flamethower1234 Skrevet 10. juli Rapporter Del Skrevet 10. juli (endret) Gouldfan skrev (7 timer siden): Får ikke med garanti da, jeg skjønner ikke vitsen av å lage en Frankenstein av Casio og Seiko, er det ikke bedre og rimeligere å bare kjøpe en Casio? Likte designet bedre men får se hva jeg ender med. Garantien til en klokke på 4000kr er jeg ikke så nøye med. Endret 10. juli av flamethower1234 1 Lenke til kommentar
Raspeball Skrevet 10. juli Rapporter Del Skrevet 10. juli Gouldfan skrev (7 timer siden): Får ikke med garanti da, jeg skjønner ikke vitsen av å lage en Frankenstein av Casio og Seiko, er det ikke bedre og rimeligere å bare kjøpe en Casio? "Vitsen" er jo å kopiere utseendet til veldig kjente og ettertraktede klokker, i dette tilfellet "Royal Oak" fra Audemars Piguet. Miljøet for Seiko-mods er stort og veldig levende. Det er enkelt å få tak i urverk fra Seiko (NH35, feks), og det er gode urverk til prisen. I tillegg er det sånn passe enkelt å gjøre service selv, dersom man er tilstrekkelig kyndig. Dersom man lager gode mods av kjente modeller, som feks nevnte AP, Patek, Rolex (Sub, feks) så kan man gjøre fortjeneste på det. Hvorvidt det er "shady" eller ikke tror jeg andre er bedre enn meg til å bedømme. Mods/homages forsøker jo ikke å være fakes, og sånn sett lure noen, i og med at det står "Seiko" med (relativt) store bokstaver på skiva. Når det er sagt, så er det jo heller ikke en Seiko sånn sett. Halv-shady, kanskje? Ref Patek Nautilus, så ligger det en til salgs på Finn til millionen, så for de ikke helt ekstravagante modellene, eller only-watch-modellene, så trenger man "bare" å bla opp en million. Omsettes med mer eller mindre jevne mellomrom på feks Klokkeriet og Tidssonen. 1 Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 10. juli Rapporter Del Skrevet 10. juli Leste litt på klokkeriet i går, og virker som at det er klokkebua.no som er go-to på Seiko mods. De har ihvertfall originale Seiko-skiver. Lenke til kommentar
flamethower1234 Skrevet 10. juli Rapporter Del Skrevet 10. juli (endret) Sydvest skrev (17 minutter siden): Leste litt på klokkeriet i går, og virker som at det er klokkebua.no som er go-to på Seiko mods. De har ihvertfall originale Seiko-skiver. Ikke på lager men tøff var den! https://www.klokkebua.no/product-page/nautilux-rhodium Fortsatt ingen varianter som slår den i rosegull dessverre Endret 10. juli av flamethower1234 Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 21. juli Rapporter Del Skrevet 21. juli Aldri handlet på chrono24 før. Men hvor vanskelig kan det være? Er interessert i en Citizen som er JDM only. F.eks en annonse er merket med "Profesjonell forhandler" og 5,0 stjerner med 463 tilbakemeldinger. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 24. juli Rapporter Del Skrevet 24. juli (endret) De nye svarte fargeglade G-Shock med neon fargede visere eller dials ser meget solide og kule ut. Prisantydning 2000kr ish Endret 24. juli av Gouldfan Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 24. juli Rapporter Del Skrevet 24. juli 14 minutes ago, Gouldfan said: De nye svarte fargeglade G-Shock med neon fargede visere eller dials ser meget solide og kule ut. Prisantydning 2000kr ish Når slippes disse? Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 24. juli Rapporter Del Skrevet 24. juli (endret) oldboy skrev (50 minutter siden): Når slippes disse? Jeg tror de er ute allerede iallefall hos bestemte forhandlere, jeg er usikker for jeg bor i Sverige.. Mener jeg så de første gang for 1-2 mnd siden på nett. Nei de er ikke ute enda i nettbutikker,dette er en Dansk Facebook side av G-Shock nyheter. Der jeg tok bildene fra. https://www.hsstories.dk/gshocknyheter_se?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_campaign=Sverige (målsætning trafik)&utm_term=120209925299130586&utm_content= Endret 24. juli av Gouldfan 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 24. juli Rapporter Del Skrevet 24. juli Jo de er ute, gjelder bare å snappe opp modell nummer. https://www.google.com/search?q=ga-100mf-1a&oq=ga+100mf&gs_lcrp=EgZjaHJvbWUqCAgBEAAYFhgeMgkIABBFGDkYgAQyCAgBEAAYFhgeMggIAhAAGBYYHjIKCAMQABgKGBYYHjIKCAQQABiABBiiBDIKCAUQABiABBiiBDIKCAYQABiABBiiBDIKCAcQABiABBiiBNIBCDYyNDdqMGo3qAIUsAIB&client=ms-android-sonymobile-terr2-rso2&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8&chrome_dse_attribution=1 1 Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 25. juli Rapporter Del Skrevet 25. juli Dukket opp litt 70 talls retro i postkassen i dag. En Yema Kavinsky LED klokke. jeg har angret meg i evigheter over at jeg ikke kjøpte de fra Yema når de var tilgjengelige så var rask på avtrekkeren når det dukket opp en på bruktmarkedet 4 Lenke til kommentar
backtoback Skrevet 14. august Rapporter Del Skrevet 14. august (endret) Flott klokke til bra pris: Casio G-Shock GW-M5610U-1ER, 43 mm, kr 1199. Edit 23 timer senere: Prisen er nå satt opp til kr 1599. https://www.ditur.no/casio-g-shock-gw-m5610u-1er Endret 15. august av backtoback 2 Lenke til kommentar
dTd Skrevet 14. august Rapporter Del Skrevet 14. august (endret) 2 hours ago, backtoback said: Flott klokke til bra pris: Casio G-Shock GW-M5610U-1ER, kr 1199 https://www.ditur.no/casio-g-shock-gw-m5610u-1er Virkelig mye klokke til en god penge ja! Jeg kjøpte samme klokke sist uke til 2k 😐 «Trengte» den asap, så kjøpte fysisk i butikk…. Endret 14. august av dTd 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 14. august Rapporter Del Skrevet 14. august (endret) Har litt lyst på denne, også Solar, men usikker på om den har negativt display. https://www.tradeinn.com/dressinn/sv/casio-g-shock-gx-56mf-1er-klocka/141287694/p?utm_source=google_products&utm_medium=merchant&id_producte=144833691&country=se&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwq_G1BhCSARIsACc7Nxos03AvjOnfl8EN5BKUymmRKo9gH0yKeyR68LlhnnECtQ8VLC9-ZQMaAn3IEALw_wcB&gclsrc=aw.ds Endret 14. august av Gouldfan Lenke til kommentar
backtoback Skrevet 14. august Rapporter Del Skrevet 14. august (endret) 55 minutes ago, Gouldfan said: Har litt lyst på denne, også Solar, men usikker på om den har negativt display. https://www.tradeinn.com/dressinn/sv/casio-g-shock-gx-56mf-1er-klocka/141287694/p?utm_source=google_products&utm_medium=merchant&id_producte=144833691&country=se&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwq_G1BhCSARIsACc7Nxos03AvjOnfl8EN5BKUymmRKo9gH0yKeyR68LlhnnECtQ8VLC9-ZQMaAn3IEALw_wcB&gclsrc=aw.ds Ditur og Klokkegiganten har den på tilbud nå: 1699 kr. Den har negativt display. Veldig fin klokke, men 53-54 mm blir for stort mine smale håndledd https://www.ditur.no/casio-g-shock-gx-56mf-1er https://www.klokkegiganten.no/casio-g-shock-gx-56mf-1er Endret 14. august av backtoback Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 17. august Rapporter Del Skrevet 17. august Negativt LCD display er et helvete å lese på dagtid også..glad jeg har 2 casios med vanlig display. 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 18. august Rapporter Del Skrevet 18. august Bytex skrev (12 timer siden): Negativt LCD display er et helvete å lese på dagtid også..glad jeg har 2 casios med vanlig display. Enig, men det kan jo variere, neongrønt feks. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 1. oktober Rapporter Del Skrevet 1. oktober (endret) Da blir det ny klokke til bursdagen. Den 80 talls neon inspirerte Square G-Shocken vist ovenfor, blir min første sol drevne klokke. Spent på displayet. Kjøpte den siste de hadde på lager. Endret 1. oktober av Gouldfan 1 Lenke til kommentar
backtoback Skrevet 7. oktober Rapporter Del Skrevet 7. oktober @Gouldfan, har du mottatt klokka? Jeg er litt nysgjerrig på hvordan det negative displayet funker i dagslys (med og uten sol)? Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 7. oktober Rapporter Del Skrevet 7. oktober (endret) backtoback skrev (På 7.10.2024 den 2:55 PM): @Gouldfan, har du mottatt klokka? Jeg er litt nysgjerrig på hvordan det negative displayet funker i dagslys (med og uten sol)? Jo jeg har fått den, men det er liksom bursdagsgave fra kona, og har ikke bursdag før slutten av November. Den skal vist være gjørme/mud sikker også. (Jeg bare sjekket at det var klokke i esken og tok den ikke ut av tøyposen) Vi bestilte den fordi det stod siste på lager, men de har fått nye leveranser nå så den er å få tak i iallefall. Men den har neon display, det må jo være synlig? Min G-Shock G-squad GBD-800-1BER som jeg viste tidligere, som har steptracker, blåtann og valgfri ekstra tidssone samt de vanlige funksjoner, har sølvgrå digits, og negativ display, klokka er sort med sølv detaljer på bezels. Først synes jeg det var vanskelig å lese display se tiden, nesten så mye at jeg angret kjøpet. Men bare etter to uker ble jeg vandt til det, og synes den er kjempe praktisk, om det er mørkt bruker jeg bare automatisk lys/håndsnu uten problemer. Og jeg har litt dårligere syn på langt hold, burde egentlig skaffet meg briller. Endret 10. oktober av Gouldfan 1 Lenke til kommentar
backtoback Skrevet 7. oktober Rapporter Del Skrevet 7. oktober (endret) @Gouldfan, jeg ble inspirert av ditt kjøp av klokke med negativt display. Og siden jeg ikke eier en fra før av, har jeg nå bestilt meg en Casio G-Shock GD-350-1B fra Amazon.com (klokka var ikke å oppdrive i Norge -- kanskje jeg ikke leitet godt nok). Pris ca. kr 1130 inkl. frakt og mva. Denne klokka får mye skryt for det negative displayet. Den har et batteri som varer i 5 år og vibrasjonsalarm. YouTube: A Negative Display that works?? Casio "Grunt" GD350 EDIT 2024-10-25: Jeg tviler på om Amazon.com kommer til å levere klokka -- bestilte 7. okt., "Available to ship in 1-2 days", men den er ennå ikke sendt. OK, det er fortsatt noen dager til 1. nov., så alt håp er ikke ute EDIT 2024-11-03: Klokka ble ikke sendt, så jeg kansellerte bestillingen. Den var sikkert ikke på lager i utgangspunktet. Endret 3. november av backtoback typos 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå