Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oris er også et gammelt og velrenommert sveitsisk merke som har en diver på 47mm.

Ligger en del lavere i pris enn Breitling/ Panerai.

http://www.oris.ch/en/watches/oris-divers-small-second-date/01-743-7609-8454-07-4-24-34eb

Stemmer, glemte ut Oris. Sikler selv på 40mm Aquis, men det irriterer meg noe fryktelig at en bare kan bruke original lenke eller gummi. Liker å ha mulighten til fritt remvalg. :(

Lenke til kommentar

Steinhart sin WWII-pilot er vel på 47mm. Et av urene som har en grunn til å være stor i størrelsen. Men det ser jo helt ekstremt ut på håndleddet. En Sub er stort nok. Kan strekke meg til 42mm.

Kunne ikke vært mer enig. Hadde en del 42 før, nå er stort sett alt jeg har rundt 40.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner i alle fall at jeg er rar ang størrelser. Jeg synes 40 er knøttlite, eneste klokke jeg går med slike dimensjoner er Baume og Mercier klokken. Så Armani klokken. (men den er 42). Og det er lite for meg. Men nå er jeg en stor kar da, så trenger store klokker ;)

Lenke til kommentar

Jeg skjønner i alle fall at jeg er rar ang størrelser. Jeg synes 40 er knøttlite, eneste klokke jeg går med slike dimensjoner er Baume og Mercier klokken. Så Armani klokken. (men den er 42). Og det er lite for meg. Men nå er jeg en stor kar da, så trenger store klokker ;)

Kan du poste et wristshot med de største størrelsene og 42mm?
Lenke til kommentar

Første er 42mm, andre er 57mm

*snip*

Men 46mm og 50mm fungerer vel så bra. Må innrømme at 57mm kan være i overkant.

Min personlige mening er at Diesel-klokka på bilde to ser helt latterlig overdimensjonert ut. Som å gå med en ufo på armen..

Det jeg anser som en grei regel, er at lugs i det minste ikke skal stikke utenfor håndleddet, og 42 ser ut til å gå fint på deg. Vil dog tro at f.eks. en Breitling Superocean Heritage på 46 som også har litt lengde på lugsa, er det største jeg ville gått. 

At noen liker store, andre små, klokker er helt greit. Men innenfor visse rammer må jeg si. Er sjeldent det ser bra ut med noe mindre enn 36mm(dress) og 38mm(normalbruk), samtidig som det meget sjeldent ser bra ut med noe mer enn 46mm diameter.

Lenke til kommentar

For at lenke skal bli pent må du ha riktige endeledd. Jeg tviler på om det er så lett å få tak i til så sære klokker som det der. 

Endeleddet er det som er inn mot klokka og som sitter perfekt mot kassa. 

Ser ut som vanlig rett ende ledd skal kunne funke på de to klokke typene. Curved vil nok ikke passe. (eller motsatt) :D

For å stemme i er jeg enig i at 42 var smått på deg(ser ut som meg med en Ø32 :p), mens 57(overrasker meg at det i det hele tatt finnes) ble komisk. 46-48 vil jeg tro sitter som et skudd.

Her er 48 og 50 på meg:

klokker009.jpg

klokker010.jpg

Endret av myhken
Lenke til kommentar

hxoxqUL.jpg

Litt dårlig bilde(eneste jeg hadde ovenfra, med lenke), men her er 42 på meg - noe jeg synes er smertegrensen på min arm. Tror ikke jeg kunne hatt noe lenger lug til lug lengde/diamenter på klokka uten at det ville sett rart ut. Er typ 0.5 cm fra lug til "enden" av håndleddet på tommelsiden, og ganske flush på andre siden, så er ikke mye å gå på før jeg bryter regelen jeg nevnte i forrige innlegg.

Ang. lærrem/lenke, så synes jeg gjerne lenke gjør at klokker bærer litt større, så på allerede store klokker som de 48-50mm klokkene her ville jeg valgt å droppe det. 

Endret av ORLY?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...