Benbjo Skrevet 13. mars 2015 Del Skrevet 13. mars 2015 Følger opp det du sa om å finne drømmeklokken. Hvis dere hadde fått valgt dere hvilken som helst klokke i verden, uansett pris, hvilken klokke ville dere valgt? http://www.hodinkee.com/blog/introducing-the-vacheron-constantin-patrimony-contemporaine-ultra-thin-calibre-1731-the-thinnest-minute-repeater-on-the-market-today-details-pricing men totalt urealistisk. Ellers så er en av disse et mer realistisk "alternativ": Er jeg flink og sparer alt jeg sitter igjen med hver mnd så er denne innafor på 1-2 år. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 13. mars 2015 Del Skrevet 13. mars 2015 (endret)   Følger opp det du sa om å finne drømmeklokken. Hvis dere hadde fått valgt dere hvilken som helst klokke i verden, uansett pris, hvilken klokke ville dere valgt? Er enig med Audun om at PP worldtimer er særdeles interessant, nesten men ikke helt det jeg vil ha, så jeg driver og pusler med min egen. Det er vanskelig, det går sakte, det er dyrt, etc, etc, Men en eller annen gang håper jeg å få det til, kanskje innen dette tiåret er over? Endret 13. mars 2015 av Skatteflyktning 3 Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 15. mars 2015 Del Skrevet 15. mars 2015 6241 Daytona med hvit skive må være drømmen. Makan til ur. 1 Lenke til kommentar
kimare Skrevet 16. mars 2015 Del Skrevet 16. mars 2015 (endret) 6241 Daytona med hvit skive må være drømmen. Makan til ur.Må jo poste bilder Selv om jeg ikke er spesielt glad i kronografer, er dette utvilsomt et vakkert ut. Nå er det likevel slik at Rolex gir meg tanker om miljøer jeg ikke ønsker å assosieres med, slik at Rolex aldri vil bli en drøm for meg. Dersom jeg hadde hatt en formue å bruke på klokke og likte kronografer hadde jeg heller valgt en fra JLC, Omega eller IWC. Edit: når jeg så klokkene ved siden av hverandre ble Zenith helt malplassert med denne samlingen. Endret 16. mars 2015 av kimare Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 16. mars 2015 Del Skrevet 16. mars 2015 (endret) Jeg forstår ikke chrono med flerfarget skive. Av de du viser bilde av her er JLCen fullstendig i en klasse for seg selv. Jeg kommer til å anskaffe den i løpet av sommeren, det blir stadig sikrere Endret 16. mars 2015 av Audun_K Lenke til kommentar
kimare Skrevet 16. mars 2015 Del Skrevet 16. mars 2015 (endret) Skjønner at man liker kontrasten. Faren er at man blir litt lei. Over tid fungerer muligens ensfargede bedre. Synes både Omega og IWC leverer sorte kronografer som kan konkurrere med JLC. Uansett er det et luksusvalg bokstavelig talt. Er jo vanskelig å gå feil med noen av de. Så det hadde vært et par JLC på TS nylig, hva gikk disse for vet du det? Ny ligger den vel på ca 100k. Er jo uansett mer enn jeg er villig og i stand til å betale. Endret 16. mars 2015 av kimare Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 16. mars 2015 Del Skrevet 16. mars 2015 (endret) De har gått for rett over 50. Du får den ny til 70. Har en Speedmaster Pro allerede, så den blir evt. en erstatning for den. Og kanskje Aquatimeren. Endret 16. mars 2015 av Audun_K Lenke til kommentar
chairgame Skrevet 16. mars 2015 Del Skrevet 16. mars 2015 (endret) Hvis det er en 3570.50, Si fra hvis/når du skal selge Endret 16. mars 2015 av chairgame Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 16. mars 2015 Del Skrevet 16. mars 2015 3573.50, skal prøve å huske å nevne det her Lenke til kommentar
bytrollet Skrevet 16. mars 2015 Del Skrevet 16. mars 2015 Villemont sin Artic serie har noen flotte klokker som jeg mer en gjerne hadde sett på min høyre hånd. Lenke til kommentar
ORLY? Skrevet 16. mars 2015 Del Skrevet 16. mars 2015 Må si at Daytonaen som nevnes her oppe er en fantastisk fin klokke på bilder, men når jeg endelig fikk testa en Daytona på lanken for noen uker siden ble jeg litt skuffet. Fikk ikke den godfølelsen man skal få. Litt for liten, og ikke like pen på ekte. Det skal dog nevnes at jeg ikke prøvde denne modellen, men en gull med brun skive - ikke noe jeg ville satt som den peneste Daytonaen. JLC og IWC har derimot noen fantastisk fine kronoer. Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 16. mars 2015 Del Skrevet 16. mars 2015 Må si at Daytonaen som nevnes her oppe er en fantastisk fin klokke på bilder, men når jeg endelig fikk testa en Daytona på lanken for noen uker siden ble jeg litt skuffet. Fikk ikke den godfølelsen man skal få. Litt for liten, og ikke like pen på ekte. Det skal dog nevnes at jeg ikke prøvde denne modellen, men en gull med brun skive - ikke noe jeg ville satt som den peneste Daytonaen. JLC og IWC har derimot noen fantastisk fine kronoer. Jeg får ikke noen følelse av noen av de nyere Daytonaene med bare tynne "streker" som subdials, kontra de eldre som er helfarget. Det trenger ikke være Paul Newman, men må ha den gamle typen subdials. Selv om art deco-ish markeringene på PN er ubersexy. Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 17. mars 2015 Del Skrevet 17. mars 2015 Jeg har alltid likt denne: Lenke til kommentar
Netrum Skrevet 17. mars 2015 Del Skrevet 17. mars 2015 Skulle tatt meg en tur til hovedstaden og fått sett på alle disse fine og meget dyre klokkene dere deler. Ikke sjans om å ha råd til sånt da. Men lov å drømme. ^^ Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 17. mars 2015 Del Skrevet 17. mars 2015 (endret) Lov å drømme, og om du orker å spare i lengre tid er mye overkommelig. En Patek til 300k er nok out of range for de fleste, men har man lyst nok klarer man alltids å omprioritere litt og få lagt av så man kan ha en GMT i løpet av to år uten å gå helt berserk på kredittkortet Det finnes jo i tillegg et stort bruktmarked hvor man kan få fine klokker til gode priser. Endret 17. mars 2015 av Phelge Lenke til kommentar
Jod-R Skrevet 17. mars 2015 Del Skrevet 17. mars 2015 Mener jeg en tid tilbake så en omega speedmaster med meteoritt som skive materiale eller var det noe med månen. Uansett så tror jeg noe sånt ville ha vært drømme klokken. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 17. mars 2015 Del Skrevet 17. mars 2015 Mener jeg en tid tilbake så en omega speedmaster med meteoritt som skive materiale eller var det noe med månen. Uansett så tror jeg noe sånt ville ha vært drømme klokken. Denne? http://www.omegawatches.com/collection/speedmaster/professional-moonwatch/31130423099001 Ville heller gått for originalen, men... Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 17. mars 2015 Del Skrevet 17. mars 2015 Skulle tatt meg en tur til hovedstaden og fått sett på alle disse fine og meget dyre klokkene dere deler. Ikke sjans om å ha råd til sånt da. Men lov å drømme. ^^ Alt handler om prioriteringer, jeg hadde vell ett tyvetalls breitling/rolex/omega på rotasjon mens jeg var lærling. Første prio er å ikke tape penger på ur man selger, altså man må handle de smart Lenke til kommentar
Lami Skrevet 19. mars 2015 Del Skrevet 19. mars 2015 (endret) Google, Intel og Tag Heuer går sammen for å lage luksus smartklokker: http://mobile.bloomberg.com/news/2015-03-19/google-and-tag-heuer-s-smartwatch-could-change-the-game-for-apple.html Interessant! Edit: hva er leveringstiden på straps.no? Har bestilt der før men husker ikke hvor lang tid det tok for brev. Får jeg det til lørdag? Endret 19. mars 2015 av Lami Lenke til kommentar
chairgame Skrevet 25. mars 2015 Del Skrevet 25. mars 2015 Ny Speedmaster Snoopy Award: For de som ikke vet sammenhengen mellom Omega og Snoopy: http://www.watchtime.com/blog/fratello-friday-how-snoopy-ended-up-on-an-omega-speedmaster-dial/ 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå