technicality Skrevet 1. mai 2021 Del Skrevet 1. mai 2021 Mangler en skikkelig lenke til den... Noen forslag? Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 1. mai 2021 Del Skrevet 1. mai 2021 Eller en jubilee om du ønsket spesifikt en lenke. 1 Lenke til kommentar
PanserJohan Skrevet 1. mai 2021 Del Skrevet 1. mai 2021 Har hatt en del SKX, og mener det må være den klokken gjennom tidene som gir mest for pengene. De kommer i flere kombinasjoner og farger, så de aller fleste finner noe de liker. Jeg bruker å bytte å reimene på de, da reimene fra creationwatches, ikke er all verden. SKX på racing reim, det brukte jeg i 5 år, mens jeg sparte opp til submariner Lenke til kommentar
technicality Skrevet 1. mai 2021 Del Skrevet 1. mai 2021 Dassen skrev (16 minutter siden): Eller en jubilee om du ønsket spesifikt en lenke. Noen butikk å foreslå? Lenke til kommentar
technicality Skrevet 1. mai 2021 Del Skrevet 1. mai 2021 PanserJohan skrev (6 minutter siden): Har hatt en del SKX, og mener det må være den klokken gjennom tidene som gir mest for pengene. De kommer i flere kombinasjoner og farger, så de aller fleste finner noe de liker. Jeg bruker å bytte å reimene på de, da reimene fra creationwatches, ikke er all verden. SKX på racing reim, det brukte jeg i 5 år, mens jeg sparte opp til submariner Racing reim? Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 1. mai 2021 Del Skrevet 1. mai 2021 technicality skrev (22 minutter siden): Noen butikk å foreslå? Strapcode 1 Lenke til kommentar
PanserJohan Skrevet 1. mai 2021 Del Skrevet 1. mai 2021 Eksempel på racingreim: https://strapsco.com/product/dassari-perforated-leather-rally-strap-quick-release/?gclid=Cj0KCQjw-LOEBhDCARIsABrC0TnNnV5HYOk6T3Nzv0Kjc33O5F4drYIJnzTlRyqBVzEWphKC7uysL-YaAhDaEALw_wcB kjøpte mine for ca 150kr hos urmaker. 1 Lenke til kommentar
Buddy Dakota Skrevet 2. mai 2021 Del Skrevet 2. mai 2021 Lenker fra strapcode er vel det som oftest anbefales til diverse SEIKO-er. Finner som regel varianter med endeledd tilpasset din klokke. Har ikke personlig erfaring med dem da. 1 Lenke til kommentar
technicality Skrevet 2. mai 2021 Del Skrevet 2. mai 2021 Dassen skrev (19 timer siden): Strapcode Buddy Dakota skrev (2 timer siden): Lenker fra strapcode er vel det som oftest anbefales til diverse SEIKO-er. Finner som regel varianter med endeledd tilpasset din klokke. Har ikke personlig erfaring med dem da. Så ingen norske butikker som selger? Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 2. mai 2021 Del Skrevet 2. mai 2021 technicality skrev (11 minutter siden): Så ingen norske butikker som selger? Jeg ville kanskje fulgt med på klokkeriet på FaceBook. Der selges det ofte tilbehør til klokker på det de kaller "Weekendmarkedet". Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 2. mai 2021 Del Skrevet 2. mai 2021 (endret) Jeg skulle hatt ny reim til klokken min - en Citizen med brun skive... har kuttet ut skinn der det lar seg gjøre og tja... ja. Klokken har bare blitt liggende av den grunn. Hvor bør jeg starte? I utgangspunktet var jeg, og er jeg - litt skeptisk til vanlig metallreim, men det kunne vel vært en ide å prøve det og? Slik ser den ut med metallreim. Jeg vet ikke helt... https://www.catawiki.com/l/21884189-citizen-promaster-eco-drive-radio-controlled-titanio-a-h461-t005527-men-2011-present Endret 2. mai 2021 av Jann - Ove Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 2. mai 2021 Del Skrevet 2. mai 2021 Om du bare skal ha en enkel og billig reim raskt levert, så er cheapestnatostraps.com et godt alternativ. De har mye forskjellig. Bare finn ut lug width på klokka, så kan du jo bestille litt forskjellig. Lenke til kommentar
Buddy Dakota Skrevet 3. mai 2021 Del Skrevet 3. mai 2021 Dassen skrev (21 timer siden): Jeg ville kanskje fulgt med på klokkeriet på FaceBook. Der selges det ofte tilbehør til klokker på det de kaller "Weekendmarkedet". Evt. tidssonen.no, der har de marked for klokketilbehør også. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 3. mai 2021 Del Skrevet 3. mai 2021 (endret) Min Ray 2 har skru ned krone, men tror ikke den er ISO sertifisert... Men den holder nok det den lover av trykk. Fant noen lenker å pimpe opp med. Ble anbefalt disse på Youtube... https://www.amazon.co.uk/dp/B01M3O62JF/ref=cm_sw_r_cp_awdb_imm_QTF344XSH5SASVQNH1V7 Endret 3. mai 2021 av Gouldfan Lenke til kommentar
technicality Skrevet 3. mai 2021 Del Skrevet 3. mai 2021 Opplever at ene stiften har begynt å bøye seg... Noen som er kjent med hva som kan være grunnen? For løs lenke? Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 3. mai 2021 Del Skrevet 3. mai 2021 (endret) technicality skrev (15 minutter siden): Opplever at ene stiften har begynt å bøye seg... Noen som er kjent med hva som kan være grunnen? For løs lenke? Er kvaliteten på lenka, dvs om du har originalt. Eller er lenge brukt med slik. Min Orient også... Dvs det er helt grei kvalitet på lenka. Men du får mye bedre om du blar opp noen hundrelapper eller en Høvding. Solid ende på lenka slik som den jeg viser, og ikke uthulet slik de originale er og den noen anbefalte deg. (Dvs det slites fort, iforhold til solid stål) Og jeg applauderer prioritering. Seiko og Orient sport og dykkerklokker er jo innstegspris. Og lenke er noe de fleste bare kan bytte ut. Da er det greit de legger pengene på urverket, og funksjonalitet, så kan kunden selv pimpe opp lenken. Det kommer kjapt i posten, og betaling kan gjøres sikkert med Paypal eller kort. Endret 3. mai 2021 av Gouldfan 1 Lenke til kommentar
Buddy Dakota Skrevet 3. mai 2021 Del Skrevet 3. mai 2021 Miltat (som Gouldfan linket til) er de samme som Strapcode selger. Hule/brettede endeledd kan over tid bli slitt, baretten kan også bli bøyd. Massive endeledd er bedre og vanlig på både high-end og en del rimeligere ur (som mye fra Seiko). 1 Lenke til kommentar
technicality Skrevet 3. mai 2021 Del Skrevet 3. mai 2021 Men... Stift/barett er vel ikke relatert til selve lenken, allerede byttet den en gang. Jeg snakker altså om den duppedingsen som fester lenken til klokken https://www.clasohlson.com/no/Båndstifter-18%2B20-mm%2C-8-pack/p/Pr444037000 Antar at miltat/strapcode er anbefalte lenker? Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 4. mai 2021 Del Skrevet 4. mai 2021 (endret) technicality skrev (18 timer siden): Men... Stift/barett er vel ikke relatert til selve lenken, allerede byttet den en gang. Jeg snakker altså om den duppedingsen som fester lenken til klokken https://www.clasohlson.com/no/Båndstifter-18%2B20-mm%2C-8-pack/p/Pr444037000 Antar at miltat/strapcode er anbefalte lenker? Den stanga koster jo ingenting? Og sånt slites, du var jo ikke helt fornøyd med den stroppen du har nå? Jeg viste du mente låsestengene/barett, det jeg og Buddy tror jeg mente var at lenke, bånd av bedre kvalitet holder lenger, og det gjelder da også låsestengene. Og jo om du sier det jeg tror du mente så er lenke og barett relatert til hverandre... Men alt er også wear and tear, that's life. Det du har ligner NATO, altså en stropp, disse skal sitte tight, skinn skal også sitte litt tightere enn lenke.. (Du ser eksempel på stropp bildene fra Dassen.) Lenke kan du ha litt løsere. Dette er bare min mening og det jeg har erfart. Endret 4. mai 2021 av Gouldfan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå