spinkeljaevel Skrevet 4. november 2015 Del Skrevet 4. november 2015 Noen i Norge som selger Junghans? Eller seriøse nettsteder? http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=66665294&q=Junghans&ref=fas Er ikke min Takk for at du husket på meg. Han priser seg ganske høyt må jeg si, men jeg prøver å kontakte segler og se hva som skjer. Enig i at han har lagt seg høyt. Samme ur var til salgs med stripe/hakk i glasset til 2.500 kr for noen måneder siden. Tror den nye eieren byttet glass til 400 kr og la den ut for 4.000 kr igjen, men trakk den. Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 4. november 2015 Del Skrevet 4. november 2015 Ett søk på nett og den dukka opp en ny til 7.700 på Amazon. Vi får se hva denne karen svarer, men jeg betaler ikke mer for en brukt enn for en ny. Lenke til kommentar
technicality Skrevet 6. november 2015 Del Skrevet 6. november 2015 Hvor stiller "klokkerene" seg på denne da ? https://www.wearchronos.com/index.html Lenke til kommentar
toth Skrevet 6. november 2015 Del Skrevet 6. november 2015 Spørs om den kommer i produksjon, chronos har angivelig slitt hardt med å levere de andre varene sine, og det har vært spekulert i om hele produktet bare er ønsketenkning og at de ikke faktisk har teknologien som skal til. Lenke til kommentar
technicality Skrevet 6. november 2015 Del Skrevet 6. november 2015 Spørs om den kommer i produksjon, chronos har angivelig slitt hardt med å levere de andre varene sine, og det har vært spekulert i om hele produktet bare er ønsketenkning og at de ikke faktisk har teknologien som skal til. Såpass, men er dette noe connoisseurs kan forestille seg å plassere på sine klokker her inne ? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 6. november 2015 Del Skrevet 6. november 2015 Ser ikke helt hva godt den skal gjøre under der? Er ikke poenget å se meldinger på klokken osv? Nei denne tror jeg ikke blir noe hit, og skjule det her med det der? ALDRI! Lenke til kommentar
spinkeljaevel Skrevet 6. november 2015 Del Skrevet 6. november 2015 Apropos Panerai. Hva synes dere om modellene deres i 40mm? Vet at de mest hardbarka Paneristiene(?) ikke elsker dem, men med jyplinghåndledd er til og med deres 40mm-modeller i grenseland. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 6. november 2015 Del Skrevet 6. november 2015 Apropos Panerai. Hva synes dere om modellene deres i 40mm? Vet at de mest hardbarka Paneristiene(?) ikke elsker dem, men med jyplinghåndledd er til og med deres 40mm-modeller i grenseland. Har kun erfaring fra denne 44mm modellen, synes størrelsen er veldig fin Lenke til kommentar
spinkeljaevel Skrevet 6. november 2015 Del Skrevet 6. november 2015 (endret) Skjønner jeg godt! Smertegrensen er på 46/47mm lug-to-lug her, så noe større enn 40mm er ikke aktuelt fra Panerai dessverre. e: Forresten! Hva skjedde med TGWE, Salvesen? Endret 6. november 2015 av spinkeljaevel Lenke til kommentar
toth Skrevet 7. november 2015 Del Skrevet 7. november 2015 Apropos Panerai. Hva synes dere om modellene deres i 40mm? Vet at de mest hardbarka Paneristiene(?) ikke elsker dem, men med jyplinghåndledd er til og med deres 40mm-modeller i grenseland.I feel you bro, max 40-41mm, og alltid innerste hull på remmene. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 7. november 2015 Del Skrevet 7. november 2015 Skjønner jeg godt! Smertegrensen er på 46/47mm lug-to-lug her, så noe større enn 40mm er ikke aktuelt fra Panerai dessverre. e: Forresten! Hva skjedde med TGWE, Salvesen? Min smertegrense går ca ved super avanger, den hadde jeg ikke i mange dagene før den måtte gå komisk stor! Ellers går det meste føler jeg, men om den blir for tykk ift bredde/lengde ser det også ofte komisk ut. Hadde en avenger seawolf inne for noen uker siden, den sliter med det "syndromet" Off har rett og slett ikke tid til TGWE lengre Håper å få byttet litt i juleferien Lenke til kommentar
toth Skrevet 10. november 2015 Del Skrevet 10. november 2015 Ang non-divers og vanntetthet - man leser mange steder på nettet at 30m er langt fra 30m, man skal ikke en gang dusje med en "vanntett" klokke sertifisert for 3 bar. (jeg kan ikke skjønne annet enn at dette må falle under ekstremt misvisende markedsføring, men det er en annen diskusjon). Seiko har en tabell som viser sine toleranser, da kan man svømme og dusje først ved 5 bar http://www.seikowatches.com/support/faq/water.html De er altså ærlige om at de oppgitte antall meter/bar er ren humbug. Men så kommer vi til f.eks Certina, de gir inntrykk av at klokkene er fullt dugelige for de oppgitte dybdene; To what depth are Certina watches water-resistant?Certina sport watches set the standard in water resistance. For water sports, a timepiece with a minimum water resistance of 10 bar (100 m) is recommended. All Certina sports watches are equipped with the "DS" concept and tested to a minimum pressure of 10 bar in accordance with the relevant ISO standards. Hvorfor er det blitt slik at det oppgis fullstendig irrelevante tall for vanntetthet? Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 10. november 2015 Del Skrevet 10. november 2015 Det har blitt en teit sedvane hos de fleste merker. Det man bør kjøpe om man skal ha noe som faktisk er vanntett er en klokke som er testet etter ISO-standarden for dykkerur. Lenke til kommentar
toth Skrevet 10. november 2015 Del Skrevet 10. november 2015 (endret) Heldigvis for oss i Norge hadde nok ikke en produsent sluppet unna reklamasjon om klokken din ikke tålte en dusj, når den er ratet for 30m dyp - der vil nok forbrukerrådet si høyt og tydelig at "det står 30m klart på kassen, da skal den fint kunne dusjes og svømmes med". Jeg vil tro 90% av klokkeeiere tar tallet bakpå(eller på skiva) for god fisk. Endret 10. november 2015 av toth Lenke til kommentar
Benbels Skrevet 10. november 2015 Del Skrevet 10. november 2015 Hei! Har lyst på en ny klokke men vet ikke helt hvilken. Har lyst på en klassisk klokke med sort skinnreim, hvit/matt sølv skive og sølv hus. Prismessig har jeg tenkt til å bruke ca 2000,- på den, er det mulig å få den automatic/manuelt opptrekk da eller er jeg helt ute og kjører nå? Har ikke så altfor mye peiling på klokker så ikke slakt meg om jeg har tråkker på noen tær nå. Lenke til kommentar
toth Skrevet 10. november 2015 Del Skrevet 10. november 2015 (endret) Hei! Har lyst på en ny klokke men vet ikke helt hvilken. Har lyst på en klassisk klokke med sort skinnreim, hvit/matt sølv skive og sølv hus. Prismessig har jeg tenkt til å bruke ca 2000,- på den, er det mulig å få den automatic/manuelt opptrekk da eller er jeg helt ute og kjører nå? Har ikke så altfor mye peiling på klokker så ikke slakt meg om jeg har tråkker på noen tær nå. Det er fullt mulig å skaffe seg en mekanisk klokke til 2000. Kanskje du må kjøpe klokke og rem separat for å finne din perfekte match, men sjekk ut f.eks Seiko og Orient. http://www.watchia.com/no/seiko-automatic-silver-white-snkm83k1.html http://www.creationwatches.com/products/orient-watches-252/ http://www.creationwatches.com/products/orient-sun-moon-phases-292/orient-automatic-classic-sun-and-moon-phase-fet0p004w0-4651.html Endret 10. november 2015 av toth Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 10. november 2015 Del Skrevet 10. november 2015 Hei! Har lyst på en ny klokke men vet ikke helt hvilken. Har lyst på en klassisk klokke med sort skinnreim, hvit/matt sølv skive og sølv hus. Prismessig har jeg tenkt til å bruke ca 2000,- på den, er det mulig å få den automatic/manuelt opptrekk da eller er jeg helt ute og kjører nå? Har ikke så altfor mye peiling på klokker så ikke slakt meg om jeg har tråkker på noen tær nå. http://frederiqueconstant.com/welcome.html Lenke til kommentar
Benbels Skrevet 10. november 2015 Del Skrevet 10. november 2015 Tusen takk for gode svar. Lette litt rundt og fant denne http://www.creationwatches.com/products/seiko-automatic-watches-69/seiko-automatic-100m-srp705k1-srp705k-mens-watch-7302.html Denne med sort reim tror jeg blir midt i blinken Lenke til kommentar
Benbels Skrevet 10. november 2015 Del Skrevet 10. november 2015 Btw, er denne siden legit? Den prisen på klokken virker litt for god til å være sant...? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå