Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøpte meg Seiko "Mini" Snow Monster fra creationwatches. Overrasket meg at den var så stor. Kan anbefales!

IMG_0617.jpg

Har liksom aldri forstått hvorfor "mini" monster er større en vanlig monster. Men det er kule klokker. Har hatt 3 monstre selv.

Det kan komme av at forrige generasjon mini monster (dette er gen 2 med 4R verk, forrige har 7S) faktisk var mindre enn vanlig monster og de har gjort mini gen 2 litt større. Den ser også litt mindre ut da den ikke har den kanten rundt bezelen. Monster Lite passer egentlig bedre.

Endret av chairgame
Lenke til kommentar

Jeg er på jakt etter ny klokke, men sliter med å finne aktuelle alternativer, og tar derfor veldig gjerne imot forslag.

Her er kravspec:

• Vanntett (helst dykkerur)
  • Titan (hele greia, ikke bare kassen, men remmen også)
  • Automatisk (selvtrekkende, altså)
  • Ikke stor diameter (helst 40-43 mm)
  • Ikke for tykk (max ca 14 mm, tenker jeg)

Noen jeg har sett på er f.eks Invicta 4790 (utgått fra produsenten, og tvilsomt rykte) og Tudor Pelagos (dyr. Veeeldig dyr).

Forslag?

Lenke til kommentar

Jeg er på jakt etter ny klokke, men sliter med å finne aktuelle alternativer, og tar derfor veldig gjerne imot forslag.

Her er kravspec:

Noen jeg har sett på er f.eks Invicta 4790 (utgått fra produsenten, og tvilsomt rykte) og Tudor Pelagos (dyr. Veeeldig dyr).

Forslag?

Certina DS Action Diver i titan.

Lenke til kommentar

Her er kravspec:

Noen jeg har sett på er f.eks Invicta 4790 (utgått fra produsenten, og tvilsomt rykte) og Tudor Pelagos (God invistering).

Forslag?

Dette har du jo allerede svart på selv ;)

Lenke til kommentar

Her er kravspec:

Forslag?

Certina DS Action Diver i titan.

Ikke dumt! Vet du om de fås i andre farger på urskiven, eller er det kun stålmodellene som har det?

Lenke til kommentar

Nei, diveren i titan kommer bare i grått. DS-1 kommer i titan i blått også.

Hm, jaja, får stikke innom en forhandler og se den live da.

Hittil har problemet vært å finne klokker som også har kjede i titan - det er mange som har kasse av titan, men titankjeder er visst mangelvare.

Lenke til kommentar

Tudor Pelagos er lekker, men nesten 30 ekornskinn er så mye at madammen får hikke ved tanken på at jeg skal blåse så mye på en klokke. Er vel noe med at jeg overhodet ikke er motebevisst for øvrig, så resten av stilen (eller mangelen på sådan) ikke står i stil.

Selv 20 000 for en brukt en er for mye.

At jeg blåste 22 000 på whisky i november hadde hun ingen problemer med - lurer på hva det indikerer mht hvordan hun ser meg... ;)

Endret av Aetius
Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan kvaliteten på klokker fra Stührling Original er? Billige klokker, og liker designet.

Tar gjerne mot tips om lignende klokker der man kan se inn i urverket.

Har ingen erfaring med det, men mine varsellamper blinker når de gir seg ut for å være tysk, men egentlig er Kina tvers igjennom. Men jeg er enig i at noen av klokkene ser veldig bra ut, har hatt lyst til å prøve en ettersom prisen er ganske grei. Tror allikevel det lureste er å legge de pengene i en ordentlig klokke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...