MrLuni Skrevet 9. juli 2019 Del Skrevet 9. juli 2019 Hvordan går man fram ved salg av dyr klokke? Kan den sendes i oppkrav? Hvordan skal transaksjonen skje når man møtes face2face. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 9. juli 2019 Del Skrevet 9. juli 2019 Hvordan går man fram ved salg av dyr klokke? Kan den sendes i oppkrav? Hvordan skal transaksjonen skje når man møtes face2face. Oppkrav har vel begrensning på 10 000. Jeg krever alltid å ha betaling først før den sendes med ekspress over natt pga forsikringen. F2f tar jeg som det kommer og møter ikke åpenbare kjeltringer. Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 9. juli 2019 Del Skrevet 9. juli 2019 Det er en som vil møtest på Rolex sjappa. Da kan han "verifisere" den. Skal jeg da se på at han overfører cash eller noe? Og hvordan sendes den? Bring Express? Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 9. juli 2019 Del Skrevet 9. juli 2019 (endret) Postens ekspress over natten er vel forsikret opp til 50 000 kr hvis jeg ikke husker feil. Sending av klokker med verdi over det bør du gjerne gjøre med andre speditører, gitt at de forsikrer hele verdien. Alternativet er som du skriver å møtes. Har hørt om andre som har møttes hos urmaker som fører merket for å ha trygge omgivelser, og at det samtidig har blitt gjort en profesjonell sjekk av klokka for å bekrefte ekthet, osv. Når det gjelder betaling ville jeg foretrukket straksbetaling der og da, eller penger på konto før overlevering. Edit: Skriver seint, tydeligvis. Endret 9. juli 2019 av Frank Drebin Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 9. juli 2019 Del Skrevet 9. juli 2019 Det er en som vil møtest på Rolex sjappa. Da kan han "verifisere" den. Skal jeg da se på at han overfører cash eller noe? Og hvordan sendes den? Bring Express? Føler spørsmålene er litt motstridene, dere skal møtes hos forhandler men du spør om sending? Men som nevnt under,enten cash eller straksbetaling. Evt betaling på forskudd. Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 9. juli 2019 Del Skrevet 9. juli 2019 Hvis det er snakk om Day-Daten fra forrige side (100k+) så ville jeg ikke tatt kontanter. Husk å skrive kontrakt. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 9. juli 2019 Del Skrevet 9. juli 2019 Tja det er litt kjipt å få kontanter når det er snakk om så mye, men det er gjerne en av de bedre alternativene også. Personlig har jeg gjort det flere ganger men som oftest med klokker som delbetaling + kontanter. Kontrakt har jeg aldri tatt bryet med.. Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 9. juli 2019 Del Skrevet 9. juli 2019 Hvis det er snakk om Day-Daten fra forrige side (100k+) så ville jeg ikke tatt kontanter. Husk å skrive kontrakt. Den ja Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 9. juli 2019 Del Skrevet 9. juli 2019 Føler spørsmålene er litt motstridene, dere skal møtes hos forhandler men du spør om sending? Men som nevnt under,enten cash eller straksbetaling. Evt betaling på forskudd. Fordi jeg vil vite om begge mulighetene? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 9. juli 2019 Del Skrevet 9. juli 2019 Fordi jeg vil vite om begge mulighetene? Aha, da missforsto jeg. Trodde dere hadde avtalt. En mulighet er jo å få takst/ektehetsbevis fra urmaker og så sende basert på dette. Koster dog noen kroner, som kjøper bør dekke og tar gjerne noe tid. Ang forsendelsen må du nesten sjekke da ekspress ikke dekker så store kostnader. Evt får det bli på kjøpers ansvar, men da bør en gå for kontrakt som nevnt over om det skulle bli noe styr i etterkant! Lenke til kommentar
wampster Skrevet 20. juli 2019 Del Skrevet 20. juli 2019 https://e24.no/nyheter/50-aar-siden-maanelandingen-i-dag-naa-kommer-maaneklokken-for-salg-men-klokkesamler-tror-omega-speedmaster-er-naer-umulig-aa-faa-tak-i/24658091 Noen som vet om det for en "normal" person er mulig å få tak i denne før man må ut på andrehåndsmarkedet? Evt hva må en forvente at den selges for på andrehåndsmarkedet? Synes den var utrolig stilig. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 20. juli 2019 Del Skrevet 20. juli 2019 https://e24.no/nyheter/50-aar-siden-maanelandingen-i-dag-naa-kommer-maaneklokken-for-salg-men-klokkesamler-tror-omega-speedmaster-er-naer-umulig-aa-faa-tak-i/24658091 Noen som vet om det for en "normal" person er mulig å få tak i denne før man må ut på andrehåndsmarkedet? Evt hva må en forvente at den selges for på andrehåndsmarkedet? Synes den var utrolig stilig. Ligger noen på Chrono24. Beregn rundt 150 000-160 000kr inkl. moms for den i stål. Lenke til kommentar
wampster Skrevet 21. juli 2019 Del Skrevet 21. juli 2019 Ligger noen på Chrono24. Beregn rundt 150 000-160 000kr inkl. moms for den i stål. Så dobbel veil pris? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 22. juli 2019 Del Skrevet 22. juli 2019 Hvilken versjon er det du er ute etter? Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 22. juli 2019 Del Skrevet 22. juli 2019 Etter noen år med en egentlig litt for liten Orient Star Retrograde på håndleddet og sikling på div bronse klokker slo jeg for litt siden til på en Glycine Combat Sub i bronse når de hadde en kampanje på Drop (tidligere massdrop) og med det blitt eier av mine første sveitsiske bronse klokke Ser frem til patinaen setter skikkelig inn slik kassen får en litt mer mørkere og matt look, men kommer nok ikke til å force noe patina, den skal få komme naturlig etterhvert som jeg bruker den 2 Lenke til kommentar
wampster Skrevet 22. juli 2019 Del Skrevet 22. juli 2019 Hvilken versjon er det du er ute etter? Den med stål og sort. hvordan det? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 23. juli 2019 Del Skrevet 23. juli 2019 (endret) Den med stål og sort. hvordan det? Fordi du lurer på prisen for den brukt og den ene har retail pris på 88k og den andre 318k. Da vil de naturlig nok ha forskjellige priser på bruktmarkedet. Fem stykker av 310.20.42.50.01.001 på Chrono24. https://www.chrono24.no/search/index.htm?query=Omega+310.20.42.50.01.001&dosearch=true&searchexplain=true&watchTypes=U&accessoryTypes=&goal_suggest=1 Endret 23. juli 2019 av PatSharpX Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 2. august 2019 Del Skrevet 2. august 2019 Begynner å bli en del patina på klokken, legger seg ikke helt jevnt men begynner så absolutt å like looken, bronse er gøy 2 Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 13. august 2019 Del Skrevet 13. august 2019 Vurderer en Victorinox I.N.O.X V. https://urmakerchristensen.no/produkt/victorinox-i-n-o-x-v-4 Er jo egentlig en dame klokke, men tror størrelsen vil passe meg bra. Noen som har erfaring med dem? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå