Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Kan ikke si jeg liker det Longines-uret spesielt godt. Det er alt for mange elementer på gang. Først er det malekost-formen på rammen, så kommer lume-sirkelen ytterst på skiven, så kommer en rektangelformet markering innenfor der igjen som jeg antar er der for å gjøre det lettere å lese lilleviseren. Det blir for mye.

 

Og hvorfor er ikke myntformen rundt hele rammen? Det hadde jeg irritert med grønn over.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har tenkt å kjøpe min første klokke, egentligt satt maks på 3000, men kan gå til 4 eller 5.

 

Har sett noen Diesel klokker eg synes er litt kule, men det er vell dritt for dere som er her inne :) har dere noen tips til ein som har null peiling. Og eventuelt bra butikker å kjøpe fra.

 

Den skal ikkje brukes til trening eller noe, bare til hverdags.

 

Takk.

Endret av Noiz
Lenke til kommentar

Først må du bestemme deg for om du vil ha batteri (quartz) eller automatikk (tannhjul og slikt som driver klokken). Automatikk er helt klart kulere, men koster også litt mer.

 

for <=5k ville jeg sett på Tissot og Certina. Kanskje Longines også.

 

Eventuelt har Seiko og Orient mye bra i den prisklassen og mindre. SKX007/009 er det mange som går for når de kjøper sin første automatiske.

 

Jeg ville uansett frarådet deg å kjøpe en klokke fra Diesel, MK, Boss, Gant og andre motemerket. Gå heller for noen som driver med klokker, selv om det skulle bli en batteridrevet klokke.

 

Skal du ha en batteridrevet klokke ville jeg tittet på denne modellen:
https://www.google.no/search?q=certina+ds+two+chrono&espv=2&biw=1745&bih=890&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=f6SqVNGcCavjywP6-4DgCg&ved=0CAYQ_AUoAQ

 

Litt over budsjett, men mulig du kan finne noen som har salg i disse dager.

Lenke til kommentar

Har tenkt å kjøpe min første klokke, egentligt satt maks på 3000, men kan gå til 4 eller 5.

 

Har sett noen Diesel klokker eg synes er litt kule, men det er vell dritt for dere som er her inne :) har dere noen tips til ein som har null peiling. Og eventuelt bra butikker å kjøpe fra.

 

Den skal ikkje brukes til trening eller noe, bare til hverdags.

 

Takk.

 

Kan du si noe om en type stil du liker? Grovt sagt kan de vel deles opp i Diver, Pilot, Military, Dress og Sport.

 

Forlsag:

 

arx0155001.jpg

 

Seiko SARX015, ca. 4000,-

Lenke til kommentar

Fryktelig dårlige tilbud spør du meg. Noen få 100-lapper i rabatt på det meste. Da er det bedre å kjøpe det hos AD. Ikke usannsynlig at du får like godt/bedre tilbud. Pluss at du oppretter et forhold til en AD.

 

Urverket har virkelig tapt seg i det siste. Nesten ikke noe å hente og dermed ikke verdt det.

Lenke til kommentar

Fryktelig dårlige tilbud spør du meg. Noen få 100-lapper i rabatt på det meste. Da er det bedre å kjøpe det hos AD. Ikke usannsynlig at du får like godt/bedre tilbud. Pluss at du oppretter et forhold til en AD.

 

Urverket har virkelig tapt seg i det siste. Nesten ikke noe å hente og dermed ikke verdt det.

 

Hva er AD?

 

Lenke til kommentar

Eg trur det er sport klokker eg har mest sansen for :) kanskje litt barnsligt men.

 

http://www.gullsmedrydeng.no/men-tissot-t-sport-t-race-t0484172705700_5671-572p.html

 

Falt litt for denne.

 

NB: hadde ikkje tenkt å kjøpe fra den butikken, bare såg den tilfeldigt.

 

Fy flate dette med klokker er vanskligt, bruker til vanligt ganske lang tid på å bestemme meg når eg skal kjøpe ting, men dette med klokker er jo et hav å velge i. Derre kan bare gjer derre kjent med meg allerede nå, for dette er ikkje gjort på 1 dag :D

 

EDIT: Denne og var rå :)

 

http://www.thune.no/produkter/certina-podium-big-size

Endret av Noiz
Lenke til kommentar

Ja, den er mindre. Den er 40mm, Podium Big Size er 44mm.

 

Jeg er forøvrig vannvittig fornøyd med min Certina DS Podium. Den er riktignok quartz, så den faller kanskje ikke i smak hos de skikkelige klokke-kjennerene, men jeg kjøpte den da jeg var 18, og den tikker og går den dag i dag 7år senere. Kvaliteten er også bra, lite riper og generell slitasje tross tidvis hardt bruk. Utseende-messig er det faktisk en av de klokkene jeg liker aller best, uansett prisklasse. Det skal ikke forundre meg om min neste blir en Podium automatic. Fått masse komplimenter, alle synes det er en meget pen og stilren klokke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...