Bytex Skrevet 14. september 2023 Del Skrevet 14. september 2023 (endret) Hvorfor skal man tvile på det man har kjøpt basert på hva folk på diskusjon eller en facebook klokkegruppe måtte mene uansett? Ikke kjenner du dem, og ikke kommer du (sannsynligvis) til å noensinne møte noen av dem En av mine fineste klokker er en Pagani Design jeg kjøpte for en tusenlapp. Det er bare artig å diskutere merker og ha meninger for og imot, men man skal ikke innføre "klokkeskam" fordi man liker noe andre ikke liker. Syns jeg, da. Man kan digge Hublot selv om en viss youtuber sier man skal hate dem, og det er sikkert lov å ikke like g-shocks også. Endret 14. september 2023 av Bytex 2 Lenke til kommentar
Medlem Skrevet 14. september 2023 Del Skrevet 14. september 2023 Bytex skrev (1 time siden): Det er bare artig å diskutere merker og ha meninger for og imot, men man skal ikke innføre "klokkeskam" fordi man liker noe andre ikke liker. Syns jeg, da Jeg lar meg selvfølgelig ikke affisere av hva andre folk synes. Jeg har dyre klokker og jeg har billige klokker. Jeg bruker dem alle Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 15. september 2023 Del Skrevet 15. september 2023 Hva skal jeg søke etter for å finne en nato reim i denne utførelsen/materialet/utseende? Likte den ruskete teksturen på skinnet. Jeg må ha i 20mm. https://www.ditur.no/llarsen-nato-strap-132swo Lenke til kommentar
Kaplan Skrevet 15. september 2023 Del Skrevet 15. september 2023 Hva med denne fra B&R: 1 Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 15. september 2023 Del Skrevet 15. september 2023 Kaplan skrev (3 timer siden): Hva med denne fra B&R: Den var fin, men litt dyrere enn jeg hadde sett for meg. Men har da funnet ut at det jeg ser etter er semsket skinn, eller suede leather på engelsk Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 15. september 2023 Del Skrevet 15. september 2023 (endret) Fikk en ny jubilee-lenke til Seiko 5'n fra Uncle Seiko i dag. Brukte bare 3 timer på å få den på xD Men resultatet ble 10 ganger finere enn standard lenka! Super happy. Betalte rundt tusenlappen. Den har skrue-pinner så det er dødslett å resize den, og ikke mindre enn 6 micro adjusts! VID20230916001026.mp4 Endret 15. september 2023 av Bytex 3 1 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 19. september 2023 Del Skrevet 19. september 2023 Medlem skrev (På 17.9.2023 den 12:00 PM): *snip* ser du gikk for L108 i stedet, Gold med brun reim 1 Lenke til kommentar
Medlem Skrevet 23. september 2023 Del Skrevet 23. september 2023 Enda en klokke til rotasjon av ‘arbeidsklokker’. Var på utkikk etter en klokke med brun skive Målet mitt er å ha en klokke til ethvert outfit 😉 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 5. oktober 2023 Del Skrevet 5. oktober 2023 nykommer som ble med på tur i dag. hatt lyst på ei fargerik klokke i gummi/silikon SANDA mod. 3139 klokka er ganske stor og klumpete så blir ikke å bruke når man går med langarmet gensere og ytterjakke, den får ligge på vent frem til vår/sommer. Ellers, så "oppdaget" jeg først når jeg fikk den, at det jo ikke er krone/stem for å stille analog tid Det var nytt for meg, men patentet går ut på at man stiller korrekt digital tid og avslutter med et knappetrykk så begynner time/minuttviser å bevege seg til riktig posisjon. Artig løsning. En annen feature er DST (Daylight saving time) sommertid og time zone. Det jeg er spent på nå er om klokka justerer seg automatisk natt til søndag 29. oktober, inklusiv viserne. Mulig jeg sitter oppe å ser på det 2 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 5. oktober 2023 Del Skrevet 5. oktober 2023 Gikk opp til fagbrev i prosessteknikk forrige uke, kjøpte meg like greit en liten gave for å feire samme dag. 3 1 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 6. oktober 2023 Del Skrevet 6. oktober 2023 '70 eller '80 årene? men vet aldri med Casio, kan være "lagd i går" også? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 6. oktober 2023 Del Skrevet 6. oktober 2023 (endret) Antageligvis ny siden jeg kjøpte den på Protid i Drammen, men det er Casio Vintage serien. Endret 6. oktober 2023 av Bytex 1 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 6. oktober 2023 Del Skrevet 6. oktober 2023 Bytex skrev (31 minutter siden): Antageligvis ny siden jeg kjøpte den på Protid i Drammen, men det er Casio Vintage serien. javel, bare lurte på om du hadde vært på bruktmarked, men da er den selvsagt helt ny. Fin i gull den der Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 28. oktober 2023 Del Skrevet 28. oktober 2023 dags for å stile klokkene igjen da. På noen skal det gå automatisk i natt, bla. klokka jeg postet om sist. Men blitt litt usikker på hvilken Time-Zone jeg skal sette? Syns medfølgende instruksjoner er forvirrende, får meg å tvile på kinesiske-geografikunnskaper? f.eks. Stockholm og Madrid samme tidssone? (GMT +1) Er det felles tidssone i EU evt.? Og korrekt sone for Norge er vel også +1 i så fall? Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 28. oktober 2023 Del Skrevet 28. oktober 2023 Pink Lem0nade Denne frister meg... Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 28. oktober 2023 Del Skrevet 28. oktober 2023 (endret) Mr.M skrev (1 time siden): Og korrekt sone for Norge er vel også +1 i så fall? Om noen få timer er det korrekt, da har vi forlatt "sommertid" (+2) og er tilbake på "normaltid" - den tiden som stemmer best med at solen står i sør kl 12:00. Men veldig strikt tolket skulle Norge hatt 3 tidssoner, siden landet strekker seg så langt fra det ytterste Vestland mot østligste Finnmark. Nord-sør er jo uinteressant i tidssone-sammenheng, det er vest-øst som teller (ikke helt sant, forresten - står du på et polpunkt, kan du prinsipielt velge tidssone selv, men sannsynligvis er det GMT/UTC/Zulu som er "default".) Her det beskrevet litt mer utførlig: https://no.wikipedia.org/wiki/Tidssone Endret 28. oktober 2023 av a_aa 1 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 28. oktober 2023 Del Skrevet 28. oktober 2023 Jeg har nå satt PAR (Paris) i innstillingen, altså GMT + 1.0 kan ikke skjønne annet enn at det må bli riktig, ihht. hva man lærte på grunnskolen får se i mårra tidlig da. 1 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 29. oktober 2023 Del Skrevet 29. oktober 2023 Mr.M skrev (15 timer siden): får se i mårra tidlig da. nix, viser fortsatt "gammel" tid. hadde aktivert både DST (daylight saving time) og som sagt Time Zone. enten har ikke klokka denne featuren i hele tatt (unntatt på papiret) eller så overser jeg et eller annet. Lenke til kommentar
koots Skrevet 30. oktober 2023 Del Skrevet 30. oktober 2023 Mr.M skrev (På 28.10.2023 den 5:35 PM): dags for å stile klokkene igjen da. På noen skal det gå automatisk i natt, bla. klokka jeg postet om sist. Men blitt litt usikker på hvilken Time-Zone jeg skal sette? Syns medfølgende instruksjoner er forvirrende, får meg å tvile på kinesiske-geografikunnskaper? f.eks. Stockholm og Madrid samme tidssone? (GMT +1) Er det felles tidssone i EU evt.? Og korrekt sone for Norge er vel også +1 i så fall? Den ser rimelig korrekt ut ja. Omtrent hele Sentral- og Vest-Europa har samme tidssone, GMT+1, med unntak av Portugal, UK, Irland og Island, som alle er GMT. Så selv om det ikke nødvendigvis stemmer helt optimalt med samme tidssone i Madrid og Warsawa, så er det veldig praktisk mtp samarbeid og handel. Det er også derfor at ingen kvitter seg med stilling av klokka før EU overordnet kommer med en bestemmelse om det, og om man skal ha normal- eller sommertid. 1 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå