PatSharpX Skrevet 23. oktober 2015 Del Skrevet 23. oktober 2015 Den er ikke fra en klesprodusent - den er fra en eller annen kinesisk oem-produsent som produserer sånt for alle merker. Koster vel ca. en tier inn tenker jeg. Men det er quartz, og quartz funker jo flott det. Det var forsåvidt det jeg mente, å kjøpe klokke fra noen som handler de inn billig og rebrander. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 23. oktober 2015 Del Skrevet 23. oktober 2015 (endret) Jeg kjøpte meg en Certina DS Action Diver Titanium for noen måneder siden, og har lagt merke til at den går litt for fort - ca 2 min på 3-4 dager eller så. Er det noen mulighet for å få justert dette, og hva koster det? Jeg antar det blir dyrt, siden klokken sikkert må trykktestes etc etterpå. Hvem gjør slikt i Oslo? Endret 23. oktober 2015 av Aetius Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 23. oktober 2015 Del Skrevet 23. oktober 2015 Det kan være at klokken har blitt magnetisert. De fleste urmakere har vel utstyr for å fikse det. Er antagelig gratis. Stikk innom David Andersen. Den ene urmakeren der er veldig hyggelig og tar garantert en titt på klokken. Christensen på Storo likeså. En justering koster vel 500-lappen. Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 23. oktober 2015 Del Skrevet 23. oktober 2015 Jeg kjøpte meg en Certina DS Action Diver Titanium for noen måneder siden, og har lagt merke til at den går litt for fort - ca 2 min på 3-4 dager eller så. Er det noen mulighet for å få justert dette, og hva koster det? Jeg antar det blir dyrt, siden klokken sikkert må trykktestes etc etterpå. Hvem gjør slikt i Oslo? Sjekk med Sutterud på Bjølsen, eller der du kjøpte den. Burde gå kjapt om det bare er snakk om en liten justering. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 23. oktober 2015 Del Skrevet 23. oktober 2015 Jeg kjøpte meg en Certina DS Action Diver Titanium for noen måneder siden, og har lagt merke til at den går litt for fort - ca 2 min på 3-4 dager eller så. Er det noen mulighet for å få justert dette, og hva koster det? Jeg antar det blir dyrt, siden klokken sikkert må trykktestes etc etterpå. Hvem gjør slikt i Oslo? Ville gitt den litt tid, mange urmakere mener de trenger litt tid på å "kjøre" seg inn. 1 Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 23. oktober 2015 Del Skrevet 23. oktober 2015 Jeg kjøpte meg en Certina DS Action Diver Titanium for noen måneder siden, og har lagt merke til at den går litt for fort - ca 2 min på 3-4 dager eller så. Er det noen mulighet for å få justert dette, og hva koster det? Jeg antar det blir dyrt, siden klokken sikkert må trykktestes etc etterpå. Hvem gjør slikt i Oslo? Sjekk med Sutterud på Bjølsen, eller der du kjøpte den. Burde gå kjapt om det bare er snakk om en liten justering. Kjøpte på nett, så det går ikke, men en 500-lapp skal jeg kunne tåle. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 23. oktober 2015 Del Skrevet 23. oktober 2015 Jeg kjøpte meg en Certina DS Action Diver Titanium for noen måneder siden, og har lagt merke til at den går litt for fort - ca 2 min på 3-4 dager eller så. Er det noen mulighet for å få justert dette, og hva koster det? Jeg antar det blir dyrt, siden klokken sikkert må trykktestes etc etterpå. Hvem gjør slikt i Oslo? Ville gitt den litt tid, mange urmakere mener de trenger litt tid på å "kjøre" seg inn. Det er vel oppunder et halvt år siden nå, så innkjørt er den vel kanskje nå? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 23. oktober 2015 Del Skrevet 23. oktober 2015 Jeg kjøpte meg en Certina DS Action Diver Titanium for noen måneder siden, og har lagt merke til at den går litt for fort - ca 2 min på 3-4 dager eller så. Er det noen mulighet for å få justert dette, og hva koster det? Jeg antar det blir dyrt, siden klokken sikkert må trykktestes etc etterpå. Hvem gjør slikt i Oslo?Ville gitt den litt tid, mange urmakere mener de trenger litt tid på å "kjøre" seg inn. Det er vel oppunder et halvt år siden nå, så innkjørt er den vel kanskje nå? Da er det nok godt innenfor med en regulering ja ta med deg papirene til en forhandler. Kanskje du er heldig og får det gratis Lenke til kommentar
Archer Skrevet 23. oktober 2015 Del Skrevet 23. oktober 2015 Husk at klokken skal stilles på søndag. 1 Lenke til kommentar
chairgame Skrevet 24. oktober 2015 Del Skrevet 24. oktober 2015 Jepp, er vel de to dagene i året folk med fulle windere gleder seg mest til (Eller har mange quartz). 1 Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 24. oktober 2015 Del Skrevet 24. oktober 2015 (endret) Jepp, er vel de to dagene i året folk med fulle windere gleder seg mest til (Eller har mange quartz). Jeg stiller først når jeg bruker klokkene, og følger regelen om at det i winderen som ikke må stilles på søndag selges siden det ikke er brukt på et halvt år. Endret 24. oktober 2015 av Audun_K 5 Lenke til kommentar
toth Skrevet 26. oktober 2015 Del Skrevet 26. oktober 2015 Spørsmål om lærrem - kan man få dem til å krympe tilbake til original stand? Når jeg først kjøpte klokka passet den perfekt i innerste hull. Etter en stund ble den for løs, og jeg bestilte en hole punch og lagde nytt hull så den igjen satt perfekt. Nå er den begynt å bli vel slakk igjen. Hvordan håndterer dere dette? Lenke til kommentar
Netrum Skrevet 26. oktober 2015 Del Skrevet 26. oktober 2015 Jeg har ei certina klokke med original lærreim. Synes låsemekanismen er dårlig. Om eg strammer håndleddet så går den opp :S Vurderer å gå over til metallenken istedet. Men metal er ikke det samme som lær. Noen tips? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 26. oktober 2015 Del Skrevet 26. oktober 2015 Jeg har ei certina klokke med original lærreim. Synes låsemekanismen er dårlig. Om eg strammer håndleddet så går den opp :S Vurderer å gå over til metallenken istedet. Men metal er ikke det samme som lær. Noen tips? Ny clasp ? Lenke til kommentar
Netrum Skrevet 26. oktober 2015 Del Skrevet 26. oktober 2015 Det er jo et alternativ. Men eg vurderer ny reim. En reim som er lengre enn den originale. Er på siste hullet. Eneste som passer. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 26. oktober 2015 Del Skrevet 26. oktober 2015 Det er jo et alternativ. Men eg vurderer ny reim. En reim som er lengre enn den originale. Er på siste hullet. Eneste som passer. Da ville jeg bare handlet en fin aftermarket reim Lenke til kommentar
Netrum Skrevet 26. oktober 2015 Del Skrevet 26. oktober 2015 Har du link til sider der eg kan finne sånt? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 26. oktober 2015 Del Skrevet 26. oktober 2015 Har du link til sider der eg kan finne sånt? Finnes utrolig mange slike sider, om du setter en prisklasse så er det letter å gi tips Lenke til kommentar
Netrum Skrevet 26. oktober 2015 Del Skrevet 26. oktober 2015 Under 1000kr hadde vært fint. Men kommer nok til å kjøpe bare en reim. Så om eg får voldsomt mye mere for pengene så kan eg strekke meg over 1000. Men ikke mye Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 26. oktober 2015 Del Skrevet 26. oktober 2015 Mulig du burde vurdere en eller annen custom strap Selv har jeg brukt http://www.ethan-o.com/med svært bra resultat Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå