Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har veldig lyst på en gammel seamaster. Har lyst på ny og men de er alt for dyre.

 

Noen som har en eldre type 196x seamaster?

Noe slikt du tenker på? Lånt bilde i spoiler.

 

 

$_86.JPG

 

 

Jeg kjøpte en Seamaster Deville fra starten av 60-tallet på Ebay for noen år siden. Tipset er å gjøre grundig research, og sett av litt penger til å ta en service hos en lokal urmaker etter du har fått klokka.

Lenke til kommentar

 

Har veldig lyst på en gammel seamaster. Har lyst på ny og men de er alt for dyre.

 

Noen som har en eldre type 196x seamaster?

Noe slikt du tenker på? Lånt bilde i spoiler.

 

 

$_86.JPG

 

 

Jeg kjøpte en Seamaster Deville fra starten av 60-tallet på Ebay for noen år siden. Tipset er å gjøre grundig research, og sett av litt penger til å ta en service hos en lokal urmaker etter du har fått klokka.

 

Ja, utrolig flott

Lenke til kommentar

Jeg har et par Orient-klokker, men dessverre overlevde ikke urverket på en Ray fallet fra en hylle. Så jeg har lyst på en ny, lignende, Orient diver. Til min store glede har Orient kommet ut med en helt ny diver. Den har et mye bedre urverk enn det Ray har, med hacking og manuelt opptrekk, den har safirkrystall, den har antireflekterende belegg (på innsiden), og den har power reserve-måler. Og det er mulig å få tak i den til rundt 3000,- (selv om veiledende pris er over 5000,-). Dessverre er alle nettsteder som selger slike klokker til en billig penge utsolgt, men jeg tror dette blir min neste klokke hvis jeg får tak i en til en god pris!

 

Den har fått navnet Orient Triton.

 

 

Orient-Triton-Diver-10.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...