chairgame Skrevet 6. januar 2015 Del Skrevet 6. januar 2015 (endret) Du kan kontakte en AD og få det sendt hvis du ikke vil bruke gråmarked (urverket, watchia osv). Et annet forslag til gode klokker med kronograf rundt den prisklassen er Victorinox sine: https://david-andersen.no/merke/victorinox Endret 6. januar 2015 av chairgame Lenke til kommentar
Noiz Skrevet 6. januar 2015 Del Skrevet 6. januar 2015 Ka er egentligt forsjelen på AD og gråmarkede, er den ikkje ekte den hos watchia? 1 Lenke til kommentar
Lami Skrevet 6. januar 2015 Del Skrevet 6. januar 2015 Ikke mye, men garanti, og noen snakker om å skape forhold med AD men det er sjansespill med tanke på hvem som står i skranken. Lenke til kommentar
Noiz Skrevet 6. januar 2015 Del Skrevet 6. januar 2015 Men eg som amatør har vell egentligt ikkje bruk for det har eg? Får vell garanti hos watchia og f.eks? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 6. januar 2015 Del Skrevet 6. januar 2015 Ka er egentligt forsjelen på AD og gråmarkede, er den ikkje ekte den hos watchia? Forskjellen er at man støtter den lokale sjappa, og ikke noen griske bakmenn som utnytter seg av at alle AD'er må selge X antall ur og må derfor selge noen ur som de vet blir re-solgt for profitt av disse folkene. Man vill også oppnå ett kundeforhold som er greit når noe går galt med uret, eller man kun trenger å justere eller fikse på noe som service og slikt. Hos min lokale urmaker ender det som regel opp med at jeg slipper å betale for ting som lenkejustering, nye baretter, og andre småting. Noe som er veldig hyggelig! Jeg får også alltid muligheten til å prøve de nye kule modellene som er kommet inn om jeg ønsker det, da snakker vi ur i 500 000+ prisklassen som de lar meg håndtere uten å spør i det hele tatt. Dette er "fordelene" man har ved å handle hos AD, og som regel kan man "prute" seg til samme pris og gjerne billigere en grå markedet! Man får også alle rettigheter i og med at man handler i Norge. Har hatt ur fra urverket som har kommet fra alle slags land.. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 6. januar 2015 Del Skrevet 6. januar 2015 (endret) Så har du når du handler klokke til 50k+ der folka bak kassen venter på at kortet skal sveipes og du kan pakke klokken ned i posen og gå ut døren. Ellers er flere butikker snille når du kommer inn med en klokke som ikke er kjøpt fra de. Endret 6. januar 2015 av Lami Lenke til kommentar
dabear Skrevet 6. januar 2015 Del Skrevet 6. januar 2015 Finnes det noen digitale klokker med et fint display? Ordet "fint" er nok noe subjektiv, men jeg tenker da på en fin skrift(ikke monospace-skrift) og ikke nødvendigvis svart på grått. Denne synes jeg er fin: https://www.kickstarter.com/projects/1655017763/cst-01-the-worlds-thinnest-watch/comments Men den ser jo ut til å aldri komme ut i salg. Trenger ikke være e-ink heller, noen forslag? Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 7. januar 2015 Del Skrevet 7. januar 2015 Noen som har erfaring med brathwait klokker? Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 7. januar 2015 Del Skrevet 7. januar 2015 Kjøpte meg Seiko "Mini" Snow Monster fra creationwatches. Overrasket meg at den var så stor. Kan anbefales! 1 Lenke til kommentar
Runar Skrevet 7. januar 2015 Del Skrevet 7. januar 2015 Selv har jeg alltid likt denne: Den var fin! Hva heter modellen? Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 8. januar 2015 Del Skrevet 8. januar 2015 Selv har jeg alltid likt denne: Den var fin! Hva heter modellen? Hamilton Jazzmaster Auto Chrono. Lenke til kommentar
JFM Skrevet 11. januar 2015 Del Skrevet 11. januar 2015 (endret) Noen som har formening om Seiko Kinetic SKA495P1? Tenker å kjøpe ei ny klokke som tåler litt røff behandling, som samtidig kan brukes i alle sammenhenger. klokkekongene.no skriver at den har safir-glass, mens seiko.co.uk skriver hardlex-glass. Er det feil hos klokkekongene.no? Andre forslag tas også imot. Hva med Seiko SKA366 Kan nevnes at jeg fra før har ei sliten Orient Mako CEM75002D Endret 11. januar 2015 av JFM Lenke til kommentar
Noiz Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 Er ganske sikker på at det blir denne nå http://www.watchia.com/no/certina-ds-podium-chronograph-c0014171105700-gent.html Det er ei grei klokke til ein nybegynner som meg sant? Noen som veit om den er billigere noen andre plasser, må vere på nett. Er watchia bra? Lenke til kommentar
Anti LFC Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 Er ekstremt fornøyd med min DS Podium fra 2011, kvaliteten er upåklagelig. Den klokka med batteri jeg bruker desidert mest. Lenke til kommentar
Jod-R Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Hva er det den nederste viseren viser der? Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Antar det er sekundviseren for tid på dagen. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 17. januar 2015 Del Skrevet 17. januar 2015 Er ganske sikker på at det blir denne nå http://www.watchia.com/no/certina-ds-podium-chronograph-c0014171105700-gent.html Det er ei grei klokke til ein nybegynner som meg sant? Noen som veit om den er billigere noen andre plasser, må vere på nett. Er watchia bra? Er kanonfornøyd med min Podium. For en nybegynner er det der en kjempeklokke! Hva er det den nederste viseren viser der? Sekundviser. De to øverste er til stoppeklokken. 1 Lenke til kommentar
Ekinorak Skrevet 17. januar 2015 Del Skrevet 17. januar 2015 Kjøpte min først klokke til jul. Har ikke mye peiling på klokker, kjøpte meg en seiko. SNZF17K1 3 Lenke til kommentar
chairgame Skrevet 18. januar 2015 Del Skrevet 18. januar 2015 Mekanisk er et steg i riktig retning Lenke til kommentar
Ekinorak Skrevet 18. januar 2015 Del Skrevet 18. januar 2015 Mekanisk er et steg i riktig retning Syntes det var kult med en klokke som en bare trenger å ha på seg for at den skal gå. Hvor lenge holder en slik opptrekk-mekanisme? Kan tenkes at fjæren blir slakk med tiden? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå