Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
oldboy skrev (1 time siden):

Måtte få meg en g-shock til samlingen

20240613_155025.jpg

Å har så lyst på en G-Shock med visere jeg også, var nesten så jeg gikk inn i gullsmed idag, må bare få gjort unna noen regninger.

Den var nice btw, liker fargene.

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som har tips til klokke der størrelsen og estetikk er slik at den passer både kvinner og menn? Og, samtidig har en pris som er overkommelig for en med gjennomsnittslønn (helst ikke nord for 30k, som et utgangspunkt).

Snuser på en slags plan om å gå til innkjøp av noe som kan gis videre til arvingen om x år.

Lenke til kommentar
Sydvest skrev (12 timer siden):

Seiko Presage SRPE45 er liten og lekker.

Absolutt en lekker sak, takk for tipset. Jeg elsker Seiko, og har pr. nå 3 i samlinga. Mulig jeg faktisk prøver noe annet denne gangen og anledningen (men om en passende Grand Seiko dukker opp brukt for en overkommelig pris, så blir det selvfølgelig noe helt annet).

Evil-Duck skrev (12 timer siden):

Christopher Ward the twelve er og en lekker klokke jeg syns passer godt til begge kjønn, men med valg mellom 36 og 40 mm så kan det kanskje bli litt for stort eller litt for lite, kommer litt ann på armen det skal være på. The Twelve | Christopher Ward 

CW er et merke som jeg av en eller annen grunn alltid glemmer, men de har jo mye som er meget pent. Takk for tips, skal nok kikke litt i katalogen. Feks er jo lilla skive veldig spennende imo.

Ellers har jeg feks sett på Nomos, og liker jo en del av det jeg ser der. Ikke alltid jeg faller helt for designet, men enkelte modeller er snacks. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Lurer på om jeg skal skaffe meg en Casio Oak G-Shock av modellen vist overfor med visere og digital funksjon...

Men er så usikker på farge, har vurdert sort med tydelige hvite time symbol og skrift, og den gule, men redd den er for utydelig.

Og den med grønn militær farge, var pen men usikker om kakhi grønt passer meg.

Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (1 time siden):

Bruker omtrent kun Divers og G-Shock på sommeren...

Hva med dere? Ikke mye dress klokker med lærrem vel?

Christopher Ward C60 Elite 1000en er daily wear for tiden, muligens fordi det er "newest and shiny thing" akkurat nå, men har blitt veldig gla i klokka, etter litt ork med at den første jeg fikk fra de hadde en feil. Fint med chronometer klokke som kanskje har 0,5-2 sekund +- feil i døgnet, trenger ikke stilles så ofte :)

Orient Star Retrograde med stål bracelet og sine mer anonyme 39mm bruker jeg til litt finere anledning

Glycine Bronze Combat Sub klokka mi har dessverre blitt litt støvsamler etter CWen kom i hus, men blir nok brukt litt mer etterhvert som jeg går litt leiere CWen. 

Ellers sitter Apple Watch på høyre armen i hverdagen for å tracke trening og helserelaterte saker og ting, prøvde meg med en ultrahuman ring for å se om jeg kunne droppe apple watchen, men fungerte ikke godt nok dessverre. 

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (1 time siden):

Bruker omtrent kun Divers og G-Shock på sommeren...

Hva med dere? Ikke mye dress klokker med lærrem vel?

Denne er fortsatt hawaii-skjorte-yndlings-tilbehøret 😎🍸🌞:

Sommerur.jpg

Men i det siste har det vært såpass kjølig her i Bergen at jeg faktisk noen dager har brukt en av de to klokkene som fortsatt har lærrem på seg 🙁 (de resterende ti har fått gummi, nylon eller titan for å være "sommerklare"...)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...