PatSharpX Skrevet 28. februar 2018 Del Skrevet 28. februar 2018 Det er for mye bra der ute, kjenner meg igjen der! 1 Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 28. februar 2018 Del Skrevet 28. februar 2018 Geez så vanskelig det skal være å bestemme seg/velge seg sin første mekaniske klokke Du er på rett vei med SNZH53K1 i hvert fall, jeg har den selv og det er mye klokke for pengene! Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 28. februar 2018 Del Skrevet 28. februar 2018 Mye klokke for pengene gjelder vel nesten samtlige Seiko klokker? Det er i hvert fall mitt inntrykk av Seiko, uten at jeg er noe ekspert. Har en Seiko i dag SKX013K1 og hadde den PADI før. Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 28. februar 2018 Del Skrevet 28. februar 2018 Ja, det kan nok sies om de fleste Seikoer ja. Lenke til kommentar
technicality Skrevet 28. februar 2018 Del Skrevet 28. februar 2018 Ja, det kan nok sies om de fleste Seikoer ja. Orient Mako 2, hvordan stacker du den opp mot Seikoen? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 28. februar 2018 Del Skrevet 28. februar 2018 (endret) Det er jo ett firma som igjen er eid av Seiko så vil tro de holder nogen lunde samme kvalitet i forhold til pris som Seiko. Har ikke eid noen Orient selv, så kan ikke uttale meg mer enn hva jeg tror. Endret 28. februar 2018 av PatSharpX Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 28. februar 2018 Del Skrevet 28. februar 2018 Jeg har aldri prøvd Mako 2, så jeg vet ikke helt, men mitt inntrykk fra andre er at Orient også gir mye for pengene i dette segmentet. Lenke til kommentar
technicality Skrevet 28. februar 2018 Del Skrevet 28. februar 2018 (endret) Prøver meg på Orient... Spent, den skal ifølge Amazon være her fredag så det blir en koselig avslutning på uken ? ... Som budet registrerte som levert i postkassen.... Der lå det ingenting da jeg kom hjem... Wtf? Endret 2. mars 2018 av technicality Lenke til kommentar
dTd Skrevet 5. mars 2018 Del Skrevet 5. mars 2018 Kjøpte meg en Seiko skx007 på ferie for en stund tilbake, nå er det feil med den, den er fortsatt innenfor 2 års garantien. Hvor i Norge (Oslo) kan jeg levere den inn for en garantisak? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 5. mars 2018 Del Skrevet 5. mars 2018 Kjøpte meg en Seiko skx007 på ferie for en stund tilbake, nå er det feil med den, den er fortsatt innenfor 2 års garantien. Hvor i Norge (Oslo) kan jeg levere den inn for en garantisak? Sjekk med Urmaker Christensen AS. Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 6. mars 2018 Del Skrevet 6. mars 2018 Har veldig lyst på en gammel seamaster. Har lyst på ny og men de er alt for dyre. Noen som har en eldre type 196x seamaster? Lenke til kommentar
Netrum Skrevet 6. mars 2018 Del Skrevet 6. mars 2018 Har eid min Certina DS Podium i snart 3år nå. Mistet helt interessen i klokker etter eg kjöpte den. Men en dag skal eg ha en Omega speedmaster! Det er drömmen Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 6. mars 2018 Del Skrevet 6. mars 2018 Har eid min Certina DS Podium i snart 3år nå. Mistet helt interessen i klokker etter eg kjöpte den. Men en dag skal eg ha en Omega speedmaster! Det er drömmen omega speedmaster dark side of the moon er fine, kunne tenkte meg en sånn selv! Lenke til kommentar
Kaplan Skrevet 7. mars 2018 Del Skrevet 7. mars 2018 Har veldig lyst på en gammel seamaster. Har lyst på ny og men de er alt for dyre. Noen som har en eldre type 196x seamaster? Teller denne? 1 Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 7. mars 2018 Del Skrevet 7. mars 2018 Har veldig lyst på en gammel seamaster. Har lyst på ny og men de er alt for dyre. Noen som har en eldre type 196x seamaster? Teller denne? Den er uansett veldig fin Selv ønsker jeg med lærreim Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 7. mars 2018 Del Skrevet 7. mars 2018 Har veldig lyst på en gammel seamaster. Har lyst på ny og men de er alt for dyre. Noen som har en eldre type 196x seamaster? Noe slikt du tenker på? Lånt bilde i spoiler. Jeg kjøpte en Seamaster Deville fra starten av 60-tallet på Ebay for noen år siden. Tipset er å gjøre grundig research, og sett av litt penger til å ta en service hos en lokal urmaker etter du har fått klokka. Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 7. mars 2018 Del Skrevet 7. mars 2018 Har veldig lyst på en gammel seamaster. Har lyst på ny og men de er alt for dyre. Noen som har en eldre type 196x seamaster? Noe slikt du tenker på? Lånt bilde i spoiler. Jeg kjøpte en Seamaster Deville fra starten av 60-tallet på Ebay for noen år siden. Tipset er å gjøre grundig research, og sett av litt penger til å ta en service hos en lokal urmaker etter du har fått klokka. Ja, utrolig flott Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 8. mars 2018 Del Skrevet 8. mars 2018 Jeg har denne på ønskelisten nå. Tudor Fastrider Black Shield. Blir nok ikke kjøp med det første, må spares litt. Har ett autosøk ute på finn da, følge med hva de går for brukt. Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 8. mars 2018 Del Skrevet 8. mars 2018 Har veldig lyst på en gammel seamaster. Har lyst på ny og men de er alt for dyre. Noen som har en eldre type 196x seamaster? Jeg har en fra 1955 som får altfor lite armtid. Får skjerpe meg. 2 Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 10. mars 2018 Del Skrevet 10. mars 2018 Jeg har et par Orient-klokker, men dessverre overlevde ikke urverket på en Ray fallet fra en hylle. Så jeg har lyst på en ny, lignende, Orient diver. Til min store glede har Orient kommet ut med en helt ny diver. Den har et mye bedre urverk enn det Ray har, med hacking og manuelt opptrekk, den har safirkrystall, den har antireflekterende belegg (på innsiden), og den har power reserve-måler. Og det er mulig å få tak i den til rundt 3000,- (selv om veiledende pris er over 5000,-). Dessverre er alle nettsteder som selger slike klokker til en billig penge utsolgt, men jeg tror dette blir min neste klokke hvis jeg får tak i en til en god pris! Den har fått navnet Orient Triton. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå