Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
On 12/29/2024 at 1:18 PM, RookieNO said:

Hvis du lar influensere diktere hva du synes er kult med klokker, så er du kanskje ikke så klokkeinteressert som du trodde?

Poenget mitt var at han er kunnskapsfull om klokker generelt, og jeg synes han presenterer klokker på en morsom måte. Man kan kanskje sammenligne han med Top Gear gjengen. Ikke noe for den blodseriøse klokkenerden, men underholdning for massene.

Jeg er forsåvidt enig i det du sier og ser selv på Nico fra tid til annen. Tror mye av hans holdning mot Hublot har kommet av det faktum at mange av deres klokker er ganske enkle urverk pakket inn i en fin pakke og priset litt vel høyt. Personlig så har ikke designet deres appellert til meg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nico har klart å lage en svær business av å være gråmarked-dealer, pluss en enorm youtube-kanal, det er det ikke mange som har greid. Han får jo til og med handle klokker fra etablerte rolex-butikker som Bjerke. Alle vet han kommer til å selge dem til gråmarked-priser, men han lager så mye show og styr og PR rundt seg og stedene han filmer at de lar han komme i butikken og filme. Han var hos Urmaker Bjerke både i oslo og nordpå i fjor. Fikk med seg rolexen han leita etter også.

Sammenligningen med Top Gear passer ganske bra, ja. Han er tvers igjennom en klokke entusiast, men pakker det inn på sin spesielle måte, akkurat som de tre karene gjorde.

Han fortalte historien sin i en video for et par år siden, han kommer fra Irland fra et fattig strøk, og skulle egentlig bli fotballstjerne og gjøre stas på foreldrene sine, så de satsa alt av penger og tid på å få det til. Men så fikk han en horribel skade, og legen sa han aldri kunne spille fotball på toppnivå lengre. Da gikk han i kjellern, men fant ut at han liker jo klokker, og kunne prøve å lage en business ut av det. Han starta med å kjøpe og selge klokker fra et lite kontor med en stol og en pult. Så bevegde han seg inn på youtube, og da eksploderte det siden han er så karismatisk. Og nå er han mangemillionær med et helt team rundt seg. Success story av de sjeldne.

Teddy Baldasarre er en anna youtube-fave, han er det motsatte av Nico, rolig, pent kledd, perfekt på håret etc. Han har også vokst enormt de siste par årene, i år åpnet han sin egen multi-brand luksus gatebutikk også.

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei det har blitt helt koko. I 1960 kosta en Rolex air king $75. Det var ca $800 i dagens valuta. Nå betaler du ikke for hva det koster å lage klokka, men 100x mere bare fordi.

Det gir heller ingen mening for meg at folk skryter av at de "endelig fikk telefonen" så de får lov til å bruke 200k hos en urmaker.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...