Faaensoldemor Skrevet 18. mai 2015 Del Skrevet 18. mai 2015 Jeg er fan av uvanlige design, så jeg hadde slått til om det ikke var kina-verk. I tillegg trekker det (veldig) ned når det ser ut som det er to balance wheels, men kun det ene fungerer. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 18. mai 2015 Del Skrevet 18. mai 2015 Jeg er fan av uvanlige design, så jeg hadde slått til om det ikke var kina-verk. I tillegg trekker det (veldig) ned når det ser ut som det er to balance wheels, men kun det ene fungerer. Jeg var kanskje litt utydelig, begge svinger som normalt men det er kun det ene som står for reguleringen. Altså det andre bare surrer og går for "løye". Var iallefall slik jeg forsto det fra hodinkee artikkelen:) Lenke til kommentar
Faaensoldemor Skrevet 18. mai 2015 Del Skrevet 18. mai 2015 (endret) Jeg er fan av uvanlige design, så jeg hadde slått til om det ikke var kina-verk. I tillegg trekker det (veldig) ned når det ser ut som det er to balance wheels, men kun det ene fungerer. Jeg var kanskje litt utydelig, begge svinger som normalt men det er kun det ene som står for reguleringen. Altså det andre bare surrer og går for "løye". Var iallefall slik jeg forsto det fra hodinkee artikkelen:) Jeg er klar over det Stuhrling Original har en modell som gjør akkurat det samme, og jeg regner med at Xeric er omtrent på samme nivå i kvalitet som Stuhrling. Men jeg må ærlig innrømme at Squared-varianten ser hel fantastisk ut. Årets letteste kjøp om det hadde vært ETA. Endret 18. mai 2015 av Faaensoldemor Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 18. mai 2015 Del Skrevet 18. mai 2015 Den ubrukelige escapementen hadde irritert meg så mye at jeg aldri hadde klart å glede meg over klokka. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 18. mai 2015 Del Skrevet 18. mai 2015 Den ubrukelige escapementen hadde irritert meg så mye at jeg aldri hadde klart å glede meg over klokka. Dette er jeg veldig enig i! Lenke til kommentar
Faaensoldemor Skrevet 18. mai 2015 Del Skrevet 18. mai 2015 Ser i kommentarene på Hodinkee-artikelene at folk flest ikke er fornøyde. Du får samme design med samme urverk på ebay til ~$100, men med en annen logo. Kjenner jeg irriterer meg grønn over sponsede artikler på et "kredibelt" nettsted som Hodinkee som roser Xeric opp i skyene for å være innovative og kreative. Lenke til kommentar
chairgame Skrevet 18. mai 2015 Del Skrevet 18. mai 2015 Hva tenker folk om Tudor? Har litt lyst på en Black Bay eller Ranger, men et drawback er at de "kun" har ETA 2824 verk. Jeg vet at den nye Pelagos har inhouse, men liker utseendet til BB bedre. Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 18. mai 2015 Del Skrevet 18. mai 2015 Har stor sans for Tudor, og synes egentlig ikke ETA er noen stor uting. Høy kvalitet, lett å få service på. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 18. mai 2015 Del Skrevet 18. mai 2015 Jeg har veldig lyst til å like BB, men jeg klarer ikke helt å bli komfortabel med viserne, jeg synes de ser klumpete ut. Men det er jo en smakssak. God finish. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 18. mai 2015 Del Skrevet 18. mai 2015 Hvis du har litt is i magen så kommer nok Black Bay ned in house etterhvert. Nyprisen på en BB nå synes jeg er høyere enn det er verdt, men om du finner en på bruktmarkedet til rundt 15k så tror jeg det er kurrant Lenke til kommentar
chairgame Skrevet 18. mai 2015 Del Skrevet 18. mai 2015 (endret) Ja, ser de fleste (blå) på chrono24 ligger på rundt 16-19k, og det uten lenke.. Trodde lenke fulgte med uansett når man kjøper en BB ny? Endret 18. mai 2015 av chairgame Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 18. mai 2015 Del Skrevet 18. mai 2015 Nei, kan velge mellom lenke og rem Lenke til kommentar
Kaplan Skrevet 18. mai 2015 Del Skrevet 18. mai 2015 (endret) Tudor har gjort mye riktig de siste årene!! ' Endret 18. mai 2015 av Kaplan Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 18. mai 2015 Del Skrevet 18. mai 2015 Hadde en Black Bay noen dager. Solgte den fordi den ikke passa inn i samlinga, men var en meget fin klokke! Ga (og fikk) 17K for en rød med lenke og nato, ikke korrekt momset inn av første eier. Lenke til kommentar
chairgame Skrevet 18. mai 2015 Del Skrevet 18. mai 2015 Ser at de blå som regel er dyrere enn de rød, er det noen spesiell grunn til det, eller er det bare flere rød i omløp? Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 18. mai 2015 Del Skrevet 18. mai 2015 Blå er nyere, så derfor er det flere røde i omløp og de som har blå har ikke rukket å ville selge dem ennå. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 19. mai 2015 Del Skrevet 19. mai 2015 (endret) Jeg trodde opprinnelig at alt maset rundt Apple Watch ville få meg til å ha kjøpe en selv. Ironisk nok har den fått meg til å heller ha lyst på et skikkelig mekanisk, sveitsisk ur når jeg er ferdig på universitetet til sommern. Etter å ha siklet veldig på en PF World Time, men så å ha innsett at jeg må selge alle organene mine for å ha råd til en, så jeg på ur til mer moderate priser rundt 15k. Så først på 'Tissot T-Complication Squelette', men syntes den ser veldig klumpete ut på bilder pluss at den ikke er automatisk. 'Oris Artelier Skeleton' virker dog meget interessant. Det eneste negative jeg kan si på den er at som total 'klokkeamatør', har jeg aldri hørt om dette merket før... Utover den Oris-en, hva finnes av sammenlignbare klokker til relativt lik pris? Etter mye leting har jeg blitt mer og mer usikker på skeleton-ur. Vet denne (Longines Master Collection) er litt 'busy' men jeg er glad i dingser, så jeg liker alle detaljene. Ganske stiv pris men har ikke klart å finne noe med så mange complications rundt den prisen. Longines virker også som et greit merke bortsett fra hvordan de holder seg i verdi, men det har ikke noe å si for meg. Endret 19. mai 2015 av ahpadt Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 19. mai 2015 Del Skrevet 19. mai 2015 Leker med ilden i dag. Får du godfølelsen av det her ? Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 19. mai 2015 Del Skrevet 19. mai 2015 Er det jeg må sjekke ut. Byggekvaliteten er iallfall helt der oppe, men er ikke helt frelst etter en time. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå