Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!

Anbefalte innlegg

Mye må jo gå til branding ihvertfall? De kjente klokkemerkene har enormt mye reklame, jeg ser stadig reklamer for de overalt, mens jeg svært sjelden ser reklamer for klesmerke-klokker.

AtW

De har helt klart en del penger som går til markedsføring, som du sier så reklamerer de mye på en del dyre steder. Dette er bare min synsing, men for klesmerker går det mye til branding på andre måter, eks. store butikker på fifth avenue for hvert klesmerke.

Som sagt mulig det bare er mitt inntrykk, det har også kommet flere andre poenger her :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mye må jo gå til branding ihvertfall? De kjente klokkemerkene har enormt mye reklame, jeg ser stadig reklamer for de overalt, mens jeg svært sjelden ser reklamer for klesmerke-klokker.

AtW

De har helt klart en del penger som går til markedsføring, som du sier så reklamerer de mye på en del dyre steder. Dette er bare min synsing, men for klesmerker går det mye til branding på andre måter, eks. store butikker på fifth avenue for hvert klesmerke.

Som sagt mulig det bare er mitt inntrykk, det har også kommet flere andre poenger her :)

Sjekket kjapt nå, er jo butikker både for Rolex Tag Heuer og Patek phillipe på fifth avenue ihvertfall.

AtW

Lenke til kommentar

Ser at diskusjonen har rast videre her, og flere som har gode poenger. Det kan godt hende at de fleste klokker har produksjonskostnad på 20% av utsalgspris, men det er IKKE det samme som å bruke 80% på branding. På dyre klokker betaler man også for en viss service, at deler finnes på lager, og FOU for nye klokker. 

Det andre poenget jeg ville ha frem var at det er forskjell på en fake-Rolex til 350 på aliexpress og en ekte Rolex. På den andre siden er det ikke sikkert det er forskjell på en Gant-klokke på aliexpress og en Gant-klokke fra butikken.

Du ser reklame for de du kjenner til. Rolex, Omega, Tag, Patek. Det finnes en haug andre som ikke reklamerer noe særlig. JLC, Lange, Glashutte, Breguet etc. 

Men altså, dyre klokker koster, og den rene produsjonskostnaden for en "bread-and-butter-modell" fra f.eks Rolex eller Omega er bare en brøkdel av salgssummen, og R&D-kosten er tatt for tiår siden.

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

En billig, mekanisk sak dukket opp i posten. Er nok en "franken watch" med ny maling på skiva, men jeg synes den ser bra ut. Det passer meg fint med noe mindre og nettere nå på sommeren.

post-49487-0-12372600-1435781194_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Prisene på Amazon var jo høye, og det er eneste utsalgssted.. Kan letsdeal være sleipe nok til å lage en wordpress-hjemmeside og legge varene på Amazon i tillegg, for å gjøre dealen mer fristende? Har jo hørt rare ting om letsdeal før..

Lenke til kommentar

For meg ser det sterkt ut som et merke og produkt totalt oppkonstruert av menneskene bak deal-sidene, alt peker mot det. "90% rabatt", Ikke ett fysisk utsalgssted, ikke én kjøper å finne på nett, ikke én blogg eller forumpost, ikke én YouTube video, og selges ellers kun på Amazon(som er å sammenligne med finn i denne sammenheng, bedrifter kan legge ut hva de vil).

En sak for media?

Endret av toth
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det noen som har anbefalinger til "seriøse" klokkebutikker i Oslo området med godt utvalg? Det jeg "sikler" litt på er Tag Heuer klokker først og fremst og ønsker å se de i virkeligheten, ikke bare på bilder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...