Skatteflyktning Skrevet 18. januar 2015 Del Skrevet 18. januar 2015 Hvor lenge holder en slik opptrekk-mekanisme? Kan tenkes at fjæren blir slakk med tiden? Om du tar den til service hvert 5.år så skal nok den holde lengre enn deg selv. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 18. januar 2015 Del Skrevet 18. januar 2015 Super klokke Ekinorak, har den selv som jeg bruker til hverdags Bruker du den en dag+ så varer den rundt 18-24 timer uten bevegelse. Har hatt min lenge, siden 2009, har ikke hatt den til service ennå. Lenke til kommentar
Muppet88 Skrevet 20. januar 2015 Del Skrevet 20. januar 2015 Kjøpte meg Seiko "Mini" Snow Monster fra creationwatches. Overrasket meg at den var så stor. Kan anbefales! IMG_0617.jpg Har liksom aldri forstått hvorfor "mini" monster er større en vanlig monster. Men det er kule klokker. Har hatt 3 monstre selv. Lenke til kommentar
chairgame Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 (endret) Kjøpte meg Seiko "Mini" Snow Monster fra creationwatches. Overrasket meg at den var så stor. Kan anbefales! IMG_0617.jpg Har liksom aldri forstått hvorfor "mini" monster er større en vanlig monster. Men det er kule klokker. Har hatt 3 monstre selv. Det kan komme av at forrige generasjon mini monster (dette er gen 2 med 4R verk, forrige har 7S) faktisk var mindre enn vanlig monster og de har gjort mini gen 2 litt større. Den ser også litt mindre ut da den ikke har den kanten rundt bezelen. Monster Lite passer egentlig bedre. Endret 21. januar 2015 av chairgame Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 Jeg er på jakt etter ny klokke, men sliter med å finne aktuelle alternativer, og tar derfor veldig gjerne imot forslag. Her er kravspec: Vanntett (helst dykkerur) Titan (hele greia, ikke bare kassen, men remmen også) Automatisk (selvtrekkende, altså) Ikke stor diameter (helst 40-43 mm) Ikke for tykk (max ca 14 mm, tenker jeg) Noen jeg har sett på er f.eks Invicta 4790 (utgått fra produsenten, og tvilsomt rykte) og Tudor Pelagos (dyr. Veeeldig dyr). Forslag? Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 (endret) Forslag? Her er en til salgs, kun 5000, http://www.chrono24.com/en/omega/seamaster-planet-ocean-600m-42mm-liquidmetal-blue-titanium--id3063730.htm?urlSubpath=/omega/seamaster-titanium--mod66-cm5.htm&models=66&manufacturerIds=187 Endret 21. januar 2015 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 Jeg er på jakt etter ny klokke, men sliter med å finne aktuelle alternativer, og tar derfor veldig gjerne imot forslag. Her er kravspec: Vanntett (helst dykkerur) Titan (hele greia, ikke bare kassen, men remmen også) Automatisk (selvtrekkende, altså) Ikke stor diameter (helst 40-43 mm) Ikke for tykk (max ca 14 mm, tenker jeg) Noen jeg har sett på er f.eks Invicta 4790 (utgått fra produsenten, og tvilsomt rykte) og Tudor Pelagos (dyr. Veeeldig dyr). Forslag? Certina DS Action Diver i titan. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 Jeg er på jakt etter ny klokke, men sliter med å finne aktuelle alternativer, og tar derfor veldig gjerne imot forslag. Her er kravspec: Vanntett (helst dykkerur) Titan (hele greia, ikke bare kassen, men remmen også) Automatisk (selvtrekkende, altså) Ikke stor diameter (helst 40-43 mm) Ikke for tykk (max ca 14 mm, tenker jeg) Noen jeg har sett på er f.eks Invicta 4790 (utgått fra produsenten, og tvilsomt rykte) og Tudor Pelagos (God invistering). Forslag? Dette har du jo allerede svart på selv Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 Forslag? Her er en til salgs, kun 5000, http://www.chrono24.com/en/omega/seamaster-planet-ocean-600m-42mm-liquidmetal-blue-titanium--id3063730.htm?urlSubpath=/omega/seamaster-titanium--mod66-cm5.htm&models=66&manufacturerIds=187 5000 dollar ja. Tudor Pelagos er billigere. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 Jeg er på jakt etter ny klokke, men sliter med å finne aktuelle alternativer, og tar derfor veldig gjerne imot forslag. Her er kravspec: Vanntett (helst dykkerur) Titan (hele greia, ikke bare kassen, men remmen også) Automatisk (selvtrekkende, altså) Ikke stor diameter (helst 40-43 mm) Ikke for tykk (max ca 14 mm, tenker jeg) Noen jeg har sett på er f.eks Invicta 4790 (utgått fra produsenten, og tvilsomt rykte) og Tudor Pelagos (dyr. Veeeldig dyr). Forslag? Certina DS Action Diver i titan. Ikke dumt! Vet du om de fås i andre farger på urskiven, eller er det kun stålmodellene som har det? Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 Nei, diveren i titan kommer bare i grått. DS-1 kommer i titan i blått også. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 Nei, diveren i titan kommer bare i grått. DS-1 kommer i titan i blått også. Hm, jaja, får stikke innom en forhandler og se den live da. Hittil har problemet vært å finne klokker som også har kjede i titan - det er mange som har kasse av titan, men titankjeder er visst mangelvare. Lenke til kommentar
Jod-R Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 Går det ikke an å kjøpe ei titan kjede etterpå og montere den selv? 1 Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 (endret) Da må det jo finnes en titanlenke som passer, og da er det som regel billigere å kjøpe med lenke i første omgang. Endret 21. januar 2015 av the_last_nick_left 1 Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 (endret) Tudor Pelagos er lekker, men nesten 30 ekornskinn er så mye at madammen får hikke ved tanken på at jeg skal blåse så mye på en klokke. Er vel noe med at jeg overhodet ikke er motebevisst for øvrig, så resten av stilen (eller mangelen på sådan) ikke står i stil. Selv 20 000 for en brukt en er for mye. At jeg blåste 22 000 på whisky i november hadde hun ingen problemer med - lurer på hva det indikerer mht hvordan hun ser meg... Endret 21. januar 2015 av Aetius Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 Seiko "Shogun" SBDC007 kanskje? Lenke til kommentar
chairgame Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 (endret) Oris TT1 (flere typer) Endret 21. januar 2015 av chairgame Lenke til kommentar
Archer Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 (endret) Noen som vet hvordan kvaliteten på klokker fra Stührling Original er? Billige klokker, og liker designet. Tar gjerne mot tips om lignende klokker der man kan se inn i urverket. Endret 21. januar 2015 av Metufax Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 Oris TT1 (flere typer) Oris er jo ikke akkurat billig, men er det noen i Osloområdet som forhandler dem, så jeg kan titte litt på noen eksemplarer i levende live? Lenke til kommentar
Faaensoldemor Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 Noen som vet hvordan kvaliteten på klokker fra Stührling Original er? Billige klokker, og liker designet. Tar gjerne mot tips om lignende klokker der man kan se inn i urverket. Har ingen erfaring med det, men mine varsellamper blinker når de gir seg ut for å være tysk, men egentlig er Kina tvers igjennom. Men jeg er enig i at noen av klokkene ser veldig bra ut, har hatt lyst til å prøve en ettersom prisen er ganske grei. Tror allikevel det lureste er å legge de pengene i en ordentlig klokke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå