med en klokke laget for nazister..?

Ikke vær dum. Dette var høykvalitetsur laget etter en teknisk spesifikasjon for flyvere, og ble etter krigen brukt av flyvere fra både alliert og tysk side. Dette har absolutt ingenting med naziztisk ideologi å gjøre, og disse urene bar vel så vidt jeg vet aldri verken hakekors, Luftwaffelogo eller andre symboler som knytter dem til nazisme eller andre uhumskheter.

 

Enda godt :) Da er selvsagt saken en annnen.. så for meg nazitegn på bak-plata eller noe :p

Lenke til kommentar
Jeg har mer eller mindre bestemt meg for å kjøpe Orient Mako, men vet ikke helt om jeg skal gå for den friske blå eller den mer klassiske svarte.

 

Er det noen som har synspunkter?

 

Kjøp begge :yes:

 

Blå til hverdags og svart når du vil være litt mer formell.

 

Men hvis jeg måtte velge ville jeg tatt den blå.

 

Edit:

 

Du har ikke vurdert en Seiko diver? De har veldig mange forskjellige fargekombinasjoner. Tenker på SNZF-serien, SKX007, SKX031 osv.

 

Wrist-shot av blå og svart Orient:

 

 

wshirt1atk6.jpg

 

20071013-130303.jpg

 

Endret av jobra1
Lenke til kommentar
Jeg har mer eller mindre bestemt meg for å kjøpe Orient Mako, men vet ikke helt om jeg skal gå for den friske blå eller den mer klassiske svarte.

 

Er det noen som har synspunkter?

Orient er spennende (og uvanlig!) Jeg er svak for svart og ville ikke hatt problemer med å bestemme meg....

 

Er jeg den eneste som mener at hvis man skal ha en klokke med Pepsi eller Coke-besel, så bør det være en skikkelig Rolex?

Latterlig. Hvorfor det?

 

Er jeg den eneste her som mener at hvis man skal ha en rød bil, så bør det være en skikkelig Ferrari?

Endret av orjanr
Lenke til kommentar
Ingen av dei. Eg ville ha gått for denne med pepsi-bezel:

 

Den ble vurdert og funnet for lett, jeg hadde forøvirg nesten bestemt meg for den blå jeg også og folket her viser at det ikke er noen grunn til å ombestemme seg. Forøvrig er jeg usikker på om jeg skal sett på reim, men det heller mer og mer mot det. Da er disse alternativene:

 

Dunthorp Rally Sport

Hadley-Roma Black Blue Stiching

Fluco Black White Stitching

Fluco Regular Black

Lenke til kommentar
Luftwaffe? Vil dere virkelig gå med en klokke laget for nazister..?

Ja. Jeg kunne til og med tenkt meg å kjøre med en tysk bil.

 

Jeg tror de fleste har kommet så langt unna WW2 mentalt sett at de kan se på klokker som er basert på gamle tyske klokker som klokker med en historie uten å blande inn politikk.

Lenke til kommentar
Er jeg den eneste som mener at hvis man skal ha en klokke med Pepsi eller Coke-besel, så bør det være en skikkelig Rolex?

Det er sikkert noen som tenker slik. Jeg har en billigklokke med Coke bezel uten at jeg skammer meg av den grunn. Rolex er ikke verdt prisen imho. Men de ganske pene, noe som sikkert er årsaken til at det kryr av etterligninger.

post-54668-1236784939_thumb.jpg

Endret av Mythos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...