El Matador Skrevet 8. juni 2018 Del Skrevet 8. juni 2018 Jeg vurderer å kjøpe meg en Omega Speedmaster, men er usikker på hvor jeg skal kjøpe. Urverket har jo svært gode priser, men så var det dette med garanti da. Et annen ting jeg tenker på er hvor stort verditap er det på en Speedmaster som er handler på urverket, kontra en som er handlet hos norsk AD? Du får lett 15-20% rabatt fra AD om du hører litt rundt. Da er plutselig prisen hos Urverket ikke særlig bra lenger. Bedre garantiordninger og muligheten til å etablere ett kundeforhold får du også. Seiko Her har jeg ingen kvittering eller eske. Kun klokken med original lenke. Husker ikke når jeg kjøpte klokken, annet enn at den er nyere enn Stowaen. Klokken er godt brukt, men ripefri. Noen merker på lenke. Jeg har ganske små håndledd, så har fjernet en del ledd fra lenken. Disse finner jeg ikke, så for de fleste vil det nok være nødvendig med ny reim/lenke. Noen idé til pris? Og er finn.no rette stedet? Selg den på Klokkeriet. Du får nesten garantert mer der enn den kan kjøpes ny for fra Asia. Rundt 2000kr er ikke urealistisk. Lenke til kommentar
skycharizards Skrevet 10. juni 2018 Del Skrevet 10. juni 2018 (endret) 5.500-6.500,- og 1.800-2.300,- (spørs hvor SKX er kjøpt). Tidssonen.no/forum for enkelt salg uten vinglepettere og hissige prutere fra Finn.no. Endret 10. juni 2018 av skycharizards Lenke til kommentar
toth Skrevet 10. juni 2018 Del Skrevet 10. juni 2018 Hei! Ser etter en ny klokke, ønsker en litt mer "stilren" klokke en nåværende hverdagsklokke(SKX). Tenker noe ala Daniel Wellington, sånn rent utseendemessig. Alternativ som Bambino og Visodate utgår. Pris: helst så billig så mulig. Ikke så nøye om det er mekanisk eller quartz. Noen forslag? Det blir lettere om du forklarer hvorfor f.eks bambino utgår - pris, stil, størrelse..? Lenke til kommentar
LasH Skrevet 10. juni 2018 Del Skrevet 10. juni 2018 Selvfølgelig! Bambino utgår da jeg har eid en før, så ønsker noe annet. Visodate utgår for jeg synes den ser litt.. kjedelig(?) ut, samt litt dyr. Har sett litt på Brathwait, men kjenner ikke til merket. Lenke til kommentar
toth Skrevet 11. juni 2018 Del Skrevet 11. juni 2018 Hva med noe fra Certina? De lager både quartz og auto. https://www.klockia.se/certina-ds-caimano-klockor Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 11. juni 2018 Del Skrevet 11. juni 2018 5.500-6.500,- og 1.800-2.300,- (spørs hvor SKX er kjøpt). Tidssonen.no/forum for enkelt salg uten vinglepettere og hissige prutere fra Finn.no. Takker. 007'en er kjøpt fra østen et sted, gråimport. Husker ikke riktig, men det er helt klart ekte vare. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 13. juli 2018 Del Skrevet 13. juli 2018 Jeg har kjøpt klokke! Det er sikkert ti år og mer siden sist jeg hadde noe på håndleddet. Danish Design sport: Sikkert ikke noe utpreget kvalitetsgreier dette ("Danish Design" høres ut som noe... motegreie), men jeg likte den. Dessuten må jeg ha titan (eller plast, heh) pga allergi, så det begrenser utvalget en del. Uvant, jeg sitter og sjekker hvor mye klokka er hele tida. 2 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 14. juli 2018 Del Skrevet 14. juli 2018 (endret) Jeg ser etter en god klokke. Har budsjett på opptil 5000,-. Typisk Seiko, noe som skal vare lenge og gjerne tåle litt. Vanntett er et must. Er 18/19, så vil ikke ha noe altfor gubbete, og ikke noe som er altfor stort. Gjerne litt stilrent. Tips? Endret 14. juli 2018 av Snusmumr1kk1 Lenke til kommentar
xaco Skrevet 14. juli 2018 Del Skrevet 14. juli 2018 seiko 5 er jo en mulighet, eller skx007/skx009 Lenke til kommentar
Buddy Dakota Skrevet 14. juli 2018 Del Skrevet 14. juli 2018 Ta heller den lignende SRP777 eller en variant framfor skx007, den er litt utdatert. Da får du en klassisk dykker med et moderne urverk. Ellers kan du jo se på cocktail time eller alpinist? Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 15. juli 2018 Del Skrevet 15. juli 2018 (endret) Jeg ser etter en god klokke. Har budsjett på opptil 5000,-. Typisk Seiko, noe som skal vare lenge og gjerne tåle litt. Vanntett er et must. Er 18/19, så vil ikke ha noe altfor gubbete, og ikke noe som er altfor stort. Gjerne litt stilrent. Tips? Her er en ny dykkerklokke fra Orient (EPSON eier både Orient og Seiko). Kallenavn Triton. Synes den er helt konge. Selv har jeg satt en mørk blå gummireim på den for å gjøre den litt mer lett og sommerlig (kan legge ved bilder om ønskelig), og synes den ser enda kulere ut! Urverket er tatt fra den langt dyrere storebroren, Saturation Diver, inkludert med power reserve inndikator, så du får mye klokke for pengene. Er du heldig får du den fra gråmarkedsutsalg til 2500,- (som jeg gjorde), ellers ligger den på rundt 5000,- Den er på 43.4 mm så den er ikke bitte liten. Endret 15. juli 2018 av Orwandel Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 16. juli 2018 Del Skrevet 16. juli 2018 (endret) Hva mener folk om SKA741P1? EDIT: Ble en Certina DS-4. 40mm som var perfekt for meg mtp. størrelse og stil. Stilrent og fint IMHO. Endret 18. juli 2018 av Snusmumr1kk1 Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 2. august 2018 Del Skrevet 2. august 2018 Noen av dere klokkehoder som ser hvilke klokke John Mayer har i videoen her? https://youtu.be/1Q9sv9OkQBk?t=1241 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 2. august 2018 Del Skrevet 2. august 2018 (endret) Noen av dere klokkehoder som ser hvilke klokke John Mayer har i videoen her? https://youtu.be/1Q9sv9OkQBk?t=1241 Det er en rolex daytona modell EDIT: modell 116520 Endret 2. august 2018 av Salvesen. Lenke til kommentar
22122277 Skrevet 2. august 2018 Del Skrevet 2. august 2018 Jævla stygg og harry, akkurat som tattisene. 2 Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 2. august 2018 Del Skrevet 2. august 2018 Det er en rolex daytona modell EDIT: modell 116520 HAH! Tror ikke jeg skal ha en sånn da Jævla stygg og harry, akkurat som tattisene. Nå var du kul 3 Lenke til kommentar
johanf Skrevet 3. august 2018 Del Skrevet 3. august 2018 (endret) John Mayer er glad i klokker, og siden han har penger så forstår jeg godt at han går for dyre modeller. Selv er jeg tilhenger av litt mer anonyme klokker, men den er jo ikke stygg. Synes kanskje GMT Master II er finere enn den der da... Ellers har Watchfinder en kanal på youtube med mange fine klokker. Liker veldig godt den siste videoen han har lagt ut, selv om klokka koster prisen av en ny KIA. Also, Hodinkee har et intervju med John Mayer hvor de snakker klokker. Endret 3. august 2018 av johanf 2 Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 3. august 2018 Del Skrevet 3. august 2018 Du får noen sånne blingutgaver av rolex, det er som oftest lite vellykket imo. Må si jeg ble litt skuffet at å se John Mayer med en sånn :\ Lenke til kommentar
johanf Skrevet 3. august 2018 Del Skrevet 3. august 2018 Synes ikke Daytona er bling. Hvis du snakker gult gull og alt mulig annet, er vi over på harry-bling IMHO. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 3. august 2018 Del Skrevet 3. august 2018 Synes ikke Daytona er bling. Hvis du snakker gult gull og alt mulig annet, er vi over på harry-bling IMHO. En plain daytona er ikke bling, men med en gang du begynner med diamanter osv er det bling. Bling = harry. Harry-bling er smør på flesk. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå