PatSharpX Skrevet 4. oktober 2018 Del Skrevet 4. oktober 2018 Jeg har en Rolex Datejust 16014 hvor quickset av dato ikke fungerer lengre, den reagerer ikke. Om jeg stiller klokken fram slik at dato skal endres så står den også mellom datoene fra kl 00-06 før den hopper ordentlig over på ny dato. Noen som har noen tips til en fiks her, eller må den inn på service? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 4. oktober 2018 Del Skrevet 4. oktober 2018 Jeg har en Rolex Datejust 16014 hvor quickset av dato ikke fungerer lengre, den reagerer ikke. Om jeg stiller klokken fram slik at dato skal endres så står den også mellom datoene fra kl 00-06 før den hopper ordentlig over på ny dato. Noen som har noen tips til en fiks her, eller må den inn på service? Den må nok på service. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 4. oktober 2018 Del Skrevet 4. oktober 2018 Var det jeg fryktet, blir vel borte en stund og koster en del det da. Var på service for ca 2 år siden om jeg ikke husker feil. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 4. oktober 2018 Del Skrevet 4. oktober 2018 Var det jeg fryktet, blir vel borte en stund og koster en del det da. Var på service for ca 2 år siden om jeg ikke husker feil. Om du har lokal rolex forhandler og de ikke er oversvømt i arbeid bør det ikke ta lang tid. Mulig de kan fikse den uten full service også, avhengig av hvilke deler som har røket. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 4. oktober 2018 Del Skrevet 4. oktober 2018 Om du har lokal rolex forhandler og de ikke er oversvømt i arbeid bør det ikke ta lang tid. Mulig de kan fikse den uten full service også, avhengig av hvilke deler som har røket. Da blir det Bjerke i så fall, men mistenker at de har en del å gjøre fortiden. Ringer de å sjekker. Kjøpte klokken via han Rolex Jonny også, så hører med han også. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 4. oktober 2018 Del Skrevet 4. oktober 2018 Da blir det Bjerke i så fall, men mistenker at de har en del å gjøre fortiden. Ringer de å sjekker. Kjøpte klokken via han Rolex Jonny også, så hører med han også. Ja det er nok lurt, Jonny har mange kontakter. Forhør deg også med Lervik ur, du må sende klokken men de har god kapasitet tror jeg(de satser hardt på verksted om dagen). Sjekk litt rundt med andre ord Lenke til kommentar
skycharizards Skrevet 4. oktober 2018 Del Skrevet 4. oktober 2018 Kan varmt anbefale Oslo Ur-Service i Ullevålsveien til sjekk av Datejusten din hvis det ikke frister å sende. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 5. oktober 2018 Del Skrevet 5. oktober 2018 Kan varmt anbefale Oslo Ur-Service i Ullevålsveien til sjekk av Datejusten din hvis det ikke frister å sende. De har service der også? Var vært i kontakt med de ang trykktesting tidligere, men fikk aldri ut fingern å dratt dit. Lenke til kommentar
Liquidkey Skrevet 10. oktober 2018 Del Skrevet 10. oktober 2018 Har vært litt på utkikk etter en dressklokke med blå skive i det siste. Har tidligere hatt en Raymond Weil Toccata, men denne skiven var skuffende. Den ble veldig blass og litt blek lilla i typisk led eller halogen belysning. Alle sunburst-skiver vil jo endre seg i slik belysning, men noen som har erfaring med klokker som faktisk holder fargen blå i forskjellig belysning og ikke skifter til et lilla skjær? Har sett på denne fra Longines, men har ikke sett den over disk enda.: https://www.longines.com/watches/presence/l4-921-4-92-2 Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 10. oktober 2018 Del Skrevet 10. oktober 2018 Hva med Seiko Automatic SRPA25K1? Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 10. oktober 2018 Del Skrevet 10. oktober 2018 Siden du ikke nevner noe om budsjett: F.P. Journe Chronomètre Bleu. Lenke til kommentar
Liquidkey Skrevet 10. oktober 2018 Del Skrevet 10. oktober 2018 Jeg vil si 10k er grensen. Men det var like mye et generelt spørsmål om erfaring som tips til ny klokke. Setter uansett pris på tipsene altså! Lenke til kommentar
technicality Skrevet 12. oktober 2018 Del Skrevet 12. oktober 2018 Jeg vil si 10k er grensen. Men det var like mye et generelt spørsmål om erfaring som tips til ny klokke. Setter uansett pris på tipsene altså! Orient mako/ray med blå skive Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 13. oktober 2018 Del Skrevet 13. oktober 2018 Orient mako/ray med blå skive Ingen av de er dress. Lenke til kommentar
technicality Skrevet 14. oktober 2018 Del Skrevet 14. oktober 2018 Ingen av de er dress. Jeg vet, de er klokker ? Lenke til kommentar
toth Skrevet 15. oktober 2018 Del Skrevet 15. oktober 2018 (endret) Har vært litt på utkikk etter en dressklokke med blå skive i det siste. Har tidligere hatt en Raymond Weil Toccata, men denne skiven var skuffende. Den ble veldig blass og litt blek lilla i typisk led eller halogen belysning. Alle sunburst-skiver vil jo endre seg i slik belysning, men noen som har erfaring med klokker som faktisk holder fargen blå i forskjellig belysning og ikke skifter til et lilla skjær? Har sett på denne fra Longines, men har ikke sett den over disk enda.: Blå cocktail time er nydelig: https://www.klokkegiganten.no/media/catalog/product/cache/13/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/2/2/22280429_435319060197249_1961974239435161600_n.jpg/ https://www.klokkegiganten.no/seiko-presage-cocktail-time-automatic-srpb41j1 Endret 15. oktober 2018 av toth 1 Lenke til kommentar
skycharizards Skrevet 20. oktober 2018 Del Skrevet 20. oktober 2018 De har service der også? Var vært i kontakt med de ang trykktesting tidligere, men fikk aldri ut fingern å dratt dit. Lovlig sent svar, men ja det er fullt mulig å utføre service der. Arman er min faste til alle klokkeformål. Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 20. oktober 2018 Del Skrevet 20. oktober 2018 Hvordan håndteres garantisaker når det kommer til klokker? Sekundviseren har falt av en klokke jeg snart har eid i to år.. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 21. oktober 2018 Del Skrevet 21. oktober 2018 Hvordan håndteres garantisaker når det kommer til klokker? Sekundviseren har falt av en klokke jeg snart har eid i to år.. Klag. Sekundviser skal vare vesentlig lenger enn to år minst. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YsznKkZxt0 Skrevet 21. oktober 2018 Del Skrevet 21. oktober 2018 (endret) Klokke betyr tikking og når den ikke tikker mer er den dau. Endret 21. oktober 2018 av Slettet-YsznKkZxt0 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå