Salvesen. Skrevet 11. mars 2015 Del Skrevet 11. mars 2015 Uten tall blir litt bestefar-aktig etter min mening. Og hvem vil vel være bestefar før man faktisk blir det! Det er vell bestefedre som trenger tall ? Når jeg tenker meg om har ingen av mine nåværende ur tall på skiven, om en ser bort i fra chrono modulen til speedy'en Lenke til kommentar
chairgame Skrevet 11. mars 2015 Del Skrevet 11. mars 2015 Tall er greit, men halve tall pga datovindu eller kronograf subdials kan være stygt. 2 Lenke til kommentar
Archer Skrevet 11. mars 2015 Del Skrevet 11. mars 2015 Selv synes jeg romertall er finere på klokker enn de vanlige tallene. Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 11. mars 2015 Del Skrevet 11. mars 2015 Denne blir ødelagt av tallene : Denne hadde ikke funka uten: Det kommer helt an på klokka. Lenke til kommentar
chairgame Skrevet 11. mars 2015 Del Skrevet 11. mars 2015 Ja, tallene skal helst stå "riktig vei", ikke følge sirkelen. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 11. mars 2015 Del Skrevet 11. mars 2015 Ligger an til at det blir en Longines Legend Diver på meg. Den er veldig ulik min stil, men jeg syntes den var ganske stilig, i tillegg til at den har betydelig høyere WAF enn Tudor Pelagos'en som jeg også har så lyst på. Eneste jeg er usikker på er om jeg liker den like godt om et år eller tre. Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 11. mars 2015 Del Skrevet 11. mars 2015 (endret) Jeg liker klokker med tall, men er helt enig i at de må være riktig vei, ikke bli halvert av andre elementer etc. Spesielt vintage militær-stil har jeg sansen for: Endret 11. mars 2015 av Orwandel 1 Lenke til kommentar
kimare Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 Liker vel generelt klokker med tall, men romertall styrer jeg greit unna. en kombinasjon av tall (3-6-9-12) og markører fungerer ofte også veldig bra. Dog synes jeg klassiske dressklokker fungerer best uten tall. Lenke til kommentar
Archer Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 (endret) Sitter å ser litt på Frederique Constant Slimline Moonphase, er det noen norske nettbutikker som fører merket? Edit: Fant det ut selv. Endret 12. mars 2015 av Metufax Lenke til kommentar
edge Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 Denne blir ødelagt av tallene : Ikke tallene som er det største problemet med den der 3 Lenke til kommentar
Netrum Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 (endret) Har forelsket meg i disse klokkene eg: http://www.longines.com/watches/the-longines-master-collection/L2.739.4.71.3 http://www.longines.com/watches/the-longines-master-collection/L2.673.4.78.3 Den siste der er så fiiiiin Endret 12. mars 2015 av Netrum Lenke til kommentar
kimare Skrevet 13. mars 2015 Del Skrevet 13. mars 2015 Sitter å ser litt på Frederique Constant Slimline Moonphase, er det noen norske nettbutikker som fører merket? Edit: Fant det ut selv. Regner med du har sett på denne anmeldelsen fra tidssonen. Vet ikke om denne ble solgt, den er ikke merket med det. Kanskje verdt å sende en melding for å spørre om det er riktige farger for deg. 1 Lenke til kommentar
Netrum Skrevet 13. mars 2015 Del Skrevet 13. mars 2015 Det der var en utrolig fin klokke! Ser at det blir dyrt når eg en dag skal ha ny klokke. Må vel bare hive meg rundt å spare. Lenke til kommentar
Archer Skrevet 13. mars 2015 Del Skrevet 13. mars 2015 (endret) Sitter å ser litt på Frederique Constant Slimline Moonphase, er det noen norske nettbutikker som fører merket? Edit: Fant det ut selv. Regner med du har sett på denne anmeldelsen fra tidssonen. Vet ikke om denne ble solgt, den er ikke merket med det. Kanskje verdt å sende en melding for å spørre om det er riktige farger for deg. Har lest anmeldelsen fra tidssonen, men har ikke sett han som selger den brukt. Tusen takk for tips! Sitter å vurderer å kjøpe meg en watch winder også, hva tenker dere om f.eks denne fra ebay? Tror dere det bare er et jalla-produkt som slutter å funke etter en uke? Endret 13. mars 2015 av Metufax Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 13. mars 2015 Del Skrevet 13. mars 2015 Sitter å ser litt på Frederique Constant Slimline Moonphase, er det noen norske nettbutikker som fører merket? Edit: Fant det ut selv. Regner med du har sett på denne anmeldelsen fra tidssonen. Vet ikke om denne ble solgt, den er ikke merket med det. Kanskje verdt å sende en melding for å spørre om det er riktige farger for deg. Har lest anmeldelsen fra tidssonen, men har ikke sett han som selger den brukt. Tusen takk for tips! Sitter å vurderer å kjøpe meg en watch winder også, hva tenker dere om f.eks denne fra ebay? Tror dere det bare er et jalla-produkt som slutter å funke etter en uke? Holder nok mer enn 1 uke. Har tilsvarende, bare litt mindre. Den slutta å fungere nå etter et års tid. Heldigvis kjøpt fra norsk forhandler, så går antagelig på garantien. Ville heller investert litt mer penger i et kvalitetsprodukt. Trenger ikke koster 5000, men 2-3 bør du nok antagelig sette av. Ikke at jeg forstår hvorfor det skal være så dyrt. Er i utgangspunktet bare en motor som driver en skive rundt. Ræva motor på de billige kanskje? 1 Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 13. mars 2015 Del Skrevet 13. mars 2015 Har forelsket meg i disse klokkene eg: http://www.longines.com/watches/the-longines-master-collection/L2.739.4.71.3 http://www.longines.com/watches/the-longines-master-collection/L2.673.4.78.3 Den siste der er så fiiiiin Fryktelig masete begge to spør du meg. Det kommer en tilsvarende som den første der, bare litt mindre som skjer på skiven: http://www.longines.com/watches/Conquest-Classic/L2.798.4.72.6 Finnes også med sort skive, two tone og helgull kasse. Lenke til kommentar
Netrum Skrevet 13. mars 2015 Del Skrevet 13. mars 2015 Ohhhhh den likte eg bedre enn de 2 eg linket! Vanskelig dette å finne drømme klokken. Lenke til kommentar
Archer Skrevet 13. mars 2015 Del Skrevet 13. mars 2015 Følger opp det du sa om å finne drømmeklokken. Hvis dere hadde fått valgt dere hvilken som helst klokke i verden, uansett pris, hvilken klokke ville dere valgt? Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 13. mars 2015 Del Skrevet 13. mars 2015 (endret) Antakeligvis en Patek Worldtimer eller JLC Geophysic i platina. Iallfall om det var til bruk og ikke salg. Endret 13. mars 2015 av Audun_K 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 13. mars 2015 Del Skrevet 13. mars 2015 Følger opp det du sa om å finne drømmeklokken. Hvis dere hadde fått valgt dere hvilken som helst klokke i verden, uansett pris, hvilken klokke ville dere valgt? Som jeg normalt svarer i slike scenarioer, det dyreste uret jeg kunne fått tak i. Solgt det for så å kjøpe flere klokker jeg liker Om jeg måtte velge en jeg skulle beholde ville det nok blitt noe så enkelt som en AP RO i rødt gull på svart reim, 15400. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå